Christine Margaretha Skov's forældre

Startet af Didde Bryde, 01 Dec 2010 - 16:36

Forrige emne - Næste emne

Didde Bryde

Hej.

Jeg søger min oldemors forældre (på min farmors side). Jeg ved ikke så meget om dem, men jeg ved, at min oldemor Margaretha Christina Skov er født:
January 30, 1889
Grønbækvej, Aabenraa, Region of Southern Denmark, Denmark  
Fundet i kirkebog:
Felsted kirkebog 1867-1912 opslag 127, der er hun døbt Margaretha Christina Skov 30.1.1889 og døbt 24.2.1989

Hendes far hedder Nis Skov, læser jeg mig frem til, kunne godt tænke mig at finde dem i kirkebøgerne, da jeg gerne vil have det på skrift :)
Jeg håber det er oplysninger nok, ellers må jeg vende tilbage når jeg ved noget mere.

Derudover kunne jeg godt bruge noget hjælp til, at finde ud af om min farmor har en bror der hedder Christian, jeg ved intet andet om ham eller om det er hans navn.
Min farmor:
Christina Margretha Skov,
Født d. 25. oktober 1908 i Ekensund og døbt d. 22. oktober. Død 1975

En af disse fund i kirkebøgerne, er jeg i tvivl om muligvis er min ene oldefar? og om den anden evt. er hans søn eller overhovedet er i min familie, er der nogen der kan se det ud fra nogle af disse oplysninger?
kirkebøgerne- aabenraa amt- felsted sogn- 1867til1912 opslag 23
kirkebøgerne Sønderborg amt- ullerup sogn- nybøl1844-1878 opslag 116

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe og håber det er til at forstå det jeg har skrevet :) jeg kan nemlig ikke helt selv finde rundt i min familie, da de næsten allesammen hedder det samme :)

Hilsen Didde
Venlig hilsen
Didde Bryde

Hans Poulsen



Hej Didde

Lad os lægge forsigtigt ud. Hvilke kommentarer har du til disse personer? Er der en af dem, der fænger?

Results for:  Nis Skov   
Marriage, 1850 - 1890, Denmark
International Genealogical Index - Denmark

1. NIS JOHANNSEN SKOV - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 14 NOV 1851 Ullerup, Aabenraa-Sonderborg, Denmark

2. NIS JOHANNSEN SKOV - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 14 NOV 1851 Ullerup, Aabenraa-Sonderborg, Denmark

3. NIS SCHAU - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 01 APR 1855 Lojt, Aabenraa-Sonderborg, Denmark

4. NIS FREDERIK SKOV - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 04 JUN 1882 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anne Mortensen

Hendes far hedder Nis Skov
Iflg. datterens dåb: Nis Johansen Skov
------------------------------
Din oldemor kan være det første barn ? eller det tredie ?
Men prøv alligevel  at søge vielsen i sognet.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

#3
Derudover kunne jeg godt bruge noget hjælp til, at finde ud af om min farmor har en bror der hedder Christian, jeg ved intet andet om ham eller om det er hans navn.
Min farmor:
Christina Margretha Skov,
Født d. 25. oktober 1908 i Ekensund og døbt d. 22. oktober. Død 1975


Har du søgt nogle år før og efter Christina's dåb efter Christian i sognet ?

Tilføjer:

Ekensund ? er der en kirkebog og opslagstal - sogn og amt.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Ellen Marie Kaae

Egernsund var ikke et selvstædnigt sogn, men en del af Broager sogn. Der er ikke KB på AO i efter 1887.
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Didde Bryde

Hej Hans.

Tak for dit svar :)

Jeg ved ikke om nogen af disse Nis'ser kan være min oldefar, jeg er bare gået ud fra, at der står Nis skov ved min farmor i kirkebogen, da Lands arkivet i Sønderjylland sendte mig kopiet som jeg har vedhæfter, skrev han, at han havde en kopi fra dåbsregisteret i Broager Kirkebog Vestre Distrikt årgang 1908, men jeg kan ikke selv finde hende i kirkebøgerne?


