Hjælp søges til svenske aner

Startet af Susanne Poulsen, 13 Jun 2012 - 22:37

Forrige emne - Næste emne

Susanne Poulsen

Jeg har en svensk ane og har forsøgt mig lidt med det svenske system. Men der er meget at lære..
Jeg har fundet hendes familie i Landskrona med hjælp fra et svensk forum. Har fået at vide hvor jeg kan finde oplysningerne og købt adgang til AD online. Men jeg kan ikke finde det...
Oplysninger jeg har er disse:

Man hittar henne i Emibas.
Hilma Elisabeth Löfström född 18500404 i Billeberga.
18710505 åker hon till Danmark, hon lämnar snäppan 23 Landskrona
18830406 åker hon och hennes familj till Amerika, hon lämnar Ganymedes Landskrona.
Tittar man i Landskrona AI:49 1871-1875 sidan 126 hittar man hennes föräldrar och syskon.
Även här står hon som född i Billeberga.

Nogle har endda set kirkebogen fra Billeberga igen, men finder hende ikke. Dog findes forældre og søskende som beskevet ovenfor.

Hilma Elisabeth Løfstrøm føder 2 piger i Danmark i Uth 1871 og 1873. Disse børn efterlader hun. Desuden en pige Emma Caroline i Landskrona i 1881.
Den ældste pige i Danmark Maria Sophia Frederikke Johnsen fødes 2,5 måned efter Hilmas ankomst til Danmark. Den udlagte barnefar er Martin Matthias Johnsen, udrejst til Nors Amerika. Han må også være Svensk. Men jeg har ikke flere oplysninger på ham.

Kan nogen hjælpe eller fortælle mig om der er smartere måder at søge efter personer i Sverige?

Hilsen
Susanne

Inge-Lise Trampedach

Billeberga CI:6 (1835-1864) Bild 27 / sid 18 (AID: v113710.b27.s18, NAD: SE/LLA/13023)
Jeg kan heller ikke finde hende født på ovennævnte dato, men i 1845 er der en Hilma Elisabeth født 14.5.1848, men forældrenes navne passer ikke, du kan selv gå ind og se på dem.
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Susanne Poulsen

Mange tak for forsøget. Mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg finder noget i Sverige. Jeg har købt adgang til noget der hedder AD online? Men jeg synes det er umuligt at finde rundt i. Er der en bedre måde ?

Inge-Lise Trampedach

#3
Det er såmænd ikke så svært, men det er anderledes end at søge i DK.
Her er et link til at finde svenske stednavne og sogne:
http://www2.sofi.se/SOFIU/topo1951/_cdweb/index.htm
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Eva Morfiadakis

#4
Hej!

Du får hjälp på scangen.se. Folk har plockat fram uppgifter till dig. Jag läste precis. Det handlar nog om en familj som inte följt reglerna vid utflyttning, dvs. de har inte begärt flyttningsattest. Se sista uttrycket i husförhörslängden. Familjen kan mycket väl befinna sig i Danmark och inte i Landskrona.

Eva M
Eva M

Susanne Poulsen

Tak for hjælpen så kan jeg komme lidt videre. Nej det nok ikke mere svært end i Danmark, når man kender det, men det er jo lige det  :)
Jeg forsøgte mig også først på scangen.se og troede egentlig at de havde hjulpet så meget de kunne. Men har nu fået en meget flot hjælp og både Hilma Elisabeth, hendes forældre og bedsteforældre + søskende er fundet til mig.
Hilsen
Susanne