hvem kender afgrænsningen for "Ny Lindholm" Kær Herred, Aalborg Amt

Startet af Ann Nygaard Sørensen, 24 Jul 2012 - 00:59

Forrige emne - Næste emne

Ann Nygaard Sørensen

Hej

Mon der er behjælpelig og nok også lokal kendt - der kan hjælpe mig med grænsen for at man kan betragte sig selv som boende i Ny Lindholm. Er kendt i Nørresundby, så gadenavne i store træk er ok.

På forhånd tak

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Simon Rix Holländer Jensen

Jamen Ny Lindholm, ligger det ikke på vej mod lufthavnen, mod Vadum?

Ann Nygaard Sørensen

Hej Simon

Jo. Mener du fra jernbaneoverskæringen ved Viaduktvej eller ?

Grunden til jeg spørger er, at min tipoldefar har jeg fundet i folketællingerne for i 1925 og 1930 i Sunby KIrkedistrikt - men i 1921 er det et meget lille område med få mennesker, så han har jo nok hørt under Nørresundby i 1921. Så var det, jeg synes det ville være rart med "grænser".

Mange hilsner

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Karen Graabæk Møller

Hejsa

Fandt en dag en side, som har gjort megen gavn i min slægtsforskning: http://www.korttilkirken.dk/alfabetisk.htm

Det er en lidt kringlet vej ind til kortet over sognet, men her kommer en vejledning. Klik på bogstavet, som sognet starter med. Find sognet på listen og klik. Op popper en ny side med en præsentation af sognet - bl.a. sognehistorie (udskilning fra hvilket sogn, hvornår selvstændigt osv). Her kan jeg se at Lindholm udskilles som kirkedistrikt Sundby i 1902 og som selvstændigt sogn 1934.

Hvis du her klikker på "Sognegrænse" (listen lige efter sognenavn og adresse), åbnes et vindue med kort over sognet. Kortet bruges ligesom googles kort - klik og træk for at flytte rundt eller dobbeltklik for at zoome ind. Klik et enkelt sted på kortet og du kan se hvilket sogn hus/vej tilhører (hvis man skal have at vide hvilket nabosogn man måske skal kigge i).

Måske kan dette hjælpe?

Med venlig sol-hilsner
Karen G. Møller

Ann Nygaard Sørensen

Hej Karen.

Det vil jeg da ind og se på, og prøve at huske den fremover. Mange tak.

Hilsen Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

John Nielsen

Hej Ann

Hvis dit "Ny Lindholm" er Lindholm sogn så kan du se gaderne her.

Hilsen John Nielsen

Ann Nygaard Sørensen

Hej John

Mange tak for dit svar, det var da vældigt smart. Jeg synes jeg har prøvet med de gadenavne jeg mener ligger i det område. Der står i øvrigt, at min tipoldefar var Teglværksarbejder.
Mon nogle ved om der var et teglværk i det område ? Jeg har kigget endnu engang på de folketællinger fra 1925 og 1930. Der står mere specifik Ny Lindholm Fabriksby. Hvilket område blev kaldt dette ?

Med venlig hilsen Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Lisbeth Balslev Pallesgaard

#7
Jeg tror, du skal have fat i "Sundsholmeren" - lokalhist. forening for Sundby-Hvorup. De har til huse på Hvorupgaard gl. skole, men har lukket i juni, juli og august.

Jeg prøvede at google. Bladet "Sundsholmeren" 's indhold ligger på nettet. Så lige, at Ny Lindholm var omtalt i en artikel. Måske kan bladet skaffes på biblioteket.
Selvom jeg er "indfødt" på egnen, har jeg aldrig hørt om Ny Lindholm.
Området Sølyst (ved jernbaneoverskæringen) bestod af arbejderboliger, men måske mest for arbejdere fra cementfabrikken.

