Anna Marie Haastrup forsvundet i København

Startet af Ditte Elizabeth Haastrup, 28 Jul 2012 - 23:25

Forrige emne - Næste emne

Ditte Elizabeth Haastrup


Jeg har endelig langt om længe fundet spor af min biologiske mormor, Anne Marie Haastrup, men er nu løbet ind i nye problemer.

Et medlem her på siden har fundet to politiregisterblade for mig, som jeg ikke kendte til.
Jeg finder da ud af at min mormor har giftet sig med Peter Carl Svendsen.

På registerbladene står flere adresser:

"6-6-1916: Fra Søen til A Porta, Lille Kongensgade 1, stuen.
1-11-1922: Fra Emdrup til Ingerslevsgade 170, stuen th."

Jeg har været inde på FT-1921 og søgt på adressen Lille Kongensgade, men jeg kan ikke finde den
under København. Kan nogen fortælle mig hvor jeg kan finde det henne.

I FT-1925 søgte jeg på adressen Ingerslevsgade 170, stuen. Men jeg fandt dem ikke der.

Hvordan kommer jeg nu videre. Da det er nyt for mig, at hun har indgået ægteskab, vil jeg gerne vide mere. Fik hun flere børn ect.

Håber at der er nogen der kan hjælpe med at løse problemet for mig.

Med venlig hilsen
Ditte Haastrup, Esbjerg
Med venlig hilsen
Ditte Haastrup
Esbjerg
ditte1954@hotmail.com

Jane Stiller

Hej Ditte

A Porta bygningen ligger på Kgs. Nytorv, på hjørnet af Lille Kongensgade.

God jagt
Jane


Ditte Elizabeth Haastrup


Hej

Jane: Tak for oplysningen. Nu har jeg også været igennem FT-1916 og FT-1921 for Kongens Nytorv.
         Men fandt dem ikke der. Jeg synes at det er svært at "finde rundt" i København her på nettet.
       
         Der må da også findes en FT for Lille Kongensgade ligesom man kan finde alle andre gader.
         Jeg kan bare ikke finde den.

Mette: Jo, det er Anna Marie og Peter du har fundet. Jeg kendte godt til bladene. Tak alligevel.

Jeg føler at jeg står lidt i stampe, håber at jeg kan få hjælp til at komme videre.

Mvh. Ditte Haastrup, Esbjerg
Med venlig hilsen
Ditte Haastrup
Esbjerg
ditte1954@hotmail.com

Jane Stiller

Hej Ditte

Du finder Lille Kongensgade under : Kongensgade, Lille i FT.

Mvh
Jane

Ditte Elizabeth Haastrup

Hej Jane.

Ja, jeg ledte under L, var ikke klar over at Lille var sat bagefter Kongensgade.

I mellemtiden har jeg fundet dem i Absalonsgade i FT-1921.

Og da de flytter til Lille Kongengade i juni 1916 og er i Absalonsgade i 1921, kan jeg alligevel ikke finde dem  der i en FT.

Men det bliver noteret under Anne Marie Haastrup.

Tak for hjælpen

Mvh. Ditte Haastrup, Esbjerg
Med venlig hilsen
Ditte Haastrup
Esbjerg
ditte1954@hotmail.com


Ditte Elizabeth Haastrup


Hej Vivi.

Jeg har de registerblade fra politiet.
Og også FT-1911.

Det sidste jeg har om hende, er at hun bor i Absalonsgade i 1921 med sin mand, Peter Carl Svendsen.
Og der forekommer ingen børn der.

Jeg ville gerne finde en vielse, som må være mellem april 1914 og juni 1916. Hun føder min mor i april 1914 og hun optræder på politiets registerblade som gift i juni 1916.

Det ville have været spændende hvis hun havde fået flere børn. Dermed kunne der jo været dukket fætre og kusiner op til mig.  ;)

Jeg er også interesseret i hvornår hun døde.

Så hjælp modtages fortsat gerne.
Med venlig hilsen
Ditte Haastrup
Esbjerg
ditte1954@hotmail.com

Mette R Francke

Hei

I 1968 ble det innført cpr nummer.

Kanskje Anna Marie eller Peter Carl fremdels var i live da ?

Ved å kontakte ditt lokale borgerservicekontor og betale en litt sum , kan du kanskje få opplysninger om de.

Mette
Mette R Francke

Ditte Elizabeth Haastrup


Mette: Det har jeg slet ikke tænkt på, faktisk så vidste jeg ikke at jeg  havde den mulighed.
           Jeg vil forsøge det i morgen.
           Tak for tippet.
Med venlig hilsen
Ditte Haastrup
Esbjerg
ditte1954@hotmail.com

Vivi Winther

Hej Ditte har du lagt mærke til Peter er udtrådt af Folkekirken det fremgår ved FT 1921 Absalonsgade, lige nr opslag 47. Således kan det jo være en borgerlig vielse  ;).

Vedr. Borgerservice skal du blot medbringe navn, fødselsdata og ca 50 kr. pr opslag, prisen er forskellig fra sted til sted. Fordelen er man kan bruge sin egen Borgerservice uanset hvor i landet man søger  ;).

Held og lykke  :)

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Ditte Elizabeth Haastrup

Hej Vivi.

Ved Peter Carl Svendsen's fødselsregistrering er der noteret at han udtrådte af folkekirken i 1918.

Så vidt jeg kan regne ud indgik de ægteskab mellem april 1914 og juni 1916.

Men derfor kan de jo godt være borgerligt viet alligevel.

Tak for hjælp.

