Ros til 150 frivillige i DIS

Startet af Susanne Andersen, 25 Nov 2010 - 10:21

Forrige emne - Næste emne

Susanne Andersen

Hej

Jeg synes at vi skal rose de mange frivillige hjælpere i Dis-Danmark der påtog opgaven at finde og fjerne cpr-nr i kirkebøgerne. Tak for det! På den måde fik vi hurtigere vores kirkebøgerne tilbage i Arkivalier-online. Et STORT TAK!

Med venlig hilsen
Susanne, Randers

Anette Korsgaard

Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

Pia Christensen

#2
hejsa

Der er igen bruge for de flittige hjælper, der mangler en del kirkebøger som skal ses efter
for cpr nr. så hvis der er nogle om har lyst til at kikke igen.

så husk at melde jer


hent ærklæring her

http://www.slaegtogdata.dk/aktuelt/erklaering-cpr-numre-rigsarkivaren
MVh
Pia Christensen 9600

Forsker i Øster Snede, Horsens, Eriknauer. Randers amt
Ingvardsen, Israelsen,
Jørgensen,Therkelsen,GivskovChristensen,Køpe,Heunicke, Klausen, Jochumsen. Sivertsen, Bang

Mette Lund

Hej Pia

Det undrer mig lidt at høre, at der mangler folk. Jeg meldte mig på et tidspunkt (i det gamle forum), men fik aldrig noget svar.

Det er vel ikke gjort med at skrive under på den erklæring, du har linket til. Der må vel være en eller anden form for koordinering og instruktion?

Mvh.
Mette Lund
Med venlig hilsen

Mette Lund
Moderator

Jytte Frank Dekov

Jeg vil gerne være med til at dele mange roser ud til de flittige som har kigget kirkebøgerne efter for cpr-numre.

TAK og venlig hilsen Jytte - 2770
m.v. h.  Jytte - 2770
http://frank-dekov.dk

Pia Christensen

Hej Mette
Du skal printe den ærklæring ud som jeg linkede til, den skal du udfylde med navn og adr.
samt e-mail adr. Som sendes til rigsarkivet adr står nederst på ærklæringen (jeg ved ikke hvornår der kommer brev der kan gå lidt tid.) så vil du modtag en e-mail med en kode og et par dage sener kommer
der et brev med en usb nøgle, der vil være en udførlig vejledning til hvordan du gør derfra.

;) jeg håber ikke at jeg har misforstået dig Mette

??? hvis du har sendt et brev kunne den så være gået tabt i posten....
MVh
Pia Christensen 9600

Forsker i Øster Snede, Horsens, Eriknauer. Randers amt
Ingvardsen, Israelsen,
Jørgensen,Therkelsen,GivskovChristensen,Køpe,Heunicke, Klausen, Jochumsen. Sivertsen, Bang

Jørgen Sørensen

Enig i roserne.

Jeg sendte en underskrevet erklæring med den sidste nøgle, formoder den stadig er gyldig.
Der skal også være ros til Nygård folkene, samt dem/os der taster politiets registerblade.
Også en ros til AO, især hvis de omscanner mange af de ældre KB ;)
Jeg stopper her, skal alle de der hjælper nævnes, bliver det et langt indlæg, prøv selv at vurdere hvormange forskellige hjemmesider du/i bruger.
Så tak til alle dem der hjælper,
Venligst Jørgen - 2300

Susanne Andersen

Til Pia

Tak for oplysningen mht. at i stadig mangler folk. Desværre kan jeg ikke, men håber at andre vil hjælpe til hvor der er behov.
Jeg synes at det er en fantastisk stor arbejde de frivillige gør.
Et stort klap til alle frivillige.

med venlig hilsen
Susanne, Randers