hej jeg brug for hjælp.

Startet af birgitte tjell høgh kristensen, 21 Jul 2012 - 00:21

Forrige emne - Næste emne

birgitte tjell høgh kristensen

hej
jeg fundet min rigtig oldefar men ved ikke noget om han kun at han blive skildt fra min oldemor og nu har jeg fundet ved jeg fandt min mormor i kirkebogen men hvis jeg nu vil vide om han blive gift igen og om fik nogen flere børn hvordan gør jeg så det????

mvh birgitte 

Vivi Winther

Hej Birgitte, du bliver nok nød til at sætte navn og sted på samt evt årstal ja hvad du ved  :). Således kan man bedre hjælpe

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Hans Poulsen



Hej Birgitte

- Kom med lidt flere oplysninger. Der er gode udsigter til, at du så kan få langt flere detaljer end dem, du har nu

- Hvad hed din oldefar? Fornavn og Efternavn?

- Hvor i landet boede din oldefar? Har nu navnet på amtet eller på sognet?

- Har du din oldefars fødselsdato og også gerne hans dødsdato?

- Hvad véd du tilsvarende om din oldemor? Hvad var hendes pigenavn?

Prøv i første omgang at komme med svar på disse spørgsmål.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

birgitte tjell høgh kristensen

okay undskylde.

han hedder Jens Andrè Nielsen, født
12 Juli 1909 i Sølyst By, Nr Tranders
Sogn, Aalborg Amt.
Aalborg. Frederikstorv 1.4
jeg ved ikke hvornår han er død

det er jeg ved om ham

min oldemor hedder ellen (pigenavn christensen) men hun gift igen til tjell
hun er født 27/3 1917

mvh birgitte


Vivi Winther

Hej Birgitte, ligger lige opslag ind

Jens f 12 juli 1909
Far: Anders Christian Nielsen
Mor: Hustru Karoline Amalie Sørensen, 32år
1904-1926 Nørre Tranders, Fleskum, Ålborg opslag 24

Ellen Christensen f 27 marts 1917
Mor: Ugift Husbestyrerinde Ane Johanne Fordine Christensen, 39år
1917-1921 Ålborg Vor Frue, Fleskum, Ålborg opslag 209

Ellen og Jens er skilt ved datterens fødsel 26 december 1947, Ellen indgår nyt ægteskab 31 december 1948 i Vejgård Kirke (ikke online), hendes nye mand adopter datteren ved adoptionsbevilling af 15 august 1949.

1947 ved datterens fødsel bor Ellen Østerbro 72.1, Ellen er født Østerbro 18.1  :)
Jens bor da Frederikstorv 1.4

Ellen og Jens har flere børn

Leo
1942-1947 Ålborg Sct Markus, Fleskum, Ålborg opslag 139
Her bor Jens A M Andersensvej 2, Kærby og Ellen Østerbro 72.1 da er de skilt og han adopteres ligeledes af hendes nye mand.

der står hun har 3 tidligere svangerskab.

Mvh

Vivi


"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

Hej igen  ;) flot hjemmeside du har den kan du godt være stolt af. At du er ordblind og gået i gang med slægtsforskning super godt gået, mangler ord for ros til dig  :). Skriver jeg noget du ikke forstår så sig til jeg kender dig ikke men er meget stolt af dig, har selv børn der er ordblinde.

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"


birgitte tjell høgh kristensen

det er jeg glad for at høre det er ikke alle der forstår det jeg skriver, tak for det ros :)

mvh birgitte

birgitte tjell høgh kristensen

hvor fandt du alt det henne??

for syndes selv jeg hade kigge men kunne ikke rigtig finde noget
mvh birgitte

Vivi Winther

Hej Birgitte, du gav mig oplysningerne  :) så var det let at finde resten i kirkebøgerne, jeg mangler dog nogle børn og Ellen og Jens´s vielse  :-[, ved kun de ikke er viet i Vor Frue Ålborg der har jeg søgt.

Har du prøvet at slå nogle af de ting op jeg har fundet, der står mere end jeg har skrevet bla. fadder ved dåb samt adresser  ;), det er blot at prøve sig frem jeg er ikke så god til at forklarer mig, er selv ret ny i slægtsforsking, man lærer det efterhånden  :) :)

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

birgitte tjell høgh kristensen

okay tak skal du ha jeg, det hade jeg ikke rigtig tænke på.
ja jeg er osse ret ny, det er lidt svært men man bliver beder med tiden :)

mvh birgitte

Mai-Britt Nielsen

Hej Birgitte  :)

Når du leder efter nogen i starten af 1900-tallet, så er der næsten kun den "besværlige" måde at lede efter flere oplysninger på. Når du leder efter dine oldeforældres børn, så start med din bedstefar/bedstemor og find hans/hendes dåb i kirkebogen. Nu ved du så, at din oldefar og oldemor var sammen på det tidspunkt. Så kan du begynde at lede bagud i kirkebøgerne efter flere børn af samme par i sognet. Du kan også se efter, om de er blevet gift i det sogn ved at kigge tilbage inden de fik din bedsteforælder.

Når du kommer lidt længere tilbage i tiden fx til dine tip-oldeforældre, så kan du bruge folketællingerne til at give dig nogle ledetråde. De kan fortælle dig om der er nogle ældre/yngre børn, som regl også, hvor de er født og hvor gamle de er. Folketællingerne kan du finde på internettet på adressen: ddd.dda.dk. HUSK, at navnene ikke nødvendigvis er stavet rigtigt, så sørg for at lave en bred søgning.

Jeg vil lige til sidst tilslutte mig den ros, som du får af Vivi. Hvor er det stærkt, at du ikke lader dig begrænse af din ordblindhed! Du må også gerne kontakte mig, hvis der er noget i mit indlæg, som du ikke forstår :)

Rigtig god fornøjelse med slægtsforskningen :)

Hilsen Mai-Britt

birgitte tjell høgh kristensen

tak for den store hjælp det er jeg glad for:)