Tydning på FT1930, Ribe, Anst, Gjesten

Startet af Karina Nørgaard Jensen, 13 Maj 2012 - 21:56

Forrige emne - Næste emne

Karina Nørgaard Jensen

Hej tydere!

Min oldefars brors vielse – Hans Jørgen Nørgaard og Maren Jensine Pedersen - leder jeg efter.

I FT 1930 Ribe, Anst, Gjesten, opslag 71, løbe nummer 53, er hans hustrus fødested nævnt. De er gift i 1913, men hvor henne?

Jeg kan tyde, at der til sidst står 'bo-' til sidst, men kan ikke få det til at blive til 'borg'. Hvor kan det være henne? Nogle gode bud?

På forhånd tak for hjælpen!

Hilsen Karina
Bruger primært tiden på at forske i Demuth slægt på Als og Nørgaard/Nørregaard i Haderslev, Hammelev, Styding og Øster Lindet

Elin Madsen

Hej

Hun er født i Knudsbøl, som er i Jordrup sogn.
Du finder hendes dåb i Jordrup 1892-1908, opslag 33.
Jeg har ikke fundet vielsen i samme sogn.

venlig hilsen
Elin

Karina Nørgaard Jensen

Hej Elin!

Tak for din tydning. Jeg har været fikset på et bo- (rg) af en slags og ikke tænkt i bøl end sige læst. Ikke gift i Gesten og heller ikke Jordrup, lader til at jeg må finde FT 1911, og se om jeg kan finde de to, måske de er blevet gift, hvor de boede/tjente. (Hvis altså det var et andet sted end Gesten)...

De får en adoptivdatter, hende vil jeg gerne spore - udover det lader det til de har et barn mere, det indikerer FT fra 1930, dette barn vil jeg også gerne finde :)

Tak for din hjælp endnu engang.

God aften!

Hilsen Karina
Bruger primært tiden på at forske i Demuth slægt på Als og Nørgaard/Nørregaard i Haderslev, Hammelev, Styding og Øster Lindet