Hej Anne.

Tak for dit svar :)

Det kunne jo selvf. være en god ide, at finde ud af hvem hun giftede sig med :) hvor søger jeg dette henne og skal jeg i den forbindelse ikke vide hvornår hun blev gift?

Men denne Nis Johansen Skov, må så være min tip oldefar? og min tipoldemor må så hedde det samme som min oldemor Margaretha Christina skov (der er ikke noget, at sige til at jeg ikke kan finde rundt i det) Men mon ikke hun er den første fødte siden hun hedder det samme som sin mor?

Nis Christian skov fra felsted kirkebogen, han er fra 1970 og må være min oldefar, hvis det er den rigtige person, min tipoldmor (hans mor) må være Magdalena Maria Christensen og hendes far, min tip tip oldefar må være Røgter Johannes  Christensen.  Nis's far, min tipoldefar må være Nis Johansen Skov som der står. Men hvor finder jeg disse

Begge Nis'ser må være den samme fra begge kirkebøger, de må stå i hver sin, da han er uægte, eller er jeg helt gal på den?

Som skrevet ovenover kan jeg ikke finde min farmor i kirkebøgerne, men lands arkivet skrev, at de fandt hende i dåbsregisteret i Broager Kirkebog Vestre Distrikt årgang 1908

Jeg har ikke lige kigget videre om der skulle stå en bror, da jeg ikke kan finde hende i kirkebøgerne.

Håber det gav mening det jeg skrev, hvis det gjorde, fandt jeg jo nogle flere oldeforældre (hvis det er de rigtige jeg kigger på) men hvordan finder jeg dem i kirkebøgerne?

Hilsen Didde

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Didde Bryde

Didde Bryde

Hej Ellen.

Tak for svaret.. Ved du så hvor jeg kigger henne i kirkebøgerne, for at finde personer der er født i Ekensund i 1908 ?

Hilsen Didde
Venlig hilsen
Didde Bryde

Peter Kristiansen

#7
Egernsund ligger i Broager sogn, Sønderborg a. Desværre er kirkebøgerne for fødseler i Broager kun tilgængelige på www.arkivalieronline.dk frem til 1887. Du er derfor nødt til enten at skulle til Landsarkivet i Åbenrå eller måske Rigsarkivets i København - jeg mener at de har kirkebøgerne på mikrofilm frem til omkring 1915.
M.v.h. Peter Kristiansen

Anne Mortensen

Det kunne jo selvf. være en god ide, at finde ud af hvem hun giftede sig med  hvor søger jeg dette henne og skal jeg i den forbindelse ikke vide hvornår hun blev gift?
Hvem mener du her  ???

Undgå at skrive oldefar, farmor o.sv., men deres navne ellers skal man hele tiden gå tilbage og se hvem er hvem.
----------------------------
Prøve at lave en oversigt med navne og årstal så vi kan se hvem der hører til hvem.
----------------------------
Din tilføjelse  af dåben i Egernsund 1908 viser at moderen står først
og jeg har via Google oversat at det 3. ord under Christina Margaretha skulle betyde uægte.
Ordet før ____Arb__ Nis Skov - skal der stå datter af ??

Håber der er en der checker.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Didde Bryde

Hej Anne.

Jeg sad i mine egne tanker da jeg læste din kommentar. Jeg er med i hvad du mener.

Jeg vil lige imorgen lave en liste og sætte navne på, så det er mere overskueligt. Beklager jeg har skrevet det lidt forvirrende.

Jeg er også kommet frem til, at hun er "uægte"  jeg kan heller ikke helt tyde hvad det er der står. Men jeg undre mig over, at Christina Margaretha skov (farmors mor) står øverst, men det må vel være fordi det er et uægte barn ?

