Værtshusholder i København

Startet af Conny Gertsen, 13 Maj 2012 - 13:14

Forrige emne - Næste emne

Conny Gertsen

Findes der noget om værtshuse i København i 1800 tallet.
Det drejer sig om Eppo (Ippo) Cuno Svarrer Fredericiagade 79, der i FT 1880 og 1885 står beskrevet som værtshusholder, jeg vil gerne finde ud af hvor det værtshus var. Hans børn var alle beskæftiget på Københavns Bypostekspedition, er det posthuset i Købmagegade?

venlig hilsen
Conny

Mikkel Eide Eriksen

Hej Conny,

Jeg skrev til Rådhusbiblioteket i København for et par år siden da jeg selv har værtshusholdere i slægten. Her relevant udsnit fra deres svar:

Citat
Jeg har søgt de to herrer i 64.906 Korporation af beværtere i Kjøbenhavn og omegn 1818-1896, samt et par andre af samme slags. Det er jo bestyrelses- formænd og medlemmer, der nævnes ved navn og et enkelt bestyrelsesmedlem P. Christensen kan være andre end den person du nævner.

På Rådhusbiblioteket har vi en del historisk materiale om tiden, men ikke meget med personnavne. f.eks. Maiken Rude Nørby: Det københavnske værtshusliv 1857-1998. Københavns Bymuseum.

Hvis han har været i bestyrelsen kan han måske være i de nævnte bøger.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Conny Gertsen

Hej Mikkel

Tak for dit svar, jeg skal en tur til København og vil besøge Rådhusbiblioteket der er åbent dagligt.

venlig hilsen
Conny