Carl Johan Johannesson - Dødsfald

Startet af bent friis-nielsen, 08 Okt 2010 - 00:50

Forrige emne - Næste emne

bent friis-nielsen

Jeg har en slægtning, svensker Carl Johan Johannesson der besøger sin datter i København 1900-1905, Sokkelund herred, Kgs. Lyngby sogn.
I følge optegnelser i hans hjemsogn skulle han være død under besøget 17 07 1905. Men han står ikke nævnt i sognets dødeprotokol.
Hvor skal jeg mon søge for at finde ham?

Ulf J. Krarup

God eftermiddag Bent!
Hvor bliver han begravet?
Med venlig hilsen
Ulf (5250 Odense SV)

Anne Mortensen

Kunne du oplyse datterens adresse for at se om Kongens Lyngby er det rette sogn ?

Du nævner han er noteret i sit hjemsogn (Sverige ?) og det er på grund af han er begravet der ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Eva Morfiadakis

Hej!

Jag kan tänka mig att man bara antecknat honom som avliden i Danmark i församlingsboken. Eftersom han säkerligen blivit begravd i Danmark finns han inte i den svenska dödboken. Det är i en dansk kyrkobok du ska hitta informationen.

Eva
Eva M

bent friis-nielsen

Datteren Thekla gift Rasmussen boede  i på Caroline Amalievej 131, Kgs Lyngby sogn og det er her jeg ikke kan finde ham. Så han må opholde sig et andet steds i København.
I et notat i forsamlingsbogen for Svennneby sogn Kville herred Bohus Län, står der ) pr 1904 at han de sidste 4 år har boet i Danmark, i 1905  er tilføjet at i et brev meddeler datteren at han er død.

Jeg har prøvet Gentofte sogn ( måske var han død på sygehuset der) men ingen gevinst.
Han er heller ikke noteret under indvandre da han ikke som 75 år er arbejdsrelevant.
Derfor mit spørgsmål om andre tænkelige stedfer at man skal lede.
vh Bent

Ulf J. Krarup

Med venlig hilsen
Ulf (5250 Odense SV)

Eva Morfiadakis

Jag tittade på de föreslagna registerbladen men de personerna kan inte vara den sökta Carl Johan. Din bör ha varit född omkring 1830. Kan han ha haft fler barn i Danmark? Ibland utvandrade flera barn. Med tanke på att han var så pass gammal när han lämnade Sverige känns det som att han var ensam här. Har du hittat dottern i FT 1901? Om han kom redan 1900, bör han finnas i den FT.

Eva M
Eva M

bent friis-nielsen

Tak til Ulf og Eva for interessen.
Først tak til Ulf, jeg kendte slet ikke denne mulighed for at søge i et politiregister.
Jeg har naturligvis tilmeldt mig som bruger.
Men Eva har ret i at årstallene ikke passer. Carl Johan Johannesson fra Svenneby i Bohuslän var født  i 1826 - fik 10 børn hvor af to piger udvandrede til Danmark, nærmer betegnet Brede, Kgs. Lyngby sogn, hvor Thekla blev gift og hvortil søsteren flyttede senere. Da Carl blev enkemand i 1900 rejste han iflg forsamlingsbogen i Svenneby til datteren og ifølge brev fra datteren (Thekla?) døde han i København 17. juli 1905.

Men hvor? I Ft for 1901 som Eva foreslår er der ingen optegnelser overhovet. Sokkelund herred er ikke digitaliseret endnu?! :-(