Sejrer åndsfascismen? - Heldigvis ikke

Startet af Leif Sommerdal, 27 Nov 2010 - 21:31

Forrige emne - Næste emne

Leif Sommerdal

Citat fra: Henrik Poulsen Dato 27 Nov 2010 - 19:54
Har lige fået mail om at min tråd her bliver slettet pga. af for meget reklameaktivitet og fordi jeg skulle være forhandler af Family Tree Builder, hvilket er noget totalt pladder. Det er komplet ulønnet og båret at begejstring for produktet. Punktum...

Har i fremover spørgsmål om FTB så må i besøge FTB-Forum.dk

Med udgangspunkt i ovenstående undrer jeg mig lidt over, at DIS Danmark ikke har til sinde at opfylde sin formålsparagraf, nemlig at støtte udbredelsen af databehandling i slægtforskning.

Det eneste sted jeg ellers har set den form for styring er i BIF - udført af en vis Per Bjerregård, som også tager sig diktatoriske rettigheder over  en masse mennesker.

I dette forum har jeg oplevet en stor interesse i at benytte pc-programmer til slægtsforskning, og jeg har endnu ikke set indlæg om andre pogrammer truet med fjernelse.

Hvor går grænsen - må man orientere om programmer som ligger udenfor DIS Danmarks  styring - eller er det helt forbudt.

Må man orientere om nye muligheder for at understøtte slægtsforskning - uden at det ligger i DIS Danmarks regie.

Må man oprette en tråd til at spørge om funktionalitet til et bestemt produkt  - uden at blive truet med sletning af tråden - bliver man også truet med eksklusion fra siden?

Hvis der er nogen der mener, at der forgår kommerciel reklame, så synes jeg, at I skal gøre offentligt rede for det - i stedet for at udføre det som man ellers kun ser i sydamerikanske diktaturer, hvor man udrydder fjenderne om natten - og næste dag kender man ikke noget til det.
Det er derfor der opstår gruppe, som f.ex mødrene på Plaza de Mayo.

Hvis tråden bliver brugt er det formentligt fordi der er behov for den.

Men - jeg går ud fra, at det skyldes en henvendelse fra et par medlemmer, med reference til et bestemt indlæg, som jeg også tillod mig at svare på - uden at der kom en enkelt svar, der modsagde mig.

Magt korrumperer!

Med venlig hilsen
Leif Nielsen

P.S. Jeg forventer egentlig ikke svar på denne tråd. Jeg har tidligere set en opgørelse over, hvor mange fra bestyrelsen, der følger med i forum.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Karen Graabæk Møller

Ja undskyld jeg svarer, Leif, for jeg er jo ikke medlem af bestyrelsen.

Men jeg må indrømme det ikke overrasker mig at der bliver sat stop for en tråd, som i princippet har et bedre opholdssted - som du også selv har henvist til flere gange. FTB har sit eget forum, og det har før i tiden været den gængse metode at henvise brugere af slægtsforskningsprogrammer til det forum der hører til programmet.

At Henrik Poulsen så også har været som en omvandrende reklamesøjle for FTB, har irriteret mig en hel del - uanset om han får penge for det eller ikke! En del tråde er blevet "invaderet" af hans pr-lignende oplysninger om FTB's lyksaligheder - også tråde hvor hovedindholdet ikke har været interesse i et slægtsforskningsprogram.

Henrik Poulsens oplysninger hører hjemme dér, hvor andre slægtsforskningsprogrammer ligger på DIS-Danmark - under "værktøjer" og "programmer"! Det er okay at skrive om et nyt program en enkelt gang, men så er det også nok!

Med venlig hilsen
Karen G. Møller

Leif Sommerdal

Hej Karen,

Jeg er da kun glad over, at der er nogen, der vil svare på mit indlæg.  :)

Den tråd, der blev sat stop for handlede åbenbart om at Henrik tilbød gratis serverplads til brugere af DIS. Nu er tråden væk, så jeg kan ikke forholde mig til, hvad der stod eksakt i den, men jeg har da bemærket, at han står som (ulønnet) repræsentant for at af slægtsorskningsprogrammerne (FTB).

