Overskriftens store betydning - ikke mindst for spørgeren

Startet af Hans Poulsen, 06 Jun 2012 - 08:26

Forrige emne - Næste emne

Hans Poulsen



Hej Ole

Lige allerførst:

"Jeg opfatter iøvrigt ikke Christian Grøndbergs indlæg som en kritik af din overskrift. Men blot som en rigtig god skabelon for, hvordan man kan vejlede en ny bruger uden at virke overbelærende eller skolemesteragtig. Så den synes jeg vil være oplagt at kopiere, hvis man nu ikke synes, at "de bare skal lære det".

Jeg tog ikke Christians indlæg som kritik, men følte, at han nok i farten havde undladt at tænke over, hvilke af DIS-grupperne jeg navnlig har i tankerne, nemlig AneEfterlysning.

I mit første indlæg nævner jeg Aneefterlysning, og i andet indlæg forslår jeg en emnerubrik med navn, tid og sted:

Aalborg, Hvorup sogn, 1855, en fødsel, Peter Jensen

Og så oplyser Christian til sidst linket til de vise ord. Hæder til ham!

_____

"..bemærk lige at jeg skriver: "enten - eller" om sogn/slægtsnavn, så hvis bare en af dem er opfyldt, så kigger jeg naturligvis."

Ét - Nul til dig, Ole. Den oplysning tog jeg for let på. Pardon.

Det skulle glæde mig meget at drikke et krus fadøl med dig på Duus i løbet af sommeren.

Forhåbentlig kommer jeg til byen.

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hans Poulsen

#31
Slettet, da mit svar til Ole Munk blev sendt to gange.

Venlig hilsen
Hans





Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Knud Madsen

Jeg er nok lidt af en paragrafrytter og synes naturligvis, at man skal følge vejledningen.

Min erfaring er dog efterhånden, at jo mere mærkværdig titel et indlæg har, jo flere ser det.

Hvis en "dårlig" overskrift" bliver påtalt, så står den næste i rækken allede parat til at svare.

Hvorfor er det så vigtigt at hjælpe spørgere, som ignorerer vejledningen?

Skal de spørge korrekt, således at noget ikke går nogens næse forbi?

V.H. Knud Madsen
   

Hans Poulsen



Hej Knud

Tak for dit indlæg.

"Hvorfor er det så vigtigt at hjælpe spørgere, som ignorerer vejledningen?"

Spørgsmålet er tit stillet; men et præcist svar er sommetider lidt vanskeligt at komme med.

Skal jeg *væve* lidt, bliver det noget i retning af, at vi alle har været begyndere på et tidspunkt og spurgt lidt ubehjælpsomt og måske i en forkert DIS-gruppe, men behjertede medforskere har båret over med én og givet én det puf fremad, som var nødvendigt.

Vi er samlet om et emne, der interesserer os alle, og det giver en fællesskabsfølelse, som avler trang til at hjælpe.

Venlig hilsen og god weekend
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hans Poulsen



Onsdag den 6. ds. indledte jeg denne tråd og regnede med, at emnet måske ville fænge i et par dage og i bedste fald kaste nogle bemærkninger fra slægtsforskere af sig.

Stik imod mine forventninger løb tråden ikke tør kort efter dens start, og indlæg fra medforskere har været mange og givtige. Ethvert indlæg er blevet læst med interesse, og jeg vil gerne takke dem, der har bidraget til tråden, og dem, der har orket at læse med.

Mit emne har pillet lidt ved den vejledning, som moderator har givet, men ikke på nogen radikal måde. I øjeblikket har jeg ikke stof til en nyt indlæg i AneEfterlysning og kan derfor ikke praktisere mit forslag i emnerubrikken, men en skønne dag vil jeg prøve - og jeg føler ikke, at jeg dermed viser illoyaltet eller manglende respekt over for det, der rådgives om.

Gudskelov står det ikke i trådstarteres magt at slutte en tråd - kompetencen hertil ligger et andet sted, og sådan bør det forsat være.

En skønne dag skal moderators vejledning måske ændres, og da kan det være, at den nuværende nuværende orden - navn, tid og sted - opretholdes, eller der levnes frihed til at bytte lidt om på faktorerne.

For mit eget vedkommende forlader jeg tråden nu og vil sandsynligvis undlade at kommentere mulige senere indlæg.

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag