Gode råd til at finde en afdød i København mellem årene 1935-1948 ønskes

Startet af Lasse Jensen, 30 Jul 2012 - 14:41

Forrige emne - Næste emne

Lasse Jensen

Hej,

Jeg leder efter Cornelius Bredgaard. Hans adresse da han dør er Absalonsgade i København. Hans hustru Fanny Ernststine Elise Bredgaard dør i 1948, og er fundet i Gethsemane Sogn. På hendes papirer står hun er enke efter Cornelius. Som sidste ledetråd så får de (Fanny og Cornelius) deres sidste barn i 1935. Dvs. han er død mellem 1935 og 1948.

Jeg har nu ledt i flg. sogne mellem 1935-1948:
Gethsemane
Bispebjerg
Elias
Skt. Matthæus
Rigshospitalet
Absalon

Uden at finde ham - er der nogen gode råd hvor det kunne være smart at rette min søgning henimod. Jeg er helt sikker på, at han er bosat på Absalonsgade ved sin død.

Med venlig hilsen
Lasse Jensen

Anne Mortensen

Dette link kender du sikkert, men nu kan vi se hans alder:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2154915&searchname=polit_adv
------------------------------
http://www.fogsgaard.org/

viser også:


Absalonsgade

Kvarter: Udenbys Vester

Sognetilhør i 1890: Sankt Matthæus

Sognetilhør i 1918: Elias, Apostel, Gethsemane

Øvrige forhold i 1918:
                  Postdistrikt: B
                   Politikreds: 5
                  Forsørgelsesdistrikt: 7B
                  Værgerådskreds: 1
------------------------------

I Begravelsesprotokollerne på København Stadsarkiv vil du kunne finde ham.
Er ikke på nettet.








Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Lasse Jensen

Hej Anne,

Tak for svaret - det var åbenbart gået lige hurtigt nok med at skrive i frustrationen over ikke at kunne finde ham. Jeg har også været Apostel igennem. Men ellers tak.

Og ja, politietsregisterblade har jeg også været inde omkring.

/Lasse

Anne Mortensen

Kom først nu i tanke om:


http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,36913.0.html

Hjælp tilbydes til at finde afdøde i København efter 1885 (via Politiken)  « 1 2 ... 7 8 »  Stina Kirkegaard Hansen  219  3189
----------------------

Hun kan sikkert finde ham hvis der har været en dødsannonce, men læs hvilken hjælp hun kan tilbyde.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Lasse Jensen

Hej Anne,

Desværre har der ikke været indrykket nogen dødsannonce for ham (i politiken ihvertfald). Jeg har allerede haft fat i Stina, der har været flink at hjælpe mig med andre dødsannoncer - men tak for forslaget.

Jeg er nu gået krig med sognet "Alm. Hospital/De gamles by", jeg håber bare ikke jeg ender med at skulle lede alle igennem i Kbh :-)

Mvh

Lasse

Jesper Skov

Et råd er aldrig at være sikker på noget, når det gælder slægtsforskning.

Skt Stefan 1939-1948 opslag 35


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Lasse Jensen

Hej Jesper,

Det er jo intet mindre end fantastisk - tusind tak.

Og hvordan ind i helv..... fandt du ham :-) Var det bare tilfældigt gæt, eller har du en helt speciel teknik...

Mvh

Lasse

Jesper Skov

Hvis man blot koncentrerer sig om den indre bys og de omkringliggende sogne, er det faktisk hurtigt at skimme bøgerne igennem - forudsat at de blev i området, hvilket de så i dette tilfælde gjorde.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Lasse Jensen

Hej Jesper,

Det vil jeg skrive mig bag øret - så jeg ikke en anden gang sidder og leder forholdsvist meget igennem, med et nyttesløst resultat.

Et sidespørgsmål du (eller andre) måske også kan hjælpe med. Hvis jeg vil bestille politiprotokollen til hans dødsfald (der står noget med selvmord/hængning ved hans indførsel i kirkebogen) vil det så være Søndre Birk i Københavns Amt jeg skal have fat i ??

Ud fra hvad jeg kan læse mig til må det være denne - men bare for en god ordens skyld vil jeg lige høre. Så kan jeg altid annullere bestillingen i Daisy :-)

/Lasse

Jesper Skov

Du må hellere lægge et spørgsmål i "Metode og teknik", men jeg vil umiddelbart tro, at det var Københavns Politi, der er den relevante myndighed.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Lasse Jensen

Jeg har "flyttet" spørgsmålet til Metode og teknik. Men tak for svaret - og hjælpen.

/Lasse