Som jeg kender historien har FTB kun fået sit eget forum, da DIS Danmark ikke ville acceptere et samarbejde - eller en forumgruppe dedikeret til produkter. For mig at se er der altså tale om at forumet er oprettet af ren nød - ikke nødvendigvis af lyst (det er den historie, som jeg har læst i en af de andre tråde).

Personlige aversioner mod enkeltmedlemmer kan afværges ved at sætte dem på sin ignore liste, så ser du dem aldrig mere, som jeg forstår forumopsætningen.

Jeg vil dog medgive dig, at Henrik nok skulle have holdt sig væk fra andre tråde - med "reklameindslag" (eller "forbrugeroplysning") - alt efter øjnene der ser det.

Du kan formelt set have ret i at "Værktøjer og Programmer" er et udmærket sted at lægge oplysningerne, men der har vi "almindelige dødelige" jo ikke mulighed for at bidrage. Faktisk mener jeg, at der står fler faktuelt forkert oplysninger i den sektion, men jeg orker ikke at påpege det, da jeg efterhånden er af den opfattelse at DIS Danmark ser alle tiltag, som ikke kommer indefra som uduelige.

Som jeg har skrevet flere steder vil jeg personligt helst nøjes med at skulle følge et forum - i stedet for at skulle følge med i mange forskellige. Det må da også være i DIS Danmarks ånd - at være samligssted for IT i forbindelse med slægtsforskning.

Med venlig hilsen
Leif Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Arne Feldborg

Citat fra: Karen Graabæk Møller Dato 28 Nov 2010 - 10:55
At Henrik Poulsen så også har været som en omvandrende reklamesøjle for FTB, har irriteret mig en hel del - uanset om han får penge for det eller ikke! En del tråde er blevet "invaderet" af hans pr-lignende oplysninger om FTB's lyksaligheder - også tråde hvor hovedindholdet ikke har været interesse i et slægtsforskningsprogram.
Helt enig med Karen i det synspunkt. Hertil kommer, at der reelt også var vist kommercielt indslag i en del af indlægene.

Og den overskrift Leif nu giver sin tråd her fremmer bestemt ikke sympatien for hverken det ene eller det andet.

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Leif Sommerdal

#4
Hej Arne,

Jeg synes ikke, at jeg har støttet det kommervielle i indlæggene. Og lige præcis den kommentar gav jeg også Karen ret i, så jeg forstår ikke din iver for at gentage den.

CitatJeg vil dog medgive dig, at Henrik nok skulle have holdt sig væk fra andre tråde - med "reklameindslag" (eller "forbrugeroplysning") - alt efter øjnene der ser det.

Citat fra Den store danske encyklopædi:
Citatkommerciel, (fr. commerciel, af commerce 'handel', af lat. commercium 'handel'), vedr. handel; forretningsmæssig; anvendes fx om film, musik mv., som udelukkende er lavet for fortjenestens skyld.

Hvor var det lige fortjenesten kom ind i billedet her?

Overskriften står jeg stadig ved - at fjerne indlæg - som om de aldrig har eksisteret - opfatter jeg præget af en moral på linie med den moral, der førte til Krystalnatten.

Magt giver ikke rettigheder - magt giver ansvar

Med venlig hilsen
Leif Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Arne Feldborg

Citat fra: Leif Carsten Nielsen Dato 28 Nov 2010 - 16:30
Jeg synes ikke, at jeg har støttet det kommervielle i indlæggene. Og lige præcis den kommentar gav jeg også Karen ret i, så jeg forstår ikke din iver for at gentage den.

Hvilken iver.? Jeg bakkede op om de synspunkter Karen havde fremført, det har enhver vel lov til uden at spørge dig først.

Og så mener jeg iøvrigt, at dit valg af overskrift er direkte uforskammet.

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Leif Sommerdal

#6
Ja - det bakkede jeg også op om - men du mener vel at gentagelse fremmer forståelsen. Det vil jeg ikke fortænke dig i. Jeg gentog jo også bare min støtte til Karens synspunkt.

