Vielse i Davinde

Startet af Tove Nielsen, 27 Nov 2010 - 20:00

Forrige emne - Næste emne

Tove Nielsen

Hej

Davinde sogn, Aasum Herred, Svendborg Amt 1851-1891 opslag 84 nr. 1

Brudgom: Rasmus Nielen 26 3/4 Aar Ungkl. Gmd. - så er jeg i tvivl om der står Mulleruød, Birkende Sogn. Søn af Gmd Niels Hansen - det sidste kan jeg ikke tyde.

Brud: Anne Catrine Pedersdt. 31 Aar, Pige for - titlen for Knud Knudsen kan jeg ikke tyde, Gmd i Davinde, Datter af dødede Gmd Peter Andersen - det sidste kan jeg ikke tyde.

Forlovere: Boelsmd. Hans Jensen paa Birkende Mark og Gmd. - navnet kan jeg ikke tyde i Davinde.

Under anmærkninger: For begges vekommende kan jeg ikke se hvad der står foran vacc.datoerne.

mvh
Tove Nielsen

Inge-Lise Trampedach

Skallerød, Birkende Sogn
søn af:     sammested
for Stedfader Knud Knudsen
Gmd. Knud Knudsen i Davinde
Vaccinationerne, her står navnet på den der har vaccineret, det kan jeg ikke læse.
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Tove Nielsen

Hej Inge-lise Trampedach

Tak for hjælpen, men jeg mangler svaret på hvad der står - under bruden - efter Gmd. Peter Andersen.

mvh
Tove

Inge-Lise Trampedach

Der står: pige for Stedfader Knud Knudsen Gmd. i Davinde, datter af afdøde Gmd. Peder Andersen  sammesteds.
Forlovere: Bolsmand Hans Jensen paa Birkende Mark og Gmd. Knud Knudsen i Davinde
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Niels Okkels Folkjær

Hej Tove.
Jeg sendte vist samtidig med Trampedach, og så forsvandt min mail, derefter fik jeg åbnet den forkerte, så jeg fik sendt den under Rasmus Nielsens dåb. Det var noget kludder, men nu er den på rette plads:

Hej.
Her er lige de sidste detaljer.

Under Rasmus står der: søn af Gmd. Niels Hansen sammesteds (altså Skallerød)
Under Anne står der: datter af afdøde Gmd. Peder Andersen samesteds (med bjælke over "m" = "mm") (altså Davinde)

Under vaccinationerne står der:
Brudg(om) vacc. 28de Septemb. 1829 af Harder.
Bruden 14de Juli 1825 af Fryd.

M.v.h.  Niels Okkels

Tove Nielsen

Hej Niels Okkels

Tusing tak for hjælpen

mvh
Tove