Tydning af begravelse 1751 i karup

Startet af Hanne Jensen, 16 Jul 2012 - 17:29

Forrige emne - Næste emne

Hanne Jensen

Hej

Er der en som kan tyde følgende:

Karup sogn, Lysgård herred, Viborg amt
1695-1762
Opslag 181

Begravelse d. 25 Nov. blev Jens Christensens Hustru af Bøgelund begravet.............

Ja, så kom jeg ikke igennem mere.

Tror I præsten kan have skrevet forkert fornavn på manden????

Jeg søger en herre ved navnet Anders Christensen. Han vlev gift den 2. okt. 1748 i Gjellerup kirke med Maren Christensdatter.
Får sønnen Christen døbt den 11. juli 1751 i Karup.

Og så bliver Anders trolovet til/med Anne Christensdatter den 10. maj 1753. VIet den 2. juli.

Nej... Jeg tror ikke præsten har skrevet forkert. Men jeg kan ikke finde den første kone død.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Hanne

Arne Feldborg

Enkemanden Jens Christensen af Bøgelund vies i Karup 04 jul 1752, så præsten har sikkert skrevet rigtig nok. Det er formentlig ham der er viet første gang 24. april 1743.

Men du har ret i at Andres Christensen kone ikke ses død i perioden. Men Karup kirkebog vist heller ikke helt komplet på den tid (bla. mangler døde for hele året 1750).

Flytter Anders til Vallerbæk da han bliver gift anden gang.? Den dåb du nævner 11. juli 1751 er med Anders Christensen i Vallerbæk som far.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Jens Viliam Froulund Villumsen

Hej.

Jeg læser:

Begravet
d. 25 Nov. blev Jens Christensens Hustrue af Bøjlund begravet, som døde nu 14 Dage efter Barnefødslen

og det stemmer fint med

d. 14 Nov. blev Jord kastet paa Jens Christensens dødfødde Søn af Bøjlund.

så det tyder heller ikke på, at der er skrevet forkert navn.
mvh. Jens
jens.villumsen@mail.tele.dk

Hanne Jensen

Så vidt som jeg har fundet ud af...

Anders Christensen født 1719, døbt 29. juli , død 1763, begravet 20. nov. 1763 i Karup.
Søn af  Christen Kieldsen.
--
1738 i Karup kirke.
27. Aug. Anders Christensen, Skygge og Karen (Justi) Copulerede. Og her er jeg slet ikke sikker, for Anders boede ikke i Skygge, men jeg har gemt oplysningen, for Anders kunne jo have tjent i Skygge??? Men jeg kan ikke bevise noget.....

Anders Christensen (AC) få datteren, Ingeborg i 1843, Vallerbæk

(AC) får sønnen, Christen i 1846, Vallerbæk

(AC) bliver gift med Maren Christensdatter i Gjellerup kirke den 2. okt. 1748. Her står han godt nok som af Bøgelund????

(AC) får sønnen, Christen i 1751, Vallerbæk

Så er der (AC) som bliver trolovet med Anne Christensdatter af karup, den 10. maj 1753. Viet den 2. Juli i Karup kirke. Her står der også Bøgelund....

Christen 1756 og Jens 1760, er begge født i Bøgelund...

Men jeg kan godt se, Vallerbæk - Bøgelund....
Synes også der er mange sønner, som hedder Christen, men det kan man jo ikke helt regne med.

Tror jeg skal have at i et skifte efter Anders Christensen. Så kan jeg se hvor mange børn han havde og ikke mindst hvor i landet de boede...

Tak. For at sætte hjernen i gang en mandag aften.
Også tak til Jens for tydningen.

Mvh
Hanne