Det er tysk, så der kan nok godt stå datter af Arbejder Nis Skov, men hvem er det der er datter af Nis skov? Det kan jo så godt være Christina Margaretha skov (farmors mor) som er datter af Nis skov. For mange andre steder står der nemlig, hvem der er forældre af de børn der er angivet i kirkebogen, og samtidig står der også bedste forældrene, det lagde jeg mærke til, da jeg kiggede i kirkebogen
Sønderborg amt- ullerup sogn- nybøl1844-1878 opslag 116

Jeg har selv meget svært ved at finde rundt i dem, da de alle næsten hedder det samme.
Venlig hilsen
Didde Bryde

Didde Bryde

#10
Hej Anne.

Jeg fik oversat det fra kirkebogen med Christina Margaretha skov. Der stod:

Skov, Christina Margaretha, service
pige i Ekensund, datter dea
Arbejdstager  Nis Skov i Ekensund

Men hvem er det der er datter af Nis skov.?

Didde
Venlig hilsen
Didde Bryde

Inger Toudal


Under datoen 22. November står der Priwathaus, så det er vel en hjemmedåb.

Under datoen 25. Oktober står der Ekensund, fødestedet.

Under barnets navn står der unehelich, altså født uden for ægteskab.

Moderen er Dienstmädchen in Ekensund (tjenestepige i Egernsund), Tochter des Arbeiters Nis Skov in Ekensund (datter af arbejderen Nis Skov i Egernsund).

Som jeg læser det, er det moderen der er datter af Nis Skov, og det passer jo meget godt med fødselsoptegnelsen i Felsted 1889.


Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Didde Bryde

Hej Inger.

Jeg synes også det begynder at lyde mere og mere som morens far. Men når jeg ingen oplysninger har og hendes far, kan jeg så være sikker på, at det er familie, ham Nis Skov som er fundet i Felsted?

Hilsen Didde
Venlig hilsen
Didde Bryde

Peter Kristiansen

Du har lovet at stille en liste op over de involverede personer - jeg har nogle supplerende oplysninger, som du kan få, når jeg har lidt mere styr på hvem som er hvem....
M.v.h. Peter Kristiansen

Didde Bryde

Hej Peter.

Det har jeg nemlig og det får jeg lavet idag :) jeg står pt. i flytte rod og får mine ting hjem idag hvori jeg har mine papir osv. Så det bliver lavet i løbet af aftenen.

Didde
Venlig hilsen
Didde Bryde

Didde Bryde

Som lovet, håber jeg får det hele med.

Min farmors side.

Christina Margaretha Skov   - Født October 25, 1908 Ekensund  - Død  Juli 1975
Datter af:

Christina Margaretha Skov - Født 30 Januar 1889 i Grønbeck (fundet i kirkebog Fjelsted 1867-1912 nr. 127) - Død 2. januar 1966   (i kirkebogen står hun som Margaretha Christina Skov, ved ikke om mellemnavnet står først, eller hvilken af disse to der passer)

(Far ukendt)

men hun gifter dig med Hans Andersen

Christina er datter af:

Nis Johansen Skov og Margaretha Christina Skov.

Her er det, at jeg ikke ved om det er den rigtige Nis Johansen Skov jeg har fundet i kirkebogen, hvis det er:

Nis Johansen Skov - Født d. 14. april 1970 - Død ?
FUNdet i kirkebogen Sønderborg amt- ullerup sogn- nybøl1844-1878 opslag 116

Moren ved jeg ikke hvor jeg skal lede efter.


Jeg har derudover fundet en Nis Johansen Skov mere i kirkebøgerne Felsted 1851-1889 Han står som :

Nis Johansen Skov -  Født d. 18. dec. 1885. Forældre Nis Johansen Skov og Christina Skov, kunne disse forældre være de samme som forældrene til Christina Margaretha Skov - Født 30 Januar 1889 , for så ville det være hendes bror.?

Jeg håber det gav et større overblik, jeg ved ikke hvordan jeg bedre skal forklare det..'

Hilsen Didde
Venlig hilsen
Didde Bryde