Venlig hilsen
Lisbeth Pallesgaard
medlem af Slægtshist. forening for Aalborg-egnen samt Falslev-Vindblæs

PS. der var i hvert fald teglværk i Lindholm, Nørresundby, Hvorupgaard og Nr. Uttrup

Ann Nygaard Sørensen

Hej Lisbeth

Tak for dit forslag. Jeg kan godt huske både teglværket i Hvorupgård og på Hjørringvej... Jeg må bare væbne mig med tålmodighed.

Mange hilsner

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

K. Thidemann

"Sundsholmeren" kan også købes i Bryggergården, Gl. Østergade 8, 9400 Nørresundby

http://www.sundbysamlingerne.dk/
mvh K.Thidemann 9000

Ann Nygaard Sørensen

Tak for tippet. Hvor findes der mange gode hjemmesider ;)

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Lisbeth Balslev Pallesgaard

Hej igen

Lindholm Hede -> Ny Lindholm -> Aalborg lufthavn

- faldt over det, da jeg ledte efter noget andet.

VH Lisbeth Pallesgaard

Ann Nygaard Sørensen

Hej Lisbeth.
Tak for dit svar.
Det er også det område jeg regnede med det var, altså ud af Thistedvejen. Min morfar var gammel Lindholm-dreng - og det skortede jo ikke på at fortælle om den slags forskelle på folk fra Solsiden - men desværre kan jeg ikke spørge ham mere.

Endnu engang tak og god weekend.

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Lisbeth Balslev Pallesgaard

Selv tak og i lige måde.

Min farfar er også født i Lindholm.

VH Lisbeth BP

Hans Poulsen



Hej Ann

Alle dage har jeg kendt navnet *Gammel Lindholm* - fx Gammel Lindholm Skole, men jeg er aldrig stødt på navnet *Ny Lindholm*.

Jeg boede mine 21 første år i Nørre Uttrup - et stenkast fra Nørre Uttrup Teglværk, som nu er jævnet med jorden - også bestyrerboligen.

I 1940'er var der hvert år drabelige kampe mellem drengene fra Lindholm og drengene fra Nørre Uttrup. De kunne ikke udstå hinanden. Ingens purgte nogensinde hvorfor.

De to hold mødtes på området lige over over den store kridtgrav, [å Jens Forpagters jord]som nu er bebygget med særdeles smukke og kostbare parcelhuse.

Eneste tilladte våben: Kæppe, men de kunne godt få (næse-)blodet til at flyde. Kampene fortsatte, indtil den ene part tog flugten. I mangel af klar erindring vælger jeg at tro, at det var Lindholm-drengene, der flygtede.

"..Min morfar var gammel Lindholm-dreng..".

Tør du afsløre navnet?

Jeg kommer ret ofte til Lindholm, da min bror, 87 år gammel, har boet der siden 1958.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Ann Nygaard Sørensen

Hej Hans

Jeg tør bestemt godt afsløre navnet. Han hed Gunnar Christiansen og var født i 1919. Familien boede bl.a. på Klinikvej. Min oldefar byggede et hus med et indmuret navn, som man kan se når man kører over viadukten på Viaduktvej. Jeg tror det er Kridtvej, her boede de i hvert fald i 1921, da hans bror Oskar blev født. I 1928 boede de på Nordvestvej.
Hans moster Ane og hendes mand Johannes Olesen boede også et hav af steder i Lindholm.

Min morfar fortalte så levende om en cirkusartist ... kanonkonge eller lignende. Kan du huske navnet. ?
.. og nu jeg har fat i dig Hans, ved du præcis hvor Vestbjerg Mølle lå ? ( nuværende gadenavn eller lignende) ?

Med hensyn til huset på Kridtvej, så ringede jeg min mor - nogle gange skal man bare spørge dem tæt på for at få et svar - Hun siger ligesom Lisbeth skrev, at Ny Lindholm er tæt på lufthavnen. Her byggede min oldefar også et hus, hun mener det ligger på Stenholm, men er ikke helt sikker, men at det er det område der er Ny Lindholm.

Som sagt var Ny Lindholm en normal stedbetegnelse i min familie. Min mor mener, det skyldes, at både min morfar og hans svoger var fra Lindholm.

Min tipoldefar ( på den anden side af familien) har jeg fundet i 2 folketællinger i Ny Lindholm Cementby i 1890 tjente han på Rødslet, og det er vel der lufthavnen er bygget ?

Mange hilsner

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Hans Poulsen

Hej Ann

Tak for dit svar.

Hverken din morfars navn eller de øvrige personnavne, som du nævner i indledningen, kender jeg.

Indtil Forbindelsesvejen mellem Nørre Uttrup og Lindholm blev bygget i 1950'erne, lå Lindholm og Nørre Uttrup på hver deres planet - dog var der enkelte børn fra Nørre Uttrup, der i mellemskolen gik på Gammel Lindholm Skole, men de skulle hele vejen ind gennem Nørresundby og vestpå, før de kom i skole.

"..en cirkusartist ... kanonkonge eller lignende. Kan du huske navnet. ?..". Nej, og jeg har prøvet at google på livet løs og med opbud af al min fantasi, men jeg kan ikke indkredse emnet.

Vestbjerg Mølle [demonteret før min fødsel i 1937]

Se dette link, side 10, venstre spalte

http://www.vodskovavis.dk/2010/Vodskov%20Avis%20nr%2030%202010.pdf

Naturligvis kender du Tingvej:

Vejen på Hammer Bakkers sydside fra Hjørring Landevej i Vestbjerg til Vodskov Kirke

"Rødslet, og det er vel der lufthavnen er bygget ?". Al jorden fra herregården Rødslet blev inddraget til lufthavnen, som på den tid var Europas ubetinget allerstørste lufthavn - arealmæssigt set.

=====

Lidt uden for emnet: "Kender du Chr. Petresch Christensens 2-binds værk, "Nørresundbys Historie, med bidrag til Egnens Historie" ?

Værket holder jeg meget af. Julen står lige for døren, ønsk dig værket i julegave.

Jeg har købt mit eksemplar for 10-15 år siden hos Pilegaard

http://www.antikvar.dk/pilegaard/

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Ann Nygaard Sørensen

Hej Hans

Tusind tak for artiklen fra Folkebladet. ( ja, det regner jeg med det var fra). Jeg er vældig glad for den, for jeg ved præcis hvor det er, og min oldefar blev møller på gården, da han havde sat vel både den fædrene gård ( Nygaard på Langbrokrovej) og svigerfædrene gård Højgaard i Mejlsted, Vestbjerg over styr.

Min gamle chef omtalte også en gang denne kanonkonge, som min morfar med åben mund og polypper så komme hjem fra værtshuslivet i Aalborg - og åbenbart til sin bopæl om vinteren i måske Ny Lindholm eller Lindholm.

Den selvsamme morfar, Gunnar boede de sidste vel ca. 60 år af sit liv i Vodskov - og han havde ikke undladt at fortælle mig om artiklen i Vodskovavisen.

Nej, jeg kendte ikke NørreSundbyshistorie. Er der indholdsfortegnelse i den?  og så skulle der vel ikke tilfældigvis stå noget om en Niels Larsson eller Niels Svensker ??? Omrejsende i potter og pander tror jeg, og i et forhold til en kvinde, hvis datter havde 22 sunde og raske børn ???

Et andet sted her i forumet opfordrede du en til at låne/købe bogen om Hammer Bakker, den har jeg lånt på biblioteket, og fandt noget spændende om Grønlænderen. Spændende fordi, jeg fik et skrin/æske af min farmor, som Grønlænderen havde lavet. Jeg spurgte hvem han var, og hun sagde "En mand der boede ude i Bakkerne".

