Karen Marie Nielsine Jensens fødsel søges ?

Startet af Kenneth Flindt, 28 Nov 2010 - 20:58

Forrige emne - Næste emne

Kenneth Flindt

Har stort brug for hjælp til at finde Karen Marie Nielsine Jensens fødsel (mor til Adelheit Thomsen)

Adelheid Thomsen født  Skt. Morten, Randers  den 5. maj 1900,  1898-1901, opslag 300, øverst.

Hendes udlagt barnefader Handelsrejsende Carl Thomsen ??

Kan nogle hjælpe ?
På forhånd en stor tak for hjælpen.

Venlige hilsner
Kenneth Flindt
4700 Næstved

Medlem af DIS-Danmark

http://www.myheritage.dk/site-153459071/flindt-family-tree-denmark

Ellen Marie Kaae

#1
Moderens opholdssted 10 måneder før fødslen var iflg. kirkebogen Svendborg. Iflg. samme er fødslen tilført i Bjørnsholm KB - og det er den faktisk

Ålborg, Slet, Bjørnsholm 1892-1901, opsl 90.

Jeg kan ikke lige greje forbindelsen til Svendborg - i hvert fald ikke hvis det er den fynske købstad, der er tale om.

Mon den handelsrejsende skal findes i Svendbog eller i Ålborg?

Ved du, om moderen Karen Marie blev på Randersegnen - har du fundet hende i FT 1901?
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Kenneth Flindt

#2
Hej Ellen

Jeg ved ikke ret meget mere om hende desværre også derfor jeg er helt på bar bund, har forsøgt at søge hende i DDD uden held samt at finde Adelheit Thomsens konfirmation i Skt. Mortens kirke, uden held. Desuden har jeg forsøgt i Family Search og div. andre databaser, men mon ikke hun kommer fra Randers egnen !?

Har du lagt mærke til at Præsten også hedder Thomsen !?

På forhånd en stor tak for hjælpen.

Venlige hilsner
Kenneth Flindt
4700 Næstved

Medlem af DIS-Danmark

http://www.myheritage.dk/site-153459071/flindt-family-tree-denmark

Kenneth Flindt

ØV ØV ØV................ >:( Er der virkelig ingen som kan have held med at finde Karen Marie Nielsine Jensen´s Fødsel eller konfirmation e.lig.

På forhånd en stor tak for hjælpen.

Venlige hilsner
Kenneth Flindt
4700 Næstved

Medlem af DIS-Danmark

http://www.myheritage.dk/site-153459071/flindt-family-tree-denmark

Ellen Marie Kaae

Hej Kenneth

Det nok ikke så let.

En mulighed er at støve hele FT 1901 for Randers igennem for at se, om Adelheid  og hendes mor dukker op.

Ved du hvor Adelheid opholdt sig henne senere i livet?
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Kenneth Flindt

Efter hvad jeg har kunne støve op hos adelheits datters tidligere mand Jørgen Dolin og deres børn blev hun boende i Randers. Og der skulle efter sigende stadig bo en svoger derovre som der forsøges at få kontakt med, men det er langt fra sikkert det vil bringe noget nyt og tænkte at dette lange navn måtte være til at finde.......... Men ja du har nok ret, det kræver hårdt arbejde med at kigge hele fokletællingen igennem for at forsøge at finde svar  >:( Desværre er tiden for mig ikke lige til det PT.
På forhånd en stor tak for hjælpen.