Med venlig hilsen
Ditte Haastrup
Esbjerg
ditte1954@hotmail.com

Vivi Winther

Hej Ditte, ja det havde jeg så ikke lige tjekket op på så det kun ved FT  ;), men da jeg har søgt deres vielse flere steder uden held var det nok "mit ønske" at det var borgerligt ægteforening.

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Ditte Elizabeth Haastrup

Hej.

Jeg har i dag været på folkeregisteret for at søge efter Anne Marie Haastrup/Svendsen og hendes mand Peter Carl Svendsen.

Men desværre, efter flere søgninger lykkedes det ikke at finde hverken hende eller ham.

Jeg vil nu prøve Byhistorisk Arkiv her i Esbjerg. Det kan være at de har mulighed for at hjælpe mig videre.

Jeg vil jo gerne finde deres vielse og finde ud af om hun, trods hendes alder, har fået flere børn.

Tilsidst vil jeg også gerne finde hendes død.

Med venlig hilsen
Ditte Haastrup
Esbjerg
ditte1954@hotmail.com

Vivi Winther

Hej Ditte, dette kunne tyde på de er døde inden 1968, da man før der ikke kan søge på dem i Borgerservice  :-[

Mvh


Vivi

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Pernille Rosenberg Nielsen

#15
Hej Ditte

Byhistorisk Arkiv i Esbjerg kan ganske sikkert ikke hjælpe dig videre, da deres arkiver vedrører Esbjerg. De er dog rigtig flinke, og har tidligere givet mig fine oplysninger fra Esbjerg området.

Du skal have fat i Københavns Kommune. Kommunen har deres eget arkiv med oplysninger som går længere tilbage end cpr registret. Dette arkiv er ikke centralt tilgængeligt, og det er sikkert derfor de ikke kunne hjælpe dig i Esbjerg. Jeg har selv ved henvendelse til Københavns kommune fået fine adresse- og dødsoplysninger på mine oldeforældre i København, som døde i henholdsvis 1951 og 1942.

Københavns Kommunes Folkeregister blev oprettet i 1923, samtidig med at Politiets Registerblade blev nedlagt. Kommunen tog dermed over efter politiet i København.
De oplysninger du vil få, dækker derfor perioden fra 1923 og frem til dødsdatoen, eller hvis de flyttede fra kommunen, så frem til fraflyttelsesdatoen. Du må derfor håbe på at de stadig var bosiddende i København i 1923!

Du skal sende en mail til: folkeregisteret@okf.kk.dk
Dernæst vil du blive bedt om at indbtale et beløb på kommunens konto, og derefter vil du modtage et brev med de tilgængelige oplysninger.

Læs mere her: http://www.kk.dk/Borger/BoligOgByggeri/Folkeregistret/Adresseoplysninger/Slaegtsforskning.aspx

Skriv gerne om du får noget ud af det  :)

PS. Jeg har kun erfaring med Esbjerg og Københavns Folkeregistre, så jeg ved ikke hvordan det fungerer i andre kommuner.


Vibeke Weilby Bach

Hej

Bare lige en tanke!!!!!


De blade fra politiet register ser det ud til at hun er tilføjet senere, skriften er en anden, jeg ville derfor nok ikke sætte mig fast på at hun er gift mellem 1914-1916. Måske er er de først gift efter 1916 og hun er blevet tilføjet ?
Og så ville jeg nok få tjekket borgerlige vielser, da han bliver meldt ud af folkekirken 1918, er det jo nok noget man har tænkt over nogle år inden man gør det. Og så går man nok ikke i Kirken og bliver gift?



Hilsen Vibeke

Bettina Bendix Andresen

Hej,
vi kan desværre først se borgerlige vielser fra 1923.
Vh
Bettina

Anette Eriksen

Hej Ditte,

Du skrivet et sted i tråden, at det sidste sted du har fundet Anna Marie og hendes mand er i 1921 i Absalonsgade. Måske du skulle kigge efter familien i/på Emdrupborg? Jeg mener, at det er det, der står på dette registerblad 1.5. 1922, som Vivi Winther har indsat tidligere:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2479398&searchname=polit_simple

Emdrupborg var tilsyneladende en folkehøjskole i Emdrup og ved at google finder jeg, at den må have ligget på Emdrupvej - men præcis hvor, kan jeg ikke sige. Måske Anna Maria og Peter Carl Svendsen har været ansat der?

Mange hilsner
Anette Eriksen

Ditte Elizabeth Haastrup

Hej

Pernille: Jeg vil nu henvende mig Københavns Kommune og forsøge at finde dem der.     
             Og jeg skal nok skrive her på tråden hvad jeg får ud af det. Tak for oplysningen.

Vivi: Jo jeg kender godt til både Anne Maries mor og søster. Jeg har faktisk næsten alt omkring
        resten af hendes familie og hendes aner meget langt tilbage. Det er bare Anne Marie
        der er svær at få styr på.

Vibeke:Jeg kan godt se, at at skriften ser anderledes ud. Så du har ret i at jeg ikke kan lægge mig fast   
           på et vielsestidspunkt.


Bettina: Øv, det er en streg i regningen. For jeg er da helt sikker på at de er blevet gift inden 1923.

Anette
: Jeg havde svært ved at læse hvad der stod. Jeg kunne godt se at der stod Emdrup, men når
            man ikke er kendt med københavnske navne og steder, er det svært at tyde. Men jeg vil   
            selvfølgelig søge der nu.

Tusind tak til alle for hjælp og vejledning. Uden Jeres hjælp var jeg ikke kommet ud af stedet.
Med venlig hilsen
Ditte Haastrup
Esbjerg
ditte1954@hotmail.com