Else Marie Christensen dør på Skælskør sygehus 1917 - Hvem er hun??

Startet af Bente Jørgensen, 07 Okt 2010 - 18:41

Forrige emne - Næste emne

Bente Jørgensen

Else Marie Christensen skulle, i følge hvad der står i kirkebogen ved hendes død, være født i Nørre Nissum 26 marts 1888. Men her kan jeg ikke finde hende.

Jeg har lidt problemer med familien da de i flere tilfælde ikke er noteret i kirkebøgerne.

Else Marie Christensen bliver viet til Valdemar Otto Petersen på et tidspunkt formentlig mellem 1903 hvor han bliver enkemand, og 19 september 1908 hvor Else Marie og Valdemar Otto Petersens ældste barn bliver født ( dette barn Karen Rygaard Petersen findes ikke i kirkebogen ved dåb, men skulle efter hvad der står ved konfirmationen være født i Skælskør 19. september 1908.

Valdemar Otto Patersen bor i sit 1. ægteskab i Korsør hvor han bliver enkemand efter Antonia Natalia Jørgensen Schou, som dør 12 august 1903.

Jeg har søgt Else Marie Christensens fødsel i Nørre Nissum - uden held
Jeg har søgt vielsen men Valdemar Otto Petersen fra 1903 til 1915 Uden held - der er søgt både i Korsør og i Skælskør og også i Magleby da Valdemar Otto Petersens søn af 1. ægteskab bliver viet i Magleby i 1911, men er indskrevet i Skælskør kirkebog.

Da Else Marie Christensen dør i Skælskør 14. december 1917  står der at hun er datter af Fiskehandler Anders Christensen og hustru Marie i Odense.
Jeg har forsøgt at finde Else Marie Christensens forældre på folketællingerne - også uden held.
-------------------------------------------------------

Så har jeg prøvet at søge vielsen i Odense, og har hvis været gennem de fleste af kirkebøgerne fra Odense,  jeg har fundet vielsen mellem Valdemar Otto Petersen og Else Marie Kristensen, de er gift 21. juli 1904

Kirkebog Odense Ansgar sogn 1902-1920 opslag 29.

For mig at se skulle Else Marie Kristensen være født 26 marts 1887 i Gudum,, Skodborg Herred, men her kan jeg ikke finde hende i kirkebogen.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at komme videre??

Venlig hilsen Bente Jørgensen

Vibeke Poulsen

Hej Bente.

Else Marie er født i Gudum, Ringkøbing, 1867-1887 opslag 95/ 7.

Med venlig hilsen, Vibeke

Vibeke Poulsen

Hej Bente.
Jeg vil lige bringe indlægget frem igen, da jeg gerne vil høre om du kan bruge det jeg har fundet.
Måske har du ikke set det siden du ikke har reageret.

Med venlig hilsen,
Vibeke