Hvad blev der af Jens Nielsen og hans børn?

Startet af Margit Vilborg, 25 Jul 2012 - 13:57

Forrige emne - Næste emne

Margit Vilborg

Jeg leder efter oplysninger om Jens Nielsen født 5/6 1866 i Ølby v.Køge, døbt 3/7 1866 i Højelse kirke v. Køge, gift 21/12 1888 i Holmens kirke, København med Christine Wilborg.
Han var guldsmed og boede 1902-07 i Sølvgade 6, 1908 i Norgesgade 4a og 1909-21 på Amagerbrogade 157, 4s. Derefter forsvinder hans spor.
De fik børnene Alma Thyra Christine Nielsen f. 22/12 1888, Sigrid Anne Nielsen f. 23/5 1890 og Carl Gustav Jens Nielsen f. 3/11 1896 død 2/12 1981. Han var urmager.
Børnene har jeg heller ikke kunnet spore. Jeg vil sætte på oplysninger om deres skæbner.

Mette R Francke

Mette R Francke

Margit Vilborg

Hej Mette!

Tak for dit  svar. Jeg kender godt de 2 registerblade om pigerne. Jeg ved ikke om Carl Gustav blev gift, men da han døde 2/12 1981 boede han på Ordrup Jagtvej i Charlottenlund.
Det er muligt, at Jens Nielsen og Christine blev skilt på et tidspunkt, for historien går i familien, at han stak af med sønnens forlovede.

Mvh Svend


Margit Vilborg

Hej Susanne!

Mange tak. Jeg kendte ikke de 2 registerblade. Jeg vil straks kaste mig over FT 1916, 1921 og 1925. Måske dukker der noget mere frem.

Mvh Svend

Margit Vilborg

Hej igen Susanne!

Jeg fandt Alfred Andersen og Alma i FT 1921 på Godthåbsvej 139, men i 1925 er de ikke på Smyrnavej 10. De er flyttet igen.

Tak for hjælpen.

Mvh Svend

Bjarne Nielsen

Hej Margit og Svend

Hermed en lille brik:

Sigrid Anna Nielsen    Gift 30/10 1910 i Sundby Kirke, København. (Opslag 164)

Venlig hilsen
Bjarne Nielsen

Margit Vilborg

Hej Bjarne!
Mange tak. Det var en godbid jeg fik der. Jeg har ledt efter dem i registerbladene og FT men har ikke kunnet finde mere.

Mvh Svend

Bjarne Nielsen

Hej igen

I min søgen rundt i Sundby sogn er jeg stødt på denne person. Jeg ved ikke, om det er noget der kan bruges.

Dagmar Wilborg   født 20/5 1893 i Skt. Pouls sogn.

Gift 8/8 1924 i Sundby, København  (Opslag 207)

Vi leder videre !

Hilsen
Bjarne Nielsen

Margit Vilborg

Hej Bjarne!

Mange tak for din besked. Dagmar var en af mine fastre og jeg har hendes data i min tavle.
Hvis du støder på Jens Nielsen og hans familie i din søgen i Sundby er jeg maget interesseret i at høre fra dig.

Mvh Svend

Bjarne Nielsen

Hej igen

Vedr. Jens Nielsen

Prøv at se Døde Mandekøn, Sundby sogn, København 27/4 1944, Opslag 50.

Dette kræver nok yderligere dokumentation. Kan findes i begravelsesprotokoller på Københavns Stadsarkiv.

Hilsen
Bjarne Nielsen

Margit Vilborg

Hej Bjarne!

Mange tak. Det kan godt være, at det er den rigtige Jens Nielsen. Han boede på Ordrup Jagtvej, hvor hans søn også boede da han døde. Jeg vil søge efter flere oplysninger i begravelsesjournalen, når Stadsarkivet igen åbner i august.
Jeg er meget imponeret over, at du har kunnet finde så mange oplysninger.
Kan du give mig nogle tips om, hvordan du søger? Du må kende nogle smutveje, som jeg ikke kender.

Mvh Svend

Bjarne Nielsen

Hej igen

Mit skud på Jens Nielsens død var desværre ikke rigtigt. Ved opslag i kirkebog for Øresundshospitalet viser det sig,  at personen var født i København i 1893 og hed Jens Herman Nielsen.

Men det skulle prøves !

Hilsen
Bjarne Nielsen

Margit Vilborg

Hej Bjarne!

Det var ærgerligt, men tak for dine anstrengelser.
Hvis du finder flere oplysninger er jeg stadig meget interesseret - også i dine hemmelige smutveje.

Mvh Svend