Venlige hilsner
Kenneth Flindt
4700 Næstved

Medlem af DIS-Danmark

http://www.myheritage.dk/site-153459071/flindt-family-tree-denmark

Vibeke Weilby Bach

Hej
Der er en mulighed med hende her
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

Aalborg, Aars, Hyllebjerg, Hyllebjerg By og Sogn, Hus, Nr. 3, FT-1880, C3611
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Chr. Jensen 57  Gift Husmand, lever af sin Jordlod  Alstrup Sogn, Aalborg Amt
Berte Marie Pedersdatter 44  Gift hans Kone  Store Astrup Sogn, Aalborg Amt
Karen Marie Dorthea Jensen 15  Ugift deres Barn  Hyllebjerg Sogn, Aalborg Amt
Peder Ole Jensen 11  Ugift deres Barn  Hyllebjerg Sogn, Aalborg Amt
Juliane Katrine Jensen 8  Ugift deres Barn  Hyllebjerg Sogn, Aalborg Amt
Jens Christensen 63  Gift Husmand, Dagleier i Agerbruget  Hornum Sogn, Aalborg Amt
Ane Magrete Pedersen 56  Gift hans Kone  ??
Petrine Jensen 21  Ugift deres Datter, Væver  Hyllebjerg Sogn, Aalborg Amt
Anders Peter Nielsen 8  Ugift Pleiebarn  Bjørnsholm Sogn, Aalborg Amt
Karen Marie Jensen 4  Ugift Pleiebarn  Hornum Sogn, Aalborg Amt    
--------------------------------------------------------------------------------
Hun er født i Ålborg, Aars, Vester Hornum  1849-1877 opslag 43 nr 6 hendes fader er fra Bjørnsholm.

Alderen passer ihvertfald

Her er hun 1 Ft 1890
Husstand: Aalborg, Aars, Havbro, 1890, 33, Gamborg, 1 Hus

Kildenavn, Alder, Civilstand, Kildeerhverv, Husstands/familienr., Matr.nr./Adresse, Kildefødested, Amt, Herred, Sogn, Kilde, Kildestednavn, Nr. ægteskab, Kommentar, Stilling i husstanden, Antal familier/hus, Trossamfund, Handicaps, Køn
Markus Andersen, 29, Gift, Mejerist, 33, 1 Hus, BjørnsholmSognAalborgAmt, , , , , Gamborg, , , Husfader, , Folkekirken, , M
Ane Marie Olsen, 23, Gift, , 33, 1 Hus, BjørnsholmSognAalborgAmt, , , , , Gamborg, , , Husmoder, , Folkekirken, , K
Hilfred Kristine Marie Andersen, 5, Ugift, , 33, 1 Hus, BjørnsholmSognAalborgAmt, , , , , Gamborg, , , Barn, , Folkekirken, , K
Niels Kristian Andersen, 3, Ugift, , 33, 1 Hus, HavbroSognAalborgAmt, , , , , Gamborg, , , Barn, , Folkekirken, , M
Ane Martha Andersen, Under1Aar15Januar, Ugift, , 33, 1 Hus, HavbroSognAalborgAmt, , , , , Gamborg, , , Barn, , Folkekirken, , K
Johan Kristen Andersen, 20, Ugift, , 33, 1 Hus, VesterhornumSognAalborgAmt, , , , , Gamborg, , , Tjenestetyende, , Folkekirken, , M
Karen Marie Nielsine Jensen, 14, Ugift, , 33, 1 Hus, VesterhornumSognAalborgAmt, , , , , Gamborg, , , Tjenestetyende, , Folkekirken, , K

Hilsen Vibeke

Vibeke Weilby Bach

Hej igen

Hvis det er hende er hun konfirmeret i Ålborg, Års, Havbro 1863-1891 opslag 89

Hilsen Vibeke

Kenneth Flindt

Hej Vibeke...........

Jeg er ret sikker på at dette kunne være den rette person som du har fundet i folkeoptællingerne, alder og det fulde navn og Ålborg tæt på Randers alt sammen noget der gør at jeg tør tro på det  ;D

Tusind tak for hjælpen  ::)
På forhånd en stor tak for hjælpen.

Venlige hilsner
Kenneth Flindt
4700 Næstved

Medlem af DIS-Danmark

http://www.myheritage.dk/site-153459071/flindt-family-tree-denmark