Karen skrev jo også
Citatjeg må indrømme det ikke overrasker mig at der bliver sat stop for en tråd

For mig er der forskel på at sætte stop - og totalt fjerne, men moralen skrider jo også mere i vores samfund.
I dag mener 44% at tortur er acceptabelt - bare begrundelsen er at spare liv. Vi bør være meget opmærksomme på moral. Så derfor:

Uforskammet - tja - jeg synes at det er uforskammet, at er hjernetrust sletter indlæg uden at gøre opmærksom på det.

Jeg vil stadig fastholde, at det hører til en styreform, som vi vist ikke sympatiserer med. Nu skal jeg jo ikke tale om dine anti- eller sympatier. Jeg giver bare udtryk for mine egne holdninger.

Mvh
Leif

Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Anette Korsgaard

Citat fra: Leif Carsten Nielsen Dato 28 Nov 2010 - 16:30

Overskriften står jeg stadig ved - at fjerne indlæg - som om de aldrig har eksisteret - opfatter jeg på linie med Krystalnatten.


Så det at et indlæg er fjernet sidestiller du med at 91 jøder blev pryglet ihjel, og i alt cirka 26.000 blev fængslet? Det er mildest talt respektløst og ude af proportioner.

Jeg læste faktisk den omtalte tråd, kiggede endda på programmet og havde dermed fornøjelse af indlægget. Nu kan jeg så finde flere oplysninger i programmets eget forum hvis jeg skulle ønske det.

For mig er det fint. Det kan derfor ikke udelukkes at jeg er skabsåndsfascist.
Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

Leif Sommerdal

#8
Hej Anette,

Selvfølgelig sammenligner jeg ikke selve handlingen - det er jo som du selv skriver - helt ude af proportioner. Jeg har derfor taget din kritik til efterretning og har rettet formuleringen. Tak for påpegelsen.

Men jeg vil ikke afholde mig fra at drage sammenligningen sammenligning ved den bagvedliggende moral. Jeg synes stadig ikke, at man løser uenigheder ved at udslette sporene.

Men for at brunge diskussionen tilbage på sporet:
Jeg stiller nogle spørgsmål - og forøger at afklare nogle grundlæggende principper, som ethvert forum bør gøre sig klart. De dele har jeg endnu ikke fået kommentarer på, men de er i min optik faktisk meget vigtigere end den omringliggende formulering.

Jeg har på ingen måde til hensigt kun at støtte et enkelt produkt, jeg nsker blot at gøre mulighederne større for andre nye slægtsforskere.

Med venlig hilsen
Leif Nielsen

P.S. At du har fået glæde af tråden er da bare dejligt. Det er der ikke andre der får mulighed for, da den er slettet
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Hans Peter Hansen

Hej Leif

Jeg forstår slet ikke din vrede, jeg har slettet tråden fordi, den var blevet fuld af huller, fordi at den der havde startet den, han havde fjernet sine egne indlæg, og dermed gjort den fuld af huller.

Dertil kommer at han havde været meget aggressiv i sin annoncering for et forum skabt udenfor DIS-Danmarks hjemmeside. Det faldt mange for brystet, og derfor blev vi bedt om at gøre noget ved sagen. Det har jeg nu gjort ved at meddele ham, at sådanne tiltag ønsker vi ikke her, og det vil efterfølgende blive slettet.

Jeg forstår jo slet ikke jeres holdning til, at hvis i virkelig ville samarbejde, så burde i jo nok have startet med at melde jer ind i denne forening, og så stille og roligt at have arbejdet videre sammen med de andre udmærkede kræfter, der er herinde. Men det kunne åbenbart ikke gå hurtigt nok.

Jeg forstår heller ikke din sammenligning med både den ene grimme ting efter den anden fra specielt 2. verdenskrig og diktatur. Hvor er det lige, du vil hen med det? Du har bragt debatten op offentligt, så lad vær med nu at komme med, at den ordner vi privat. For så bliver jeg nødt til at kalde dig en tøsedreng, som ikke vil stå, ved det han skriver.
med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse

Leif Sommerdal

Hej Hans,

Tak - nu nærmer vi os noget reelt. Nemlig en forklaring i stedet for den rene censur.
Det kan jeg fuldt ud aceptere, og det var jo også den reelle baggrund for mit indlæg, så på trods af grovheden idet - eller måske netop derfor, hardet haft sin virkning.

