Dansk Mejeristat Hans Eriksen Skov

Startet af Hans Jørgen Hvidberg, 28 Maj 2012 - 15:49

Forrige emne - Næste emne

Hans Jørgen Hvidberg

Mon der er en der kan hjælpe os her.
Vi har et barn der i 1893 ved Kgl Bevil. (11. oktober 1893) adopteres af en Mejeribestyrer Hans Eriksen Skov og hustru Marie Kirstine Rasmussen, det står i KB, men desværre ikke hvor i landet.
Så vores eneste oplysning er desværre kun Mejeribestyrer Hans Eriksen Skov.
Pigen hed Dorthea Nielsine Malling, men kom til at hedder Sigrid Dorthea Nielsine Skov.
Det er den sidste af min hustrus farmors søskende vi ikke kan få løst, så den ville vi jo gerne have "på plads".
Mvh og tak
Inger og Hans Jørgen

Gustav Jørgensen

Hej
Dansk Mejeristat er udgivet 1932, så muligheden for Mejeribestyrer Hans Eriksen Skov er der, nok er lille, men en mulihed er, at han og konen har været ansat på et herregårdsmejeri, der var bolig og god plads for børn.
Mvh. Gustav 

Gustav Jørgensen

Citat fra: Gustav Jørgensen Dato 29 Maj 2012 - 09:20
Hej
Dansk Mejeristat er udgivet 1932, så muligheden for Mejeribestyrer Hans Eriksen Skov er der, nok er lille, men en mulihed er, at han og konen har været ansat på et herregårdsmejeri, der var bolig og god plads for børn.
Jeg kom forbi: http://www.fynhistorie.dk/search/node/mejeribestyrer+Hans+Eriksen+Skov

Mvh. Gustav 

Hans Jørgen Hvidberg

Ja det er nok ikke nemt at finde ud af.
Måske kan jeg via rigsarkivet mht den Kgl Bevil. hvor der jo er dato på. Så jeg går ud fra det er en mulighed.
Tak for I forsøgte.

Mvh
Inger og Hans Jørgen