Progranm der kan det umulige

Startet af Christina Jaenicke, 05 Dec 2010 - 00:24

Forrige emne - Næste emne

Christina Jaenicke

Hej

jeg leder efter et program der kan det umulige  ;)
Det SKAL kunne parre således..

jeg er gift med min storesøsters lillebror - forvirret?

OG....

min far og mor er fætter og kusine til hinanden - er du forvirret nu?
min morfor og min farmor havde samme forældre, hvilket gør det meget svært at få dem ind i slægtprogrammer..

Christina

Henrik Poulsen

Hej Christina....

Family Tree Builder kan gøre det... uden problemer.

Arne Feldborg

Citat fra: Christina Jaenicke Dato 05 Dec 2010 - 00:24
jeg er gift med min storesøsters lillebror - forvirret?
Forudsat, at der er tale om sammenbragte børn (ellers ville det jo ikke være lovligt) er det da ikke noget problem.

Citat
min far og mor er fætter og kusine til hinanden - er du forvirret nu?
Det er da en situation der forekommer ret ofte.

De ting du nævner burde ethvert slægtsprogram da kunne.



mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Egon Sørensen

Hejsa!

Jeg synes det ligner et reklameindslag på medlemmernes regning.


Mvh.

Egon Sørensen

Hans Peter Hansen

Hej alle

Skal lige gøre opmærksom på, at annoncering stadig ikke er tilladt, ligesom spam heller ikke er det.

Jeg fatter ikke at de samme mennesker skal havde den samme besked gang efter gang og helst dagligt.

Måske man skulle tage grovfilen frem.  :)
med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse

Christina Jaenicke

ahhh prøver igen...

jeg er gift med min storesøster mands LILLEBROR, sorry, jeg blev vist selv lige forvirret et øjeblik...

og NEJ det er ikke et reklame indlæg, jeg har virkelig behov for at finde et program der kan dette..

Christina Jaenicke

Citat fra: Arne Feldborg Dato 05 Dec 2010 - 10:54
Citat fra: Christina Jaenicke Dato 05 Dec 2010 - 00:24
jeg er gift med min storesøsters lillebror - forvirret?
Forudsat, at der er tale om sammenbragte børn (ellers ville det jo ikke være lovligt) er det da ikke noget problem.

Citat
min far og mor er fætter og kusine til hinanden - er du forvirret nu?
Det er da en situation der forekommer ret ofte.

De ting du nævner burde ethvert slægtsprogram da kunne.






Det hvor jeg har slægten liggende online (geni) der kan jeg ikke "parre" dem så de er forbundet, der opretter den nye mennesker med samme navne..

Anne Mortensen

I "gamle dage " for ikke længe siden kunne man spørge om hvilken erfaring medlemmerne havde  med det eller det program - hvilket vel egentllig fungerede eller ?

Af egen erfaring kan jeg oplyse, at da jeg  skiftede til ny computer og Window 7 ikke var i stand til at få mit slægtsprogram Win Family som var overført til et UBS stik med over i den nye computer.
Efter et indlæg om mit problem fik jeg megen hjælp og forslag om slægtsprogrammer og sidder nu efter at have overført alle oplysninger  tilfreds med Legacy - selvfølgelig prøvede jeg de forslag jeg fik.
Den hjælp skal vi vel stadig kunne få ?

Jeg opfatter Christiana's indlæg som et spørgsmål om hjælp som så mange andre før hende har gjort.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Arne Feldborg

Citat fra: Christina Jaenicke Dato 05 Dec 2010 - 12:25
Det hvor jeg har slægten liggende online (geni) der kan jeg ikke "parre" dem så de er forbundet, der opretter den nye mennesker med samme navne..

Hvis det virkelig skulle være tilfældet, så må mit råd være, at du anskaffer dig et rigtig slægtsforskningsprogram, som feks. Legacy. Men der er flere andre gode programmer at vælge imellem.
Se:
http://www.slaegtogdata.dk/vaerktoejer/programmer/slaegtsprogrammer
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Christina Jaenicke

Citat fra: Anne Mortensen  link=topic=4063.msg20151#msg20151 date=1291548821
I "gamle dage " for ikke længe siden kunne man spørge om hvilken erfaring medlemmerne havde  med det eller det program - hvilket vel egentllig fungerede eller ?