Aggresiviten i anoceringen er jo altid et emne til debat, men her er jeg sikker på, at en henvedelse om at moderere anonceringen vil blive modtaget og efterfulgt - i stedet for blot at meddele at indlægget bliver slettet.

Henvisninger til andre fora er vel en naturlig del af dette forums aktivitet, da DIS Danmarks forum ikke kan/vil samarbejde. Jeg har jo læst at Henrik Poulsen havde forsøgt en henvendelse om "samarbejde", og som jeg forstod det blev han ignoreret. Hvad skal man eller gøre. Vores fælles fokus er jo slægtsforskningen - eller rettere sagt databahandlingsdelen af den.

Jeg vil da meget gerne samarbejde - og lad venligst være med at skrive "I" - jeg har ingen produktmæssige interesser, ud over at jeg er interesseret i det bedst fungerende software.

Som du sikkert ved har jeg kun været her i ca 1 måned - og det er vel ikke urimeligt om jeg bruger lidt tid på at finde ud af, om foreningen er noget for mig.

Jeg har skrevet andre "kritisk"/"spørgende" indlæg til forum - uden at få svar, så derfor har jeg bevidst valgt en form, der kunne få folk op af stolene - og det har jo virket. Jeg skal være den første til at beklage, at det har været nødvendigt, men "anklagerne" er i yderste konsekvens udtryk for mine grundholdninger - sat på spidsen. I bund og grund ønsker jeg at diskutere de overvejelser, der ligger til grund for handlingerne.

Jeg kunne aldrig forfalde til at "gemme" mig bag "det tager vi privat". Det er faktisk den holdning jeg kæmper med næb og klør imod. Jeg afviser ikke muligheden for at "tage tingene privat" - men der skal igen være et formål - f.x. at undgå afsløring af personfølsomme oplysninger.

Med venlig hilsen
Leif Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Hans Peter Hansen

Hej Leif

Du skal bare vide at man herinde ikke bryder sig om sådanne kraftige ytringer. Du siger selv, du kun har været her 1 måned som bruger, og stadig overvejer et medlemskab. Helt fint med mig. Jeg synes bare ikke jeg vil finde mig i, at blive udsat for den sammenligning du gør, og det bør ikke foregå her, så hvis du på nogen måde vil have samarbejde, synes jeg nok det vil være på sin plads med en undskyldning.

Jeg står til ansvar for mine egne handlinger, og jeg gør det med stolthed og glæde. Jeg forsøger at dele sol og vind lige, og skal lige sige, det er ikke altid lige let. Med så stor en brugerflade der er her, er det ikke altid lige let. Nogen skal jo træffe en beslutning, denne gang var det mig, og jeg står ved det, jeg gør og har gjort.
med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse

Hans Peter Hansen

Tillader mig at flytte tråden tilbage
med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse

Leif Sommerdal

Hej Hans,

Nu hvor du er kommet ud af busken, skal du naturligvis have din undskyldning.
Jeg ærgrer mig bare over, at det skal være nødvendigt med så - indrømmet - grove midler for at få stablet en fornuftig dialog på banen. At du står ved dine handlinger skal jeg da klart udtrykke min respekt for - specielt når motiverne kommer offentligt frem.

Jeg er helt klar over, at det ikke altid er lige taknemmeligt at være moderator, det har jeg fuld forståelse for. Jeg ville gerne modificere mine tidligere indlæg, men så vil nogle af kommentarerne jo tage sig lidt mærkeligt ud, så det vil jeg undlade.

Men - jeg vil stadig opfordre til at undlade at slette indlæg, det er et absolut sidste magtmiddel, der skal anvendes. Kan vi tage en fornuftig diskussion om det? Jeg ved, at jeg selvfølgelig ikke skal diktere reglerne her, men betragt dette som en afprøvning af, hvor stor åbenheden er i DIS Danmark.

Jeg håber på et frugtbart fremtidigt samarbejde.

Med venlig hilsen
Leif Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Hans Poulsen

#14

Hej Hans Peter Hansen

Med dette indlæg vil jeg gerne støtte dig moralsk.

