Hvordan finder jeg skifterne for 2 kvinder - begge døde 25-01-1911?

Startet af Alita Tind, 17 Maj 2012 - 23:36

Forrige emne - Næste emne

Alita Tind

Jeg søger skifterne:

Københavns skiftekommission før 1919  – Navneregister Hovedregister opslag 26 nederst – 2 døde kvinder med efternavnet Braband, begge døde den 25 januar 1911:

Jeg har fundet dem i navneregisteret – de har hhv. numrene 1/55  1N og 1/56 1N. Hvor og hvordan finder jeg  skifterne - er de tilgængelige på AO?

Med venlig hilsen
Alita Tind


Med venlig hilsen
Alita Tind

Ingelise Edelfeldt Jacobsen

Hej Alita

Nr. fra Hovedregistret er henvisninger til Forseglingsprotokollerne, som findes på Rigsarkivet.

mvh Ingelise Jacobsen


Alita Tind

Hej Ingelise og Lissa

Tak for oplysningerne :)

Nogle skifter kan findes direkte på AO - hvad er det der gør, at andre skal findes på Rigsarkivet i forseglingsprotokollerne. Er det særligt "ømtålelige" skifter?

Hilsen
Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind


Alita Tind

Hej -og tak igen.

Nu har jeg læst lidt om forseglingsprotokol - og behandlingsprotokol. SKAL man bestille protokollerne på forhånd inden man møder op på arkivet, og hvordan kan man vide om boet er gået videre fra forsegling til behandling?

Alita

Med venlig hilsen
Alita Tind


Alita Tind

Uha - det frygtede jeg :'(

Daisy er ikke just min spidskompetance - men det kan vel læres!

Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

Mette Lund

Hej Alita

I Slægt og Data bladet nr. 1 2010 har Michael Dupont en artikel med en god og grundig gennemgang af, hvordan man bruger Daisy. Du kan finde bladet her:

http://www.slaegtogdata.dk/foreningen/bladet-slaegt-og-data/bladet-2010-2014.

Hans artikel er den første i bladet.

Mvh.
Mette




Alita Tind

Hej Mette

Tak for tippet - jeg vil kaste mig over artiklen, og håber den bringer orden i forvirringen  ???

Hilsen
Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind