Hans Nielsen, 49, FT 1834, Terslev Sogn, Sorø Amt, opslag 26

Startet af Sanne Stengaard, 08 Maj 2012 - 15:17

Forrige emne - Næste emne

Sanne Stengaard

Jeg har Hans Nielsen frem til FT 1834 og derefter kan jeg ikke finde ud af, hvad der sket med ham. Hans kone, Karen Jacobsdatter er ved FT 1840 blevet gift med Lars Pedersen (hun står fejlagtigt som Maren). To af Hans Nielsen og Karen Jacobsdatters børn, mener jeg at have fundet døde i KB 1813 - 1842 for Terslev Sogn, Sorø Amt, opslag 132, for Christen Hansen 16.12.1836 og opslag 191, for Maren Kirstine Hansdatter 6.11.1834 (hun står ved dødsfaldet som 1 3/4 årig og i FT som 2 årig?), hvor deres far er Hans Nielsen, indsidder i Tjærebye. Dette forstår jeg heller ikke for i FT 1834, Terslev Sogn, Sorø Amt opslag 26, står at han bestyrer gården, som hans far Niels Hansen ejede. Efter faderens død i 1835 skulle Hans Nielsen vel arve gården, ville jeg mene og det passer ikke helt med "Indsidder".

Er der nogen der kan hjælpe mig, med at finde ud af hvad der sker, for jeg er kan ikke finde ud af det!

Venlig hilsen
Sanne C

Mette R Francke

#1
Hei

Hvis der er Hans Nielsen , gift med Karen Jacobsdatter skjebne du søker , så tror jeg du finner svaret i denne tråden.

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,35578.0.html

Svar fra Lis Pedersen

Hun bliver gift med den første mand Hans Nielsen 21. Januar 1818 i Terslev,
AO viede 1813-1842 opslag 12.

Han dør 26. april 1835, AO døde 1813-1842 opslag 129

Vh Lis.



Mette
Mette R Francke

Sanne Stengaard

Det er meget pinligt det her  >:(, for det var min egen tråd du henviste til. Jeg havde også fundet hans død, men fordi der stod han var indsidder, afviste jeg det med mig selv.

Hvordan kan han havne som indsidder, når hans far havde en gård (den gård som jeg er ved at prøve at finde en masse ud af omkring!)?  ???

Tak for din hjælp, Mette og fordi du ikke løftede en pegefinger ad mig!

Venlig hilse
Sanne C