Der må være grænser for, hvad medlemmer af vores forening skal tolerere, uanset om der er tale om moderatorer, bestyrelsesmedlemmer, indtastere etc. etc., og Leif Carsten Nielsen har valgt en form, der er uacceptabel.

Han har hold på en pc og kan håndtere det danske sprog, men har ikke hold på sin tankevirksomhed eller temperament. Derfor bliver DIS-grupperne forurenet med udfald fra Leif Carsten Nielsen som disse:

"Det eneste sted jeg ellers har set den form for styring er i BIF - udført af en vis Per Bjerregård, som også tager sig diktatoriske rettigheder over en masse mennesker".

"..så synes jeg, at I skal gøre offentligt rede for det - i stedet for at udføre det som man ellers kun ser i sydamerikanske diktaturer, hvor man udrydder fjenderne om natten - og næste dag kender man ikke noget til det..".

"..Overskriften står jeg stadig ved - at fjerne indlæg - som om de aldrig har eksisteret - opfatter jeg præget af en moral på linie med den moral, der førte til Krystalnatten..".

"..dag mener 44% at tortur er acceptabelt - bare begrundelsen er at spare liv. Vi bør være meget opmærksomme på moral. Så derfor:

Uforskammet - tja - jeg synes at det er uforskammet, at er hjernetrust sletter indlæg uden at gøre opmærksom på det..".

"..Jeg har skrevet andre "kritisk"/"spørgende" indlæg til forum - uden at få svar, så derfor har jeg bevidst valgt en form, der kunne få folk op af stolene - og det har jo virket..".

Personligt er jeg ilde berørt over at være medlem af en forening, som har vilje til at rumme personer med den type synspunkter.

Helst ser jeg, at Leif Carsten Nielsen frivilligt forlader foreningen, men gør han det ikke, og bestyrelsen beslutter at sige farvel til ham, lover jeg på stedet og i fuld offentlighed, at DIS hos mig kan opkræve dobbelt kontingent de næste fem år - det er blot et enkelt ord til kassereren.

Anviser Leif Carsten Nielsen måske selv og uforvarende en farbar vej med følgende udsagn?

"..Personlige aversioner mod enkeltmedlemmer kan afværges ved at sætte dem på sin ignore liste, så ser du dem aldrig mere, som jeg forstår forumopsætningen..".

Med venlig hilsen til alle, der holder DIS-hjulene i gang til usigelig stor glæde for os DIS-medlemmer

Hans Poulsen






Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Leif Sommerdal

Kære Hans Poulsen,

Jeg synes, at du skal få lidt hold på dig selv, men du har måske ikke læst mit forrige indlæg i denne tråd.

Det er påfaldende, at de citate, som du anvender alle stammer fra dette emne - mens du tendentiøst skriver:

CitatDerfor bliver DIS-grupperne forurenet med udfald fra Leif Carsten Nielsen som disse

Samtidig - hvordan kan man smide nogen ud, som ikke er medlem?

Jeg forstår ikke helt, hvor du vil hen.

Med venlig hilsen
Leif Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jørgen Sørensen

Det er forskellige ting der falder os mennesker i øjnene, for min del syntes jeg, at det med at rette eller slette bagud i en tråd er dårlig skik.
Det virker på mig, som om, man ikke vil stå ved det man skriver.
Hvis ikke der har været bragt et citat, kan svar i tråden virker mærkelige.

Jeg kan forstå, at der i omtalte tråd er sket sletninger med tilbagevirkende kraft, sådanne noget er for mig uakseptabelt, selvfølgelig kan en rettelse komme på tale, men bør man så ikke lade det skrevne stå, hvis der har været svaret i tråden?

Leif du er flink til at undskylde, men burde du ikke have ventet 1 time, og læst dit indlæg igennem et par gange, før du postede det?

Jeg har derfor taget din kritik til efterretning og har rettet formuleringen.

Havde Anette ikke citeret noget af det, hvad var så den "vigtige" rettede fejl. Havde den betydning for min indgangsvinkel til spørgsmålet??

Gennemgående syntes jeg, at der her i forumerne gives lang snor, nogle gange for lang.

