Gullum?? ved Bjerringbro? - hvor ligger Gullum?

Startet af heine petersen, 09 Jul 2012 - 16:28

Forrige emne - Næste emne

heine petersen

hej

i et forsøg på at lokalisere en ane der skulle være taget til Amerika...er der et stednavn jeg ikke kan finde

jeg har fået hjælp oversøes fra :-)

hun har fundet en som måske kan passe...der er et stednavn - Gullum ved Bjerringbro? men søger man på steddatabasen kommer der ikke noget frem... nogen der kan hjælpe...?



"..............Så er en, som jeg mener er den samme med to forskellige ankomster i USA, det vil sige han tog på en rejse til Danmark eller kom tilbage til Danmark:
Jens Christensen, 20 år, arrival 10 October 1925 i New York med rejsemål til Chicago. Han er "Joiner" ved ikke rigtigt hvad det er, noget med "snedker" at gøre
10 Maj 1931 ankommer Jens Christensen 10 Maj 1931, 35 år gammel for at besøge sin ven i Chicago, INGVAR Landsbo (det er lidt uklart)
Men, men Jens har en kone i Bjerringbro ved navn Magda. Og han er f. i Gullum (ved ikke om det eksesterer) begge steder er det ikke stavet rigtigt..............."

vh Heine

Astrid Løkke Jakobsen

Hej
Gullev ligger i nærhedn af Bjerringbro.
Mvh Astrid Løkke Jakobsen

heine petersen

hej Astrid

aha... ok.. det kunne være det :-)

tak for hjælpen

vh Heine

Egon Sørensen

God morgen Heine!


En lidt spændende efterlysning du bringer!

Men ! Den er sørme svær at forstå!

Jeg tror ikke det er samme Jens Christensen der var i USA de to årstal du nævner, alder passer

ikke.

Du nævner stednavnet Gullum. Er det en oplysning du har fra USA og hvor er dette stednavn oplyst?

Prøv at vride citronen lidt mere og kom med nogle kildehenvisninger.


Mvh.

Egon Sørensen