Sejrer åndsfascismen? - Heldigvis ikke

Startet af Leif Sommerdal, 27 Nov 2010 - 21:31

Forrige emne - Næste emne

Leif Sommerdal

Citat fra: Jørgen Sørensen Dato 29 Nov 2010 - 14:54
Her knækkede min film.
"Nu har jeg ikke fået anvisninger - eller regler - der skal følges. Der findes gode råd, men dem behøver man jo ikke nødvendigvis at følge."


Der er godtnok forskel på www og slaegtogdata.dk, men ikke så meget.
Forkert formuleret: Gode råd er en opfordring - modsat en regel, som ikke må overtrædes.

Citat
Det virker som din "afprøvning" af hjemmesiden er for afprøvningens skyld. (hvor langt kan jeg gå?)
"Jeg ved, at jeg selvfølgelig ikke skal diktere reglerne her, men betragt dette som en afprøvning af, hvor stor åbenheden er i DIS Danmark."

Prøv at læse denne sides oplysninger. - http://da.wikipedia.org/wiki/Netetikette


Generelt bør man eksempelvis når man e-mailer og chatter være venlig, kortfattet, præcis og opfør dig mod andre som du selv ønsker andre opfører sig mod dig samt besvare alle rimelige henvendelser.

står der i det link. Jeg synes ikke, at DIS Danmark helt fulgte disse anvisninger, hvilket fik mig i harnisk.

Mvh
Leif
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Arne Feldborg

Citat fra: Leif Carsten Nielsen Dato 29 Nov 2010 - 15:30
står der i det link. Jeg synes ikke, at DIS Danmark helt fulgte disse anvisninger, hvilket fik mig i harnisk.

"Og så syntes jaj at så kunne jaj også lissågodt vælte min kop"
(citat fra Hannah Bjarnhof: Børnefødselsdagen).

Du kan sammenligne det med fodboldspilleren der skal acceptere dommerens kendelse, uanset om han er enig eller ej. Og selvom han protesterer vildt og inderligt vil kendelsen ikke blive ændret, tværtimod vil han selv indkassere en advarsel.

Og hvis spilleren lægger ud i et sprogbrug som det du oprindelig startede med, så vil han omgående få det røde kort at se.

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Karen Graabæk Møller

Åh, hvor er denne tråd da kommet langt væk fra det oprindelige emne - om det så skyldes at Leif i sin harme kom til at bruge nogle forkert metaforer, eller om der er andre grunde, ja, den vil jeg lade flyve væk med snefygningen!

Men visse pointer fremført i denne tråd, synes jeg er meget vigtige. I de gode gamle dage, i det forgangne forum, var det ikke tit at moderator lukkede en tråd - og de eksempler jeg har set var det først efter en henstilling om at standse ordflommen eller udgydelserne. En venlig, men bestemt henvendelse, som kunne føre til en lukning af tråden hvis ikke henvendelsen blev efterkommet. Men så vidt jeg har set aldrig en reel sletning af tråden (nu skal I så bare komme og sige at det ville jeg jo heller ikke have set  ;))

Sletning af tråden baseret på det grundlag som Hans Peter Hansen har fremført kunne vel være fornuftigt, men så kan jeg allerede se andre tråde som burde slettes - uden at nævne navne har vi et andet problembarn som netop tyr til muligheden af at korrupere sin egen tråd ved at slette alle sine indlæg.

Måske mangler der konsekvens eller procedurer. Måske burde du, Hans Peter, aftale med dine med-moderatorer, en procedure for hvordan man gør: advarsel, lukning, sletning. Jeg personligt hælder til at tråden lukkes, men ikke slettes, og så kan sidste indlæg passende være moderators, der forklarer hvorfor. Så kan alle der læser med jo også få et studie i, hvad moderator vil finde sig i eller ikke. Også fordi jeg ikke bryder mig om at der sendes private mails som jo kan refereres som man ønsker, til det formål det måtte tjene.

En sidste ting, jeg som bruger (altså, jeg er jo medlem, men også bruger af dette forum) kunne ønske mig, var at moderatorerne evt. udstyres med to forskellige logins - således at Hans Peter, Kathrine og de andre havde mulighed for at svare tråde som privatpersoner og som moderatorer. Jeg ved godt at det vil medføre en smule besværligheder, men det kan altså være lidt problematisk at decifrere om en moderator udtaler sig som moderator eller privatperson (medlem og bruger af forum) - og der kan være stor forskel. Et indlæg fra moderator vil altid bære en vis autoritet over sig - en officiel holdning - og derfor synes jeg der kunne være brug for to "identiteter".

Med dette mit sidste indlæg i tråden - som jeg i øvrigt håber snart dør hen, da jeg ikke mener den er særlig seriøs og fyldt af misforståelser, overfortolkninger og deslige.

Med venlig hilsen
Karen G. Møller

Leif Sommerdal

Hej Karen,

Du har udtrykt mine holdninger i et ordentligt og passende sprog.
Jeg vil derfor opfordre til, at vi stopper tråden her og erklærer borgfred.

Karen - tak for din positive måde at lukke emnet på  :)

Med venlig hilsen
Leif Nielsen

P.S. Hvis nogen stadig føler sig stødt over sprogbruget, beder jeg dem hermed modtae min oprigtige undskyldning - lad os hellere komme videre
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Mette Lund

Hej allesammen,

I det gamle forum var der link til regelsæt for brug og netetikette for forum. Disse henvisninger ser ud til at være forsvundet i konvertering af hjemmesiden, men med webmasters hjælp kan de sikkert fremskaffes igen, tilpasses og komme på plads i dette nye forum.

Moderatorgruppen er meget ny og med samtidigt opstart af en ny type forum, er der stadigvæk en del som vi, i gruppen, bør arbejde med, f.eks. interne regler for hvad der skal ske med en tråd med indhold, der ønsket stoppet.

I forum har forhandlere/formidlere/brugere til slægtsforskningsrelaterede programmer og hjemmesider altid været velkomne til at lave hjælpetråde, besvare spørgsmål og komme med
oplysninger omkring nye versioner osv. Spam og deciderede reklameindslag i selvstændige tråde eller indblandet i allerede eksisterende indlæg er ikke velset, og
vil blive som hovedregel blive fjernet.

Jeg tror, at vi alle er eninge om, at man skal vælge sine overskrifter med omhu (rådet om at vente lidt med send-knappen, er måske ikke så dårligt, hvis man er i dårligt lune) og at det i øvrigt er en meget dårlig ide at slette/ændre indlæg midt i trådene. Ideen med overstregning/farvekode kan være en vej frem.

Normalt er vi ikke bange for at tage en diskussion i forum, men med en medlems- og brugerskare på mere end 6000 meninger, kan det ind imellem ende i personfnidder og endeløse debatter. Derfor er det også nødvendigt med et 'ordenspoliti' eller som før nævnt i denne tråd, en dommer med
forskellige farve kort, - en rolle som moderatorene skal dække.

Med disse ord vil jeg gerne stoppe tråden for kommende indlæg.

Med venlig hilsen

Mette Lund
Moderator

Med venlig hilsen

Mette Lund
Moderator