Måske skulle jeg begynde at sætte lidt julepynt op ??
Mange tak for dit svar

Hilsen Ann

Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Hans Poulsen


Hej Ann

De to gange Niels, som du nævner, har jeg ikke kunnet indkredse.

Nøresundbys Historie er som nævnt i to bind:

1. bind dækker perioden *Indtil 1701*
2. bind har årstallene *1701-1850*

Meget længe *gad* jeg ikke læse første bind, men den forsømmelse er for meget længe siden rådet bod på. Jeg overdriver vist ikke, når jeg siger, at jeg har læst begge bind fem-seks gange. Tidligere lånte jeg bøgerne på Frederiksberg Bibliotek, men har dem som nævnt nu selv. Der står noget på siderne!

Ja, der er indholdsfortegnelse med kapiteloverskrifter samt sagregister og navneregister. Med nemhed kan jeg føre mine Nørresundby-aner tilbage til 1600-tallet, og mange af dem er udførligt nævnt i de to bind.

Vi, der kommer fra Vendsyssel, og ikke mindst fra det smukke Kær herred, er bundforkælede med hensyn til lokalhistorikere. Petresch, Carl Klitgaard og Kristian Værnfelt for blot at nævne tre.

Læser du regelmæssigt årbøgerne: *Fra Himmerland og Kær Herred*?

Om alle bibliotekerne har disse årbøger, der begynder 1915, véd jeg ikke, men Hovedbiblioteket på Frederiksberg har dem i hvert fald - placeret dybt nede i bibliotekets katakomber. Der er udførlige indholdsfortegnelser, så man kan gå lige til makronerne med de artikler, der interesserer mest.

Jeg må videre. I dag skal der koges klejner, og i morgen er det julesylten.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Ann Nygaard Sørensen

Hej Hans

Jeg forstår godt Niels Svensker ikke optræder i dine bøger - han var jo først netop født da bøgerne sluttede  - og døde først i 1940.

Jeg må indrømme, at de årbøger jeg har læst flest af er dem fra Vendsyssel, så jeg har noget til gode. C.Klitgaard var sandelig en god og flittig  mand for egnen.

Nu vil jeg sandelig ikke forstyrre dig mere i denne travle tid.

Mange hilsner

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Inger Huus

hej Hans

Jeg har også haft familie i Lindholm ,min fars 2 fastre Henriette og Thea boede begge på Åvej ,de var gift med 2 brødre Jens og Henning Simonsen ,Henriette døde desværre allerede ca.1942 .
Hilsen Inger Huus

Hans Poulsen

#21
Hej Inger

I 1958 emigrerede jeg fra Uttrup til København. Først da flyttede min bror og afdøde svigerinde til Lindholm og derfor var mit kendskab til Lindholm og beboerne dér næsten lig nul, så de navne, du nævner, siger mig ikke noget.

Dog, alene det, at du har haft nær familie på egnen, betyder, at du er et godt og respektabelt menneske, der er værd at kommunikere med.

Med venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Inger Huus

hej Hans
Tak for de venlige ord,det er altid hyggeligt at læse hvad du skriver

Sjovt nok boede den tredje faster i Nr.Uttrup hun hed Inger og var gift med Herman Andersen,jeg kan se i mine KB opslag at de boede Ø.Strandvej,jeg har kontakt med et barnebarn søn af Gunnar  og der er en søn på alder med dig han hedder Bendt Herman.

Hilsen Inger

god weekend

Hans Poulsen



Hej igen, Inger

"..boede den tredje faster i Nr.Uttrup..".

Du kan nemt få det indtryk, at jeg prøver at ryste din familie af mig; men sagen er en lidt anden.

Østre Strandvej løb helt nede ved Limfjorden og lige ind under Nørresundby - ca. 2½ km derfra, hvor jeg boede på Hjørringvej 88, dér hvor den super moderne kirke af Exner nu er bygget.