Af egen erfaring kan jeg oplyse, at da jeg  skiftede til ny computer og Window 7 ikke var i stand til at få mit slægtsprogram Win Family som var overført til et UBS stik med over i den nye computer.
Efter et indlæg om mit problem fik jeg megen hjælp og forslag om slægtsprogrammer og sidder nu efter at have overført alle oplysninger  tilfreds med Legacy - selvfølgelig prøvede jeg de forslag jeg fik.
Den hjælp skal vi vel stadig kunne få ?

Jeg opfatter Christiana's indlæg som et spørgsmål om hjælp som så mange andre før hende har gjort.

jeg har Win Family, men det kan ikke kører mere på ny computer  :(
Legacy, ligger den op ad Win F?

Christina Jaenicke

Arne Tusind tak, jeg vil straks gennemgå de programmer og se hvilket der passer til mig  :)

Christina Jaenicke

Nu er min familie spredt ud over hele verden, og det er jo derfor smart hvis nogle kan opdatere (så det ikke kun er mig) men er der nogle af de nævnte programmer der kan det?
(hvis det nu ikke skal være et gratis online værktøj)

Henrik Poulsen

#12
Hej Christina...

Der findes en lang række værktøjet men man kan altid diskutere om det er helt gratis.

phpGEDview og TNG er vel nogle af de mest udbredte, men det er programmer som skal installeres eller driftes fra en serverudbyder og du skal oprette domaine for at drive sådan en side. Priserne er meget varieret og koster vel fra omkring 250,- til 400,- kr om året.

Der findes også online muligheder som ancestry og MyHeritage. Her er der også en årlig betaling, som variere alt efter hvor mange data du har i dit projekt. Ancestry kender jeg ikke så godt men MyHeritage er gratis op til 250 personer i slægtstræet, hvilket jo nok er en grænse som mange slægtsforskere hurtigt overskrider.

Jeg tror faktisk ikke der findes nogen online udbydere som pt. er helt gratis... og da det jo er systemer der skal driftes, vedligeholdes og udvikles er det vel også en ønskedrøm at sådan en serverice bliver helt gratis. Men hvem ved...

Jørgen Sørensen

Sætninger lig denne, har jeg før set på dis.
Nu er min familie spredt ud over hele verden, og det er jo derfor smart hvis nogle kan opdatere (så det ikke kun er mig)
Nu er jeg selvfølgelig ikke "nogle", og det kan være smart, eller er smart, at kunne lægge (måske fejl behæftigede) data ind, meningerne om det er helt bestemt delte.
I mit eget tilfælde foretrækker jeg, at rettelser sendes til mig pr. mail, således at det kun er mig, og mig alene, der er skyld i rod og uorden i mine data.
Her på adressen har jeg prøvet at parre 2 næsten ens gedfiler sammen med et "godt" program, med et katastrofalt resultat.

Der må være nogen på Geni, som ved det, har de ikke et forum?
Venligst Jørgen - 2300

Leif Sommerdal

Citat fra: Jørgen Sørensen Dato 05 Dec 2010 - 17:45
Nu er jeg selvfølgelig ikke "nogle", og det kan være smart, eller er smart, at kunne lægge (måske fejl behæftigede) data ind, meningerne om det er helt bestemt delte.

Så vidt jeg ved betragtes ændringer foretaget af andre en "masteren" kun som forslag, som skal godkendes/afvises af "masteren". Det gælder i hvert fald webtrees og formentlig også PGV.

Jeg har ikke behov for selv at skulle indtaste alt, men jeg har et utroligt stort kontrolgen
.

Med venlig hilsen
Leif Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Christina Jaenicke

Jeg har domæne og betaler server plads alligevel, så det er ikke problemet.
giver det så en anden indgangsvinkel til jeres svar m hvilket program der er godt?

(pst. jeg får stadig ikke mail advisering når der er nye svar på min tråd  :'(

Henrik Poulsen

#16
Hej Christina...

Pst... min mail advisering tager meget land tid i DIS forum. Der kan nogen gange gå flere dage.

phpGEDview og TNG er efter min mening stadig nogle gode bud. Personligt synes jeg at TNG er bedste men det er vist meget smag og behag.

Christina Jaenicke

Henrik  ;)

okay, så vil jeg glæde mig til en masse mails ho ho  :) lidt ligesom juleaften   ::)

Christina Jaenicke

ahh, nu spørger jeg lige igen  :) vil det sige at Family tree B. ikke kan lægges op på egen server?
(det tiltaler mig lidt den kan "tale" flere sprog  ;)

Leif Sommerdal

Webtrees, phpGEDView og flere andre kan såmænd også tale flere sprog.

