Nogle som har erfaring med Family Tree Maker 2012

Startet af A, 08 Maj 2012 - 11:03

Forrige emne - Næste emne

A

Hej Allesammen

Jeg har tidligere haft et indlæg omkring hvilket noget software som var bedst, og har set der er komme en ny udgave af FTM, og vil derfor høre om der er nogle som har erfaring med den.
Den skulle også være vurderet som den bedste software til formålet.

MVH Allan

Simon Rix Holländer Jensen

Jeg bruger selv FTM2010 som jeg synes er fantastisk!

Det eneste jeg kan se er "nyt" er at man kan lave en personhistorie og det er blevet nemmere at lave slægtsskemaer samt der er flere slægtsskemaer at vælge i mellem.

Jeg tror ikke der er så meget nyt, men der er ændret nogen detaljer til det bedre! :)

A

Citat fra: Simon Rix Holländer Jensen Dato 08 Maj 2012 - 14:06
Jeg bruger selv FTM2010 som jeg synes er fantastisk!

Det eneste jeg kan se er "nyt" er at man kan lave en personhistorie og det er blevet nemmere at lave slægtsskemaer samt der er flere slægtsskemaer at vælge i mellem.

Jeg tror ikke der er så meget nyt, men der er ændret nogen detaljer til det bedre! :)

Tak, så prøver jeg at købe det. Jeg vil lige høre, hvor købte du det, da jeg ikke kan finde nogen dansk forhandler

Simon Rix Holländer Jensen

Jeg vil dog lige informere om at det er nogen versioner/udgaver/år siden at der var en dansk version! 2010 og 2012 er på ENGELSK!

Jeg købte det på deres egen hjemmeside her (lige nu er der 20% rabat):
http://www.ancestry.com/cs/apps/win4942

Jeg fik det ikke tilsendt(shipping) selvom det var en mulighed og ville koste mere, men det har jeg fortrudt. I stedet downloadede jeg det, hvilket jeg har fortrudt da jeg er mere til fysiske medier :)

Erik Rasmussen

Hej!

www.familytreemaker.dk kan du bestille programmet, og du kan læse mere omsupport, betaling mv.

Med venlig hilsen
Erik Rasmussen
medlem 6032 i Vejen

Bent Gormsen

Hej.

Det program der omtales på FTMs danske hjemmeside er FTM 2006/16.  Programmet FTM 2010 er et helt nyt
program og ikke en opdatering af FTM 2006. Om FTM 2010 står der:


"Family Tree Maker 2011 - engelsk udgave - er frigivet
Family Tree Maker 2011 er frigivet, men foreligger endnu ikke på dansk.

Den nye version er TOTALT omskrevet, så der ikke er nogen del af den "gamle" kode tilbage, da den er skrevet i et helt nyt programmeringssprog - .NET version 3.

Hele denne omskrivning har gjort at den frigivne version - af tidsmæssige årsager - ikke indeholder en lang række af de funktionaliteter, som Family Tree Maker 2006/v16 allerede indeholder.

Vi har derfor valgt at fortsætte med at sælge Family Tree Maker 2006/v16 indtil der forelægger en version, der mindst er "på højde" med den eksisterende version af Family Tree Maker, til en reduceret pris."

Jeg bruger selv FTM 2006 som jeg synes er et udmærket program.
Venlig hilsen
Bent Gormsen
Medlem

Peer Rafn

Jeg har hidtil udelukkende brugt programmet www.geni.com, og er egentlig generelt ganske godt tilfreds med det. Men det har også nogle få ulemper, og nu overvejer jeg at anskaffe Family Tree Maker.

Jeg pønser på at anskaffe den seneste version (2012). Den er kun på Engelsk - og det er egentlig ok med mig.

Men er der nogen, der ved, om man uden videre kan gå over til den Danske version, når den kommer, eller om man skal lave en masse manuelle justeringer ?

Mvh
Peer Rafn, medlem

Simon Rix Holländer Jensen

Jeg vil gætte på at programkoderne er de samme. Det er kun sproget som kan/skal ændres ;)

Peer Rafn

Ser ud til, at den nye (Engelske) version 2012 har en mægtig interessant ny option, nemlig treesync.
Er der nogen, der allerede har erfaringer med dette ? Jeg bruger pt. Geni - og det har den fremragende egenskab, at man kan opdatere fra enhver lokation, man måtte være på, og familiemedlemmer og andre kan deltage on-line. Nu ser det ud til, at den nye version af Family Tree Maker har en lignende funktionalitet, samtidig med at man kan holde 100% styr på sine egne ting. Det er da helt super, hvis jeg ellers har tolket anmeldelsen korrekt.