Problember med AO

Startet af Flemming Vestmark Jensen, 21 Jul 2012 - 07:54

Forrige emne - Næste emne

Flemming Vestmark Jensen

Hej Dis-Forum

Jeg kan ikke komme ind på AO ???

mvh
Flemming Vestmark
mvh
Flemming Vestmark 9320
medlems nr.8285

Thestrup-Bjørn

Det er du ikke ene om.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Kirsten Woetmann

Man kan heller ikk komme på sa.dk, så de er måske ved at lave et eller andet, træls det tit er om lørdagen man ikke kan komme på

Poul Wachmann

På Kildeportalen kilder.dis-danmark.dk er det muligt at se bl.a. hele FT 1930, selvom AOs hjemmeside er nede. Desværre er ikke alle folketællinger og kirkebøger lagt ind endnu, men de kommer med tiden.

Med venlig hilsen
Poul

Thestrup-Bjørn

Hej Poul!

Måske er jeg ikke helt vågen - men hvor på Kildeportalen er det lige jeg kan se hele FT1930?
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Poul Wachmann

I menuen foroven til venstre kører du musen hen til SE & INDTAST KILDER og går ned og klikker på Folketællinger. Herefter vælger du på sædvanligvis Amt-Herred-Sogn i rammen til venstre på skærmen og klikker på Hent.
Du vil herefter se Folketællingerne i det pågældende sogn og kan klikke på f.eks. årstallet for at få billederne frem.

Bente Dahl Nielsen

#6
Ved nogen, hvad der er galt og evt. hvor længe, nu er det nogle timer...
Venlig hilsen
Bente Dahl Nielsen
Odense
Har aner på Skiveegnen, på Nordfyn, i Hjallese og i Åsum.

Thestrup-Bjørn

#7
Til Poul!

Tja - din "opskrift" hjælper mig desværre ikke mht f.eks. Skanderborg amt, for der er kun 0,50 % færdigindtastede af FT1930 fra HELE Skanderborg amt.

Så det håb, der blev tændt, slukkedes hurtigt.

Måske skulle man gå ud og pudse vinduer i stedet for at sidde ved pc'en i dag - hvis det altså er muligt pga det ustadige vejr.


---------

Efter endnu et forsøg lykkedes det sørme - rigtigt, at man skal klikke på årstallet.

TAK - min frustration forsvandt en smule.

MEN - du milde, hvor går det langsomt med at få billederne frem.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Ulla Neill

Citat fra: Thestrup-Bjørn Dato 21 Jul 2012 - 08:07
Det er du ikke ene om.

Nej, nu har jeg ventet i 8 timer! :P Trænger til mit daglige fix fra AO!  ;)

Hvad laver de dog, siden det tager sådan en tid?  ???
(Dette er ikke et spørgsmål, som jeg forventer at få svar på!)

mvh Ulla Neill

Kirsten Woetmann

Jeg tror serveren er nede og hvis det er tilfældet kommer AO ikke til at virke før mandag :'(

Bent Mortensen

du må vente til Mandag det er ferie og det er staten de abejder ikke lørdag- søndag  ;D
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Jane Bredkjær Pedersen

Du er ikke alene om ikke at kunne komme på AO - og nu har jeg lige en dag uden børn til bare at slappe af i...
¨
Så alt frustration er helt forståeligt.

/Jane

Lene Astrup

Ja, en dag kan være lang, når man venter. Det må være sådan, når børn venter på juleaften.

Lene
Med venlig hilsen
Lene Astrup
www.christrup.eu

Pernille Amanda Kanto

Jeg synes, den nævner en anden fejl nu, end den har gjort tidligere i dag. Måske er nogen på arbejde alligevel, vi kan altid krydse fingre og prøve i morgen :)

Inger Huus

Hej
Virker heller ikke i dag --øv
Mvh Inger Huus

Christian Konstmann Autzen

Blot dette:

Så er det da godt, at jeg har mange af "mine" sogne downloaded på ekstern harddisk  ;)

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Leif H. Bagger

Hvis man som jeg ikke har lukket en kirkebog ned siden den det gik i udu, kan man faktisk blade i den åbne kirkebog. Det er ikke fordi den ligger i cachen.

Mvh Leif

Elisabeth Nielsen

Det er for dårligt af AO at man ikke har en der kan gå ind, når det sker i en weekend, det er jo ikke første gang.. >:( Der er mange der bruger det og her i ferietiden nok ekstra mange.
Elisabeth

Henning Pedersen

Godt at jeg - så i det mindste - har dette forum, så jeg kan få bekræftet, at jeg ikke er alene om at have problemer med AO..  ;)
Venlig hilsen
Henning

Helle Borlund

Så kom jeg på AO og håber det holder.

Venlig hilsen

Helle
4000