Om overskriften.
Jeg indrømmer, at min viden er begrænset til visse emner, men Sejrer, ja min datters håndbold hold vandt den sidste kamp, ånds, min tandlæge anbefaler børstning, fascismen, jeg orker ikke at google det, men det lyder som en grim sygdom.
Altså de vandt kampen på grund af dårlig ånde, og fordi modspillerne var syge ;)

Forummernes moderatorer har deres berettigelse, generelt gør de deres arbejde godt, om man kan lide det eller ej.
Venligst Jørgen - 2300

Egon Sørensen




Gennemgående syntes jeg, at der her i forumerne gives lang snor, nogle gange for lang.

Ja1 Jeg fatter heller ikke at man som bruger, føler sig berettiget til at skubbe medlemmernes seriøse indlæg

i baggrunden, med en debat der der har til formål at afprøve DIS forum.

Det er lidt "træl".


Mvh.

Egon Sørensen

Leif Sommerdal

Hej Egon,

Jeg ville gerne svare - jeg kan bare ikke se spørgsmålet, men det var måske heller ikke hensigten.
Det gode ved forumtråde er jo, at hvis de ikke interesserer en står det en frit for at undlade at læse den.

Med venlig hilsen
Leif Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jørgen Sørensen

Egon. Brugere er også mennesker, jeg tager den til mig :(
Venligst Jørgen - 2300

Leif Sommerdal

Hej Jørgen,

CitatJeg har derfor taget din kritik til efterretning og har rettet formuleringen.

Havde Anette ikke citeret noget af det, hvad var så den "vigtige" rettede fejl. Havde den betydning for min indgangsvinkel til spørgsmålet??

Den rettelse jeg foretog gik på at præcisere moralen bar hændelsen - ikke selve hændelsen.
Selvfølgelig kan sletning af en tråd ikke direkte sammenlignes med drab af mennesker, så vi taler om moral her.

Mvh
Leif
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Arne Feldborg

#21
Citat fra: Leif Carsten Nielsen Dato 29 Nov 2010 - 07:06
Aggresiviten i anoceringen er jo altid et emne til debat, men her er jeg sikker på, at en henvedelse om at moderere anonceringen vil blive modtaget og efterfulgt - i stedet for blot at meddele at indlægget bliver slettet.
Det blev jo gjort, uden held. Og som du selv har set i en anden tråd fortsætter det jo, også med den lidt  kommercielle del.

CitatSom du sikkert ved har jeg kun været her i ca 1 måned - og det er vel ikke urimeligt om jeg bruger lidt tid på at finde ud af, om foreningen er noget for mig.
Som ny bruger bude du starte med at sætte dig ind i reglerne, og så iøvrigt lægge mærke til hvordan andre gebærder sig.

Det er den enkeltes helt fri valg om man vil bruge det Forum man stillet til rådighed på de betingelser der nu engang er, eller om man vil finde et andet sted at boltre sig.

Een af de første ting du burde lære er, at man diskuterer ikke offentligt med Moderator. Man følger bare de anvisninger man får. Og man flytter ikke grænser ved helt bevist at skive indlæg man godt ved går over grænsen.

Hvis man ønsker regler og betingelser ændret, så tager man en generel diskussion om emnet i gruppen Foreningsforhold.

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Jørgen Sørensen

OK. Jeg har været med i fllere år, også som medlem, nå lad nu det være.

Jeg mener stadig, at rettelser og sletninger i indlæg, der har været svaret på, kan ændrer i indlægets forståelse og indhold, og ofte gør det.
Eksempel. Fjerner du denne linie
Overskriften står jeg stadig ved - at fjerne indlæg - som om de aldrig har eksisteret - opfatter jeg på linie med Krystalnatten.
Ville jeg ikke ane hvad Anette skriver om.
Altså i yderste konsekvens, kan sletning af fex. dine indlæg, eller dele deraf, få resten af indlægene til at fremstå som "underlige"
Venligst Jørgen - 2300

Leif Sommerdal

Hej Jørgen,

Jeg er helt enig - derfor vil jeg fremover undlade at slette i mine indlæg. Sletninger vil fremover blive overstreget - og tilføjelser vil jeg lave med glød.

