Spørgsmål ang. skifter (ved død)

Startet af Betina Broen Kock, 04 Jul 2012 - 13:18

Forrige emne - Næste emne

Betina Broen Kock

Hejsa...

Jeg har lige nogen spørgsmål omkring skifter... Sagen er den at min morfar døde i 1980 i Odense, uden kontakt til hans børn (min mor og søskende)... Ingen af dem får besked om dette dødsfald før ca 6 mdr senere, hvor de hører det gennem en af morfars søskende, som kendte en af deres halvsøstre... Dette skifte er der mulighed for at se det når det "kun" er 32 år siden han er død, i så fald hvordan gør mand... Kan vi være så heldige at der står noget om eventuelt andre søskende... Da både min mor og hendes lille bror mener at have hørt at der skulle være 2 søskende mere???

Mvh Betina ~ og på forhånd tak...
Betina Broen Kock
Nordborg, Als Nørre Herred.

Forsker i min mors familie Olesen/Nielsen af Aalborg og omegn
og min fars familie Sørensen/Pedersen af Taars (Hjørring) og omegn

Per Helge Nissen

Hej Betina
Tag de oplysninger du har om din mor og morfar med på Landsarkivet Sønderjylland.
De kan hjælpe dig med at finde oplysningerne og eventuelt få sammensat en ansøgning
om at få lov til at se arkivalierne.
Der er ret strenge krav for at beskytte personlige oplysninger, men de ved besked
på arkivet.

God jagt.

Mvh Per Helge
Per Helge Nissen

Betina Broen Kock

Citat fra: Per Helge Nissen Dato 07 Jul 2012 - 14:46
Hej Betina
Tag de oplysninger du har om din mor og morfar med på Landsarkivet Sønderjylland.
De kan hjælpe dig med at finde oplysningerne og eventuelt få sammensat en ansøgning
om at få lov til at se arkivalierne.
Der er ret strenge krav for at beskytte personlige oplysninger, men de ved besked
på arkivet.

God jagt.

Mvh Per Helge

Okay, det vil jeg prøve at gøre... Tak skal du have..
Betina Broen Kock
Nordborg, Als Nørre Herred.

Forsker i min mors familie Olesen/Nielsen af Aalborg og omegn
og min fars familie Sørensen/Pedersen af Taars (Hjørring) og omegn