Mvh
Leif Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Christina Jaenicke

kan godt se der er mange forskellige, - syntes faktisk der er lidt for mange valg  :-\
men må jo kikke / prøve dem igennem.

Per H. Nielsen

Citat fra: Christina Jaenicke Dato 05 Dec 2010 - 12:25
Det hvor jeg har slægten liggende online (geni) der kan jeg ikke "parre" dem så de er forbundet, der opretter den nye mennesker med samme navne..
Geni har en funktion til at løse dubletter, som burde kunne klare dit problem. Jeg har selv brugt det på en forfader, der giftede sig med sin halvsøsters datter.
Ude i trævisningen for personen klikker man på 'Mere' og vælger 'Løs dubletter'.

Christina Jaenicke

hej Per


okay, det var jeg ikke klar over det kunne..
men har måtte sande at et program hvor flere kan lægge oplysninger ind i GÅR GALT  :(
der bliver "bare" lagt ind og ind uden at tjekke om personen er oprettet såå kaos kaos..

såå jeg trækker alle mine info over på et program jeg og måske 2 - 3 stykker mere får rette - tilføje adgang til  ;)

Peter Bøjesen Jensen

Hej Christina

Tror du har gang i noget rigtigt.

Jeg har valgt at indtaste min forskning i Legacy og så lægge mine data ud på min egen hjemmeside.

Jeg må indrømme, at jeg ikke har lyst til at andre skal kunne gå ind og lægge oplysninger ind i min forskning. Det bliver hurtigt noget rod, og jeg ønsker selv at have styr på, om oplysningerne nu også kan være korrekte.

Jeg har efterhånden fået meget materiale tilsendt fra andre forskere, og jeg må sige, at kvaliteten ikke helt er den samme hos alle. Nogle steder har jeg fundet mange fejl. Den eneste måde, at føle sig sikker på at data er korrekte eller at det i hvert fald er noget man kan stå inde for er ved selv at kontrollere alle oplysninger. Det vil hurtigt kunne blive noget rod, hvis andre også kan gå ind og taste i ens forskning.

Ved at have min egen hjemmeside, har jeg faktisk fået mange henvendelser fra folk, som har fundet oplysninger på denne. Herefter har vi så udvekslet oplysninger. Jeg har så kunnet gennemgå det jeg har modtaget og kunnet se, hvordan det stemte.

Det har jeg gode erfaringer med.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Christina Jaenicke

Hej Peter

ja det blev godt nok hurtigt noget rod på Geni   :o
kikkede lige på din hjemmeside, den er rigtig fin  :)

mit største problem er at mange tråde går til Tyskland, så jeg skal finde steder på nettet hvor jeg kan søge anerne  :(

Peter Bøjesen Jensen

Hej igen Christina

Takker for rosen  :)
Kan kun anbefale dig, at lave en hjemmeside, hvor folk evt. kan kontakte dig, men hvor du selv kan styre, hvilke informationer, der bliver lagt ind.
Men ja det er jo noget mere besværligt, når der skal søges i udlandet.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Christina Jaenicke

Hej Peter


Det er også meningen at jeg skal i luften med egen hjemmeside  ;)
jeg er i fuld gang, men enten er det slægtforskning eller også er det hjemmesiden, - jeg har lige fået nye programmer, et til hjemmeside og et slægt program, såå det tager lige lidt længere tid fordi det ikke sidder i fingrene endnu  ;) + jeg har 2 små unger som tager en del tid også  ;D

domænet og server har vi, så det er mit mindste problem lige nu..

men puha hvor er jeg ved at lærer mange nye ting om forskning på slægt hi hi og det er super svært noget af det, men igen, det skal lige ind i fingrene - så kører det jo  ;)

Peter Bøjesen Jensen

Ja, slægtsforskning tager sin tid.

Jeg kunne også ofte godt bruge, at dagene var dobbelt så lange, som de er. Der er jo ikke megen tid, når job og evt. børn og kæreste/ægtefælle også skal passes  :)
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Christina Jaenicke

 ;D ha ha nej de skal jo også passes  ;)

men jeg har været i gang i mange år, såå jeg har mange mennesker i slægten, nu vil jeg bare gerne have alle de lidt lækre detaljer med