Så må vi se om det virker. Alt andet er lige så meningsforstyrrende (og egentligt også umoralsk, da det kan efterlade andres kommentarer som dumme/uforståelige.

Mvh
Leif
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Leif Sommerdal

Citat fra: Arne Feldborg Dato 29 Nov 2010 - 11:55
Det blev jo gjort, uden held. Og som du selv har set i en anden tråd fortsætter det jo, også med den lidt  kommercielle del.

Faktisk har jeg selv rettet en privat henvendelse til Henrik Poulsen og har påpeget det uhensigtsmæssige i adfærden. Specielt hvis reklamen foregår i en allerede etableret tråd.

Citat fra: Arne Feldborg Dato 29 Nov 2010 - 11:55
Een af de første ting du burde lære er, at man diskuterer ikke offentligt med Moderator. Man følger bare de anvisninger man får. Og man flytter ikke grænser ved helt bevist at skive indlæg man godt ved går over grænsen.

Nu har jeg ikke fået anvisninger - eller regler - der skal følges. Der findes gode råd, men dem behøver man jo ikke nødvendigvis at følge.

Citat fra: Arne Feldborg Dato 29 Nov 2010 - 11:55
Hvis man ønsker regler og betingelser ændret, så tager man en generel diskussion om emnet i gruppen Foreningsforhold.

Det kræver, at man er medlem. Forum er jo også åbent for ikke-medlemmer. Jeg betragter mig selv som medlem på prøve.

Med venlig hilsen
Leif Nielsen

Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Arne Feldborg

Citat fra: Leif Carsten Nielsen Dato 29 Nov 2010 - 12:40
Det kræver, at man er medlem. Forum er jo også åbent for ikke-medlemmer. Jeg betragter mig selv som medlem på prøve.

Jammen så er sagen jo klar nok. Du må vente med at få indflydelse på interne foreningsforhold indtil du bliver medlem.


mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Leif Sommerdal

Citat fra: Arne Feldborg Dato 29 Nov 2010 - 13:01
Citat fra: Leif Carsten Nielsen Dato 29 Nov 2010 - 12:40
Det kræver, at man er medlem. Forum er jo også åbent for ikke-medlemmer. Jeg betragter mig selv som medlem på prøve.

Jammen så er sagen jo klar nok. Du må vente med at få indflydelse på interne foreningsforhold indtil du bliver medlem.




Det kunne jo også være en afgørende parameter for om jeg ønsker at blive medlem
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Hans Peter Hansen

Hej Leif

Jeg forstår ikke helt hvad det er du mener:

For at blive medlem vil du have indflydelse, inden du beslutter for, om du faktisk nu også vil være medlem.

Er det det du mener?

Hvis ikke må du forklare med lidt andre ord.
med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse

Jørgen Sørensen

Her knækkede min film.
"Nu har jeg ikke fået anvisninger - eller regler - der skal følges. Der findes gode råd, men dem behøver man jo ikke nødvendigvis at følge."

Der er godtnok forskel på www og slaegtogdata.dk, men ikke så meget.

Det virker som din "afprøvning" af hjemmesiden er for afprøvningens skyld. (hvor langt kan jeg gå?)
"Jeg ved, at jeg selvfølgelig ikke skal diktere reglerne her, men betragt dette som en afprøvning af, hvor stor åbenheden er i DIS Danmark."

Prøv at læse denne sides oplysninger. - http://da.wikipedia.org/wiki/Netetikette
Venligst Jørgen - 2300

Leif Sommerdal

Citat fra: Hans Peter Hansen Dato 29 Nov 2010 - 14:15
Hej Leif

Jeg forstår ikke helt hvad det er du mener:

For at blive medlem vil du have indflydelse, inden du beslutter for, om du faktisk nu også vil være medlem.

Er det det du mener?

Hvis ikke må du forklare med lidt andre ord.

Jeg vil ikke nødvendigvis have indflydelse før jeg beslutter mig - men jeg synes, at det er afgørende at kunne have en dialog - og der er vi jo ved at være.

Mvh
Leif
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)