fejl på hammerum-herred.dk og nygaards-sedler.dk

Startet af Arne Feldborg, 03 Dec 2010 - 13:00

Forrige emne - Næste emne

Arne Feldborg

Pga. en fejl hos TDC er jeg (igen, igen) uden bredbåndsforbindelse med omverden.

Det betyder at hammerum-herred.dk og nygaards-sedler.dk ikke er tilgængelige, og nok ikke vil være det i nogle dage.

Jeg beklager den ulejlighed det måtte medføre, men det er jo forhold jeg ikke selv er herre over.

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Leif Sommerdal

Der er dælme ærgerligt. Det er en utrolig god og inspirerende side du har opbygget - den vil være savnet.

Kan du i mellemtiden oplyse om, hvad du har liggende på nygaards-sedler.dk, som jeg ikke kan finde på DDA?

Tak for dit store arbejde
Leif C. Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Arne Feldborg

Nygårds hovedværk "Jyske Personalia" med 425.433 sedler er fra den 14 juni 2010 overført til Dansk Data Arkiv i Odense og er naturligvis uberørt af det nævnte problem.

Tilbage på nygaards-sedler.dk ligger nogle mindre poster, som blev behandlet efter at selve selve det store projekt var færdig.

1. Jyske degne, 4.474 sedler
2. Jyske krobevillinger, 17 sedler med ca. 35 poster på hver.
3. Jyske gårde og møller, 48.363 sedler.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Leif Sommerdal

Tak for oplysningen.

Specielt degnesedlerne kunne nok være interessante i en af mine grene.

Med venlig hilsen
Leif C. Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Laila Olsen

Hej Arne,

tak for din orientering - selvom det bliver svært. må vi vel væbne os med tålmod.
Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300

Leif Sommerdal

Hej Arne,

Er du stadig udsat for TDC's uhyrligheder.

Med venlig hilsen
Leif C. Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Henrik Poulsen

Hej Arne....

Jeg stiller gerne backup server til rådighed fremover, kvit og frit.

Har flere forbindelser ind. Dette skal bare betragtes som et tilbud.

Arne Feldborg

Citat fra: Leif Carsten Nielsen Dato 07 Dec 2010 - 15:59
Er du stadig udsat for TDC's uhyrligheder.
Jeg er jo privatkunde og bor et stykke udenfor bygrænsen, dvs. uanset hvilken udbyder jeg vælger er det stadigvæk TDC's centraler og TDC's kobber det skal igennem.

Jeg har hidtil ikke haft abbonenment med 'een dags service', så en tre fire dages ventetid er vel ret normalt. Bare irriterende, at der så tit er noget i vejen med forbindelsen.

Jeg har i et par år ventet på trådløs bredbånd (og jeg mener trådløs bredbånd, ikke bare mobilt internet som jeg allerede har som reserve), men den udvikling er jo også sat i bero pga. den økonmiske krise.

Den eneste realistiske udbyder, Skyline, har deres sendere placeret sådan, at vi ikke kan få en tilstrækkelig god forbindelse til nogen af dem - selvom vi faktisk kan se toppen af et par stykker af de master de bruger.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Arne Feldborg

Citat fra: Henrik Poulsen Dato 07 Dec 2010 - 16:06
Jeg stiller gerne backup server til rådighed fremover, kvit og frit.
Mange Tak for tilbuddet, men det er ikke aktuelt.

Dels drejer det sig om 175-200 GigaByte, så det er ikke noget man sådan bare lige flytter (og desuden skulle der jo så også skiftes Nameserver) .

Dels ønsker jeg selv at have direkte netadgang til den ene server, den med alt html, php og mysql stoffet (ellers kunne jeg jo bare have lagt det ud på et web-hotel, som jeg iøvrigt også har med et tredie domæne jeg bestyrer).

Alt det tunge stof, bla. 100.000 scannede kirkebogsider, Nygaards-sedler, osv. ligger allerede på en ekstern Nas-server med direkte adgang til fiber.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Ruth Neumeister

Hej Arne.
Velkommen i ødemarken, hvor alt muligt mærkeligt sker for TDC, specielt i weekenden, hvor man tror, at man skal have det "slægtsforskersjovt".

Alligevel er intet så skidt, at det ikke er godt for noget. Personligt er jeg begyndt at rydde op i filer, notater, bøger osv., og ved gud om jeg ikke har fundet lidt plads til nye notater, filer, bøger osv.

Jeg kunne selvfølgelig også gøre som Gertud Sand fra "The Julekalender": Prøve at være lidt jule-social og gøre dagene lidt festlige for min omgamgskreds i stedet for at halse hjem fra arbejde for at se, hvad der er sket af nyt på www.hammerum-herred.dk, der i nogle dage har været en "savnet kammerat".

Jeg væbner mig med tålmodighed (hører jeg mine venner grine et sted derude?), og ved, at du gør hvad du kan. Vi venter på TDC's service.

Hilsen
Ruth

Henrik Poulsen

Hej Arne ...

Det var også bare et tilbud og med hensyn til DNS er det ikke noget man skal skifte men bare en ekstra nedprioriteret IP adresse man sætte op hos sin DNS udbyder. Så skifter den automatisk når mainhost er ned.

Og ja 200GB kan da alt efter din hastighed tage noget tid .

Arne Feldborg

Det burde nu køre nogenlunde normalt igen.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Leif Sommerdal

Bekræftet - det ser fornuftigt ud nu.

Mvh
Leif C. Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)