Carl Pedersen f. 30. januar 1831, Esbønderup - død 9. september 1907 Idaho

Startet af Marianne N Hansen, 18 Jul 2012 - 21:33

Forrige emne - Næste emne

Marianne N Hansen

Hej

Jf. Family Search dør min tip-tip oldefar og hans 2. hustru i USA.

Han: Brøndgraver, Carl Pedersen, f. 30. januar Esbønerup, - dør den 9. september 1907, Mink Creek, Franklin, Idaho.

Hun: Bende Pedersen f. Larsdatter, f. 20. december 1839, Tilvilde - dør den 17. februar 1911, Richmond, Cache, Utha.

De bliver gift den 7. april 1877, Esbønderup.

Jeg kan finde parret i FT 1880, Esbønderup, men så "bliver de væk" - og er jo nok emigreret til USA, men hvornår, hvorfra og hvortil?

Jeg har de senste mange timer forsøgt mig via Ellisisland.org, politiets registerblade og udvandrelisten på AO, men der ikke rigtig noget, der giver resultat.

Findes der evt. andre online-arkiver, hvor man kan lede efter danskere i USA?

Jeg er forholdsvis ny slægtsforsker (oktober 2011), og først forleden dag blev jeg så modig, at jeg turde prøve på Family Search, men jeg bliver fra andre slægtsforskere "advaret" lidt netop i forhold til FamilySearch, findes der en "sikker" måde at søge på i Family Search.

Det jeg kan finde i FS om tidligere ægtefæller og hans børn (hendes har jeg ikke kontrolleret) passer fint med det, jeg kan finde i danske KB og FT.

Håber en eller anden kan give mig et tip til at komme videre.

mvh

Marianne N. Hansen


Mette Lund

Hej Marianne

Som medlem af DIS-Danmark har du adgang til forumgruppen Opslag internationalt. Her tilbyder Rikke Fjordbak Ravn hjælp med opslag i Ancestry.com vedr. personer, der er emigreret til USA.

Rikkes tråd ligger som en af de øverste. Læs evt. hendes indlæg på side 1 i tråden. Ellers skal du gå til sidste side i tråden (p.t. side 36) og gå til sidste indlæg på siden. Skriv din forespørgsel som svar på denne tråd. Så ser Rikke den og svarer så hurtigt hun kan.
Med venlig hilsen

Mette Lund
Moderator

Marianne N Hansen

Hej Mette

Mange tak for tippet, det viljeg da prøve.

mvh

Marianne N. Hansen

Ann Nygaard Sørensen

Hej

Som "gammel" slægtsforsker synes jeg nu, at Family Search er udmærket. Det er ikke sikkert at oplysningerne altid passer, så man bør tjekke -  men de kan alligevel give en idé - og måske nogle rigtige oplysninger meget hurtigt.

Hilsen Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Marianne N Hansen

Hej Ann

Tak for din bemærkning til Family Search, som jeg er gået lidt videre med, og du har ret bare man husker lige at tjekke i danske KB og FT, så når man faktisk et pænt stykke i den rigtige retning.

mvh

Marianne

Ann Nygaard Sørensen

Hej Marianne.
I flere år har jeg i flere år haft et familiemedlem til at dø i 1896. En oplysning jeg havde fra mormonerne, ligeledes, at han skulle have giftet sig. I går fandt jeg ham død i 1896 og også en hustrus navn.

Held og lykke med det.

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.