90-års fødselsdagsgave. Hjælp ønskes LA Viborg

Startet af Birthe Mikkelsen, 24 Maj 2012 - 17:47

Forrige emne - Næste emne

Birthe Mikkelsen


Jeg blev forleden dag ringet op af en ældre slægtning, som ville høre, hvordan det gik med min slægstforsking (forholdsvis nystartet). Hun ville høre, om jeg godt ville fortælle hende det, hvis jeg stødte på hendes fars navn. Hun ved kun, at han betalte til hende i 14 år, så der må jo nok være en faderskabssag. Hun bliver 90 år den 3. juli 2012, så jeg ville gerne kunne overraske hende med et navn.
Så hvis der er en venlig sjæl, der har tid til overs ved besøg på LA i Viborg, vil jeg blive glad.

Det drejer sig om Erna Marie Villadsen, født 3. juli 1922 i Viborg Amt, Sønderlyng Herred, Sønderbæk Sogn.

Moderen er ugift Jensine Villadsen, født 23. december 1900 samme sted.

Faderen er ikke nævnt på dåbsattesten. Hvem er han???

På forhånd tak hvis noget kan hjælpe.

Venlig hilsen
Birthe Mikkelsen

Lissa Pedersen

#1
Hej Birthe,

Ja, ved hendes konfirmation i Sønderbæk i 1936 - opslag 91 (1930-1944) - står også kun moderen nævnt, så det bliver nok ikke så nemt at finde en fader, undtagen ved en eventuel faderskabssag.

Erna Maries dåb er også i Vester Velling sogn - opslag 77 (1915-1938) - men heller ikke her er faderen oplyst.

Hilsen Lissa

Kirsten Brodersen Cox

Hvis du selv finder ud af hvilken arkivalie opslaget/faderskabssagen skal findes i, så skal jeg nok bestille arkivalien og tjekke det for dig. Jeg regner med en tur til Viborg midt i juni.
venlig hilsen Kirsten Cox

Birthe Mikkelsen

Tak til jer begge.

Hej Kirsten

Jeg er meget glad for, at du vil tjekke det for mig.
Jeg går i gang med at ud af i hvilken arkivalie opslaget/faderskabssagen skal findes. Jeg har ikke prøvet det før (nybegynder), så jeg skal lige læse lidt på lektien og vender tilbage snarest muligt.

Venlig hilsen
Birthe Mikkelsen

Birthe Mikkelsen

Hej Kirsten

Nu håber jeg, at julegaven fra min mand "Slægtsforsking på Nettet" , som jeg er glad for, har gjort gavn.

I Daisy har jeg spurgt på alimentaionssager 1920-1925.

Landsarkivet for Nørrejylland, Viborg, Arkivnr. LK-269

Arkivskaber: Nørbæk-Sønderbæk-Læsten Kommune, Børneværnsudvalget

Arkivserie 1922-1970

Eksemplar: Original, papir

Fysiske enheder 2

411-1 A - M

411-2 N - Å (efternavn Villadsen)

Håber ikke jeg har dummet mig, og det er disse oplysninger, du bad om.


Venlig hilsen
Birthe Mikkelsen

Kirsten Brodersen Cox

Hej Birthe

Jeg tjekket det lige og bestiller det.

Jeg vender tilbage.

vh Kirsten

Kirsten Brodersen Cox

Jeg prøver, men jeg kan se materialet går op til 1970, så jeg må poientere overfor LA, at jeg kun har brug for materialet fra 1922 til og med 1927 og håber så jeg må se materialet.

vh Kirsten

Kirsten Brodersen Cox

Hej Birthe
Jeg var på arkivet i formiddag. Desværre, der var ingen faderskabssag. Jeg måtte ikke selv se materialet, når jeg ikke havde søgt en begrundet tilladelse, men jeg fik personalet til at gennemse kassen for mig. Der er måske aldrig lavet en faderskabssag, der har måske været indgået et forlig mellem moderen og barnefaderen?
vh Kirsten

Birthe Mikkelsen

Tusind tak for din indsats. Ærgerligt at det ikke gav resutat, men nu kan jeg i hvert fald fortælle, at vi har gjort forsøget.

Venlig hilsen
Birthe Mikkelsen