problemer med ao

Startet af Grete Agerlund Skatka, 27 Nov 2010 - 13:47

Forrige emne - Næste emne

Grete Agerlund Skatka

Sidder her og arbejder med N.Omme sogn. og lige pludselig, kan jeg ikke åbne siderne. de bliver bare sorte, når jeg trykker på dem.
Er der andre der også har det problem

Mvh.
Grete Skatka

Leif Sommerdal

Sort farve betyder at du ikke har netforbindelse. Det burde være på plads nu, da du kan skrive i forum.

Mvh
Leif Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jette Gravers Jørgensen

Det ser ud til at være Ringkøbing amt den er gal med...

Man kan jo være optimistisk og håbe at man er ved at lægge nye billeder på, - det er jo et af de amter, der endnu ikke er opdateret op til 1950.

mvh Jette.

Grete Agerlund Skatka

Mange tak for svarene.

Leif. Jeg har og havde net forbindelse.

Jette. Det kan godt være som du skriver. Jeg kan komme på n.Omme til 1890.
Men dem efter, fra 1892 til 1904 kan ikke åbnes.

mvh.
Grete Skatka

Helle Borlund

Hej

Jeg kan heller ikke komme ind i kirkebøger i Odense amt. Folketællinger ser ud til at være OK.

Venlig hilsen

Helle Borlund
4000

Flemming Haugaard

Hej.

Jeg har prøvet i en del sogne, og for mig ser det ud som om, at det er i de nyere kirkebøger, jeg ikke kan åbne kirkebogs sider.

Venlig hilsen
Flemming Haugaard

Hans Poulsen



Hej Grete

Har lige for to minutter siden tjekket AO i et fuldstændig tilfældigt valgt sogn:

Aalborg amt
Kær herred
Hvorup sogn
1936 - 1944

- og hvert eneste opslag lader sig åbne, læse og nyde.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Bengt B

Citat fra: Grete Agerlund Skatka Dato 27 Nov 2010 - 13:47
Sidder her og arbejder med N.Omme sogn. og lige pludselig, kan jeg ikke åbne siderne. de bliver bare sorte, når jeg trykker på dem.
Er der andre der også har det problem

Mvh.
Grete Skatka

Jag har samma problem, och det har inget att göra med om man har förbindelse eller ej, som någon har påpekat.

@Hans Poulsen - Du skulle kanske försöka öppna de opslag som folk säger att de har problem med för att kunna göra en relevant bedömning.

Grete Agerlund Skatka

Hej Hans.
Har igen idag prøvet flere gange på Ringkøbing amt, N.Omme sogn. Samt andre sogne i samme amt.
Uden af det er lykkedes
Så det er nok som tidligere skrevet. At Ringkøbing amt ikke er blevet lagt ind, efter gennemgangen af de nye kirkebøger

mvh.
Grete Skatka

Berit Hansen

Hej!

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad der er i vejen med kirkebøgerne, men jeg har prøvet at komme på Haderslev og de nyere kirkebøger der, går også i sort!
Til gengæld kan jeg udmærket komme på alle nyere kirkebøger i København.

Venlig hilsen
Berit - 3050

Hans Poulsen



Hej Bengt

"@Hans Poulsen - Du skulle kanske försöka öppna de opslag som folk säger att de har problem med för att kunna göra en relevant bedömning".

En ligetil og logisk betragtning, som er svær at imødegå.

Dog - en af mine svagheder her i livet er, at jeg normalt stoler på de udsagn, der gives - ikke mindst, når de kommer fra Grete Agerlund Skatka.

Derfor valgte jeg at gå en anden vej for at se, om Gretes vankeligheder kan spores i andre egne af landet, og i det konkrete tilfælde, jeg slog ned på, var der ingen vanskeligheder.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Helle Vibeke Olesen

Jeg har i de sidste 14 dage haft samme problem med kirkebøger nyere end ca. 1890 for Vigerslev, Haarslev, Orte og Vissenbjerg sogne, Odense Amt

Jeg har været i kontakt med AO, der har været lynhurtige og hjælpsomme - men desværre uden resultat. Man mener, at det er min java, der driller, men trods opdateringer og anbringelse af flueben hist og her efter AO's anvisning, har det ikke hjulpet. Jeg er sikker på, at jeg har været inde på kirkebøger for Vissenbjerg sogn 1931 for mindre end 3 uger siden.

Jeg var derfor "glad" for at høre, at andre har samme problem - så er det måske ikke hos mig, at fejlen ligger.

Men det løser jo ikke problemet, og jeg har sendt en mail til AO og gjort dem opmærksom på tråden her.

Med venlig hilsen
Helle Vibeke Olesen

Jørgen Sørensen

Helle Vibeke Olesen
Du skriver - kirkebøger for Vissenbjerg sogn 1931
Jeg har netop nu været inde her - Vissenbjerg Odense Odense Vissenbjerg  1911 1939 X
Sorte markeringer.
Venligst Jørgen - 2300

Leif Sommerdal

Citat fra: Helle Vibeke Olesen Dato 28 Nov 2010 - 17:18
Jeg har været i kontakt med AO, der har været lynhurtige og hjælpsomme - men desværre uden resultat. Man mener, at det er min java, der driller, men trods opdateringer og anbringelse af flueben hist og her efter AO's anvisning, har det ikke hjulpet. Jeg er sikker på, at jeg har været inde på kirkebøger for Vissenbjerg sogn 1931 for mindre end 3 uger siden.
Med venlig hilsen
Helle Vibeke Olesen


Det er jo lidet sandnsynligt at vi alle har samme har java problemer.

Mvh
Leif
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Bengt B

#14
@Helle,
det är nog inte din java som det är fel på. jag har samma problem på de samme opslag som du, medan andra opslag fungerar alldeles utmärkt. Felet ligger mest troligt hos AO.


För en säkerhets skull gå hit:  http://javatester.org/version.html
och testa om din Java fungerar som den skall.
Testa Java Version, Java Enabled och JavaScript

Holger Almholt

Hej
jeg kan ikke få adsgang til opslag på Sankt Knuds sogn, Odense omk 1917 - jeg har blank skærm og ikke sort dvs min netadgang er OK og min JAVA skulle også være Ok

Helle Vibeke Olesen

Tak for dit link, Bengt Boysen. Det er afprøvet, og java skulle fungere.

Jeg har tidligere været inde på javas hjemmeside, hvor man også kan kontrollere, om java fungerer, og også her var der "grønt lys".

Med venlig hilsen
Helle Vibeke Olesen

Lis Jørgensen

Hej

Jeg har også problemer med sorte felter i AO - og det er ikke min Java, det er galt med.
Jeg oplever f.eks, at nogle årgange af Kirkebøgerne for Vejlby Sogn i Vends Herred kan åbnes, medens andre årgange får de sorte felter, så der må da være hos AO, der er noget i vejen.   ???

Venlig hilsen
Lis Jørgensen

Ove Steen Hansen

På AO's forside er der nu en meddelelse om, at der er nogle harddiske, der er defekte, og at de arbejder på sagen  :'(
Venlig hilsen
Ove Steen Hansen

Grete Agerlund Skatka

Mange tak for alle de tilbagemeldinger.
Så var det ikke mig der var helt tosset.
Har også set ao`s infomation

mvh
Grete Skatka

Grethe Elten Mortensen

Hej

Her er informationen:

29/11-2010
På grund af harddiskproblemer mangler kirkebøgerne efter 1892 for Fyn og Sønderjylland samt for dele af det sydligste Nørrejylland. Vi er i gang med at løse problemet.

------------
Venlig hilsen
Grethe Elten mortensen