Hvor blev Jens Christen Wind af efter 1864?

Startet af Helene Humble, 10 Jun 2012 - 20:57

Forrige emne - Næste emne

Helene Humble

Jens Christen Wind, født 1792 i Haslev, var det meste af sit voksenliv ansat som skytte på Hagestedgård. Hans kone Ane Margrethe Villadsen dør i 1864 i Hagested og iflg. skifte bliver JCW boende i uskiftet bo. Men efter dette tidspunkt kan jeg ikke længere finde JCW i KB eller FT i Hagested. Har nogen "set" ham efter juli 1864? Mvh Helene Humble

Hans Poulsen



Hej Helene

- Gengiv den seneste ft., du har med ægteparret
- Følg Jens' voksne børn og se, om Jens på sine gamle dage er søgt hen i nærheden af et af dem
- Nyt ægteskab i hans alder er næppe sandsynligt, men intet bør udelukkes på forhånd
- Kommet på alderdomshjem i et nærliggende sogn?
- Flyttet sammen med en af sine søskende i fødesognet?
- Hvor blev Jens' forældre begravet? Blev Jens begravet i samme sogn?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Peter Bøjesen Jensen

Hej Helene

Jeg har en del om Wind-slægten på min hjemmeside (se link ved min signatur). Men jeg er desværre heller ikke kommet længere end du er mht. Jens Christen Wind.

Men har du lyst kan du gå i min slægtsdatabase på hjemmesiden og se, om jeg har nogle oplysninger, som du mangler.

Min slægtsrelation til Wind-slægten går via Jens Christen Winds mor Anne Margrethe Bøgvad.

Hører selvfølgelig også gerne fra dig, hvis du har nogle oplysninger, som jeg ikke har.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Helene Humble

Hej Hans og Peter,

De sidste gange jeg så noget til Jens Christen Wind var FT 1860 Hagested O2,  og ved hans kones død KB 1832-1871 Hagested sogn O78 #5,  og han er nævnt i skiftet efter hende. Tak for gode ideer Hans! Selvfølgelig måtte han flytte hen hvor nogen kunne tage sig af ham. Vil nu planlægge eftersøgninger i diverse FT1870.

Peter, Jeg kan se at vi har stort set de samme oplysninger om Windslægten.  Jeg lader høre fra mig når jeg finder mere. Tak for dit input.

Mange hilsner,
Helene

Helene Humble

Så er Jens Christen Wind fundet. Han døde 7. juni 1876 i Krogstrup. Se kb 1859-1887 Krogstrup sg, Horns Herred, Fr.borg Amt side 224 #3. Han boede på dette tidspunkt hos sin datter Adamine.
Hilsen Helene