Vi unger måtte ikke gå ned i den del af Uttrup, og jeg tror grunden var den, at vi i så fald skulle gå over skinnerner på Nørresundby-Sæby(?)-banen - helt og aldeles ubevogtet.

Sognemæssigt hørte Østre Strandvej til Nørresundby sogn, og gør det vel stadig, kunne jeg tænke mig, mens *min* del af Uttrup tilhørte og tilhører Hvorup sogn.

På et tidspunkt efter Anden Verdenskrig blev der bygget en destruktionsanstalt mellem Østre Strandvej og Hjørringvej, hvor jeg boede. Skønt vi selv var bønderbørn, fandt vore sarte børnenæser, at lugten fra det slagteri for døde dyr var et nummer for krads.

Sidste sommer var jeg på Østre Strandvej - et stenkast fra en mondæn marina med kostbare både. En udvikling på ca. 50 år, som er næsten ufattelig.

Venlig hilsen og godweekend også til dig
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Poul Bæk

Citat fra: Karen Graabæk Møller Dato 24 Jul 2012 - 10:02
Hejsa

Fandt en dag en side, som har gjort megen gavn i min slægtsforskning: http://www.korttilkirken.dk/alfabetisk.htm


Særdeles interessant og anvendelig side. Den er nu på min favoritliste.

Venlig hilsen
Poul Bæk

Hans Poulsen

#25

Hej Poul

Tak for dit indlæg med link - straks gik jeg om bord i Hvorup sogn.

Da kom jeg hurtigt til *se sognegrænserne* og blev på én gang både overrasket, usikker og ydmyg - det sidste så'n for en sikkerhes skyld:

http://viskort.dk/viskort/IframeMap.aspx?callingApp=Kirkeministeriet&Easting=556769&Northing=6328100&Description=HVORUP SOGN&ZoomLevel=6&DefaultOn=sogn&mapThemes=sat,sogn

Hvis du går ned til E45's udmunding i tunnellen nord for fjorden, synes området dér at høre under Hvorup sogn.

Det område hørte i hvert fald, da jeg var ung og smuk, under Nørresundby sogn, men måske er der *sket noget* i forbindelse med Nørre Uttrup Kirke, som dog hører under Hvorup sogn (?)

Østre Strandvej løber på kortet *lidt til en af sider* ved tunneludmundingen - jeg kan ikke engang blive enig med mig selv til hvilken af siderne, men jeg hælder mest til *ind mod Nørresunby-sogn-grænsen*.

Hvad siger du til mine usigelig spagfærdige kommentarer?

Er du lokalkendt, eller serverede du blot et uhyre dejligt link?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Poul Bæk

Citat fra: Hans Poulsen Dato 05 Aug 2012 - 12:17

Hej Poul

Tak for dit indlæg med link - straks gik jeg om bord i Hvorup sogn.


Hej Hans

Derfor ikke - men takken bør retfærdigvis gå til Karen, og jeg sender den fluks videre.

Citat
Da kom jeg hurtigt til *se sognegrænserne* og blev på én gang både overrasket, usikker og ydmyg - det sidste så'n for en sikkerhes skyld:

http://viskort.dk/viskort/IframeMap.aspx?callingApp=Kirkeministeriet&Easting=556769&Northing=6328100&Description=HVORUP SOGN&ZoomLevel=6&DefaultOn=sogn&mapThemes=sat,sogn

Hvis du går ned til E45's udmunding i tunnellen nord for fjorden, synes området dér at høre under Hvorup sogn.


Ja, grænsen til Nørresundby sogn går langs Stigsborgsvej og Nordre Skansevej.

Citat
Det område hørte i hvert fald, da jeg var ung og smuk, under Nørresundby sogn, men måske er der *sket noget* i forbindelse med Nørre Uttrup Kirke, som dog hører under Hvorup sogn (?)

Svaret på det spørgsmål tror jeg, jeg vil overlade til lokalkendte.

Citat
Østre Strandvej løber på kortet *lidt til en af sider* ved tunneludmundingen - jeg kan ikke engang blive enig med mig selv til hvilken af siderne, men jeg hælder mest til *ind mod Nørresunby-sogn-grænsen*.

Den går i den retning, men vi er, så vidt jeg kan se, stadig i Hvorup sogn.

Citat
Hvad siger du til mine usigelig spagfærdige kommentarer?

Er du lokalkendt,


Lokalkendt er jeg desværre ikke. (En af mine tiptipoldemødre skulle være født i området, men det kan vist ikke bruges til ret meget.)

Citat
eller serverede du blot et uhyre dejligt link?

Jeg blev såmænd bare lige så begejstret for linket som du og ville kvittere med et indlæg om, at siden sporenstregs var havnet på min favoritliste. Jeg medtog blot Karens link i mit citat.

Venlig hilsen
Poul Bæk

K. Thidemann

Citat fra: Ann Nygaard Sørensen Dato 03 Aug 2012 - 21:37
Hej Hans

Min gamle chef omtalte også en gang denne kanonkonge, som min morfar med åben mund og polypper så komme hjem fra værtshuslivet i Aalborg - og åbenbart til sin bopæl om vinteren i måske Ny Lindholm eller Lindholm.


Igen fra Sundbysamlingen - prøv at spørge Ketty Johansson, museumdleder i Bryggergården.

http://www.sundbysamlingerne.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=55

Cirkusdirektør Magnus Bech-Olsen (1866-1932)

I årene 1918-32 var ejendommen Kristines Hvile i Ny Lindholm vinterkvarter for cirkusdirektør Magnus Bech-Olsen. Cirkusdirektøren var før han kom til Lindholm berømt som verdensmester i brydning. Ved en af de store kampe vandt Bech-Olsen et imponerende mesterskabsbælte, som i dag findes på Aalborg Historiske Museum. I forbindelse med ejendommen i Lindholm var opført et traditionelt ridehus, hvor de mange cirkusheste blev trænet i vinterperioden. Bech-Olsen fremførte altid selv en gruppe på 12 flotte Hanoveranere. Bech-Olsen var et stort og farverigt indslag i vintersæsonen – han vejede sine 300 pund med et varmt forhold til de ædle druer. Han lod sig altid transportere i hestevogn med livréklædt kusk. Efter Bech-Olsens død gik cirkus fallit.

mvh K.Thidemann 9000

Ann Nygaard Sørensen

En million tak.... lige så snart jeg læste navnet kunne jeg huske det. ;O) Det var netop som han bliver beskrevet min morfar huskede ham.... Ved du hvad Cirkuset hed ???

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Hans Poulsen



Hej Poul

Tak for dit svar.

"Ja, grænsen til Nørresundby sogn går langs Stigsborgsvej og Nordre Skansevej".

Tidligere gik grænsen mellem Hvorup sogn og Nørresundby sogn stort set dér, hvor Forbindelsesvejen munder ud i Hjørringvej - og *tidligere* tør jeg godt i denne forbindelse sige indtil ca. 1890.

(Kirkebøgerne på AO gik i lang tid kun til ca. 1890).

I øvrigt opgav jeg for længe siden at finde noget som helst system i det faktum, at mange kirkelige handlinger, der i Nørre Uttrup hørte under Hvorup sogn og derfor kunne forventes at have fundet sted i Hvorup Kirke, fandt sted i Nørresundby Kirke. - Det har sikkert været nogen med manglende præst ved Hvorup Kirke, Hvorup Kirke under restaurering, omkostninger ved at varme kirken op, dårligt føre på de mindre veje etc.).

"..(En af mine tiptipoldemødre skulle være født i området, men det kan vist ikke bruges til ret meget.)..".

Hvis du giver mig navnet, kan det være, at jeg kan be- eller afkræfte.

Denne tråd når vidt omkring i emnerne!

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag