Søger Karen Maria Tauggaard født ca. 1859 i Nyby, Ribe amt

Startet af Christian Konstmann Autzen, 07 Maj 2012 - 11:19

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

Jeg søger Karen Maria Tauggaard, født ca. 1859 i Nyby, Ribe amt.

Hun optræder i folketællingen for 1890 i Vejle amt.

Hun er gift med Christen Thomsen Christensen.

Jeg har forgæves søgt hende i de 2 sogne i Ribe amt, hvor jeg på Krabsen.dk kan se, at Nyby forekommer - i Læborg sogn og Nordby sogn.

På forhånd tak

Christian

Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Inge Hedal

#1
Hej
Tror du ikke, det er hende her i 1860?
Ribe, Malt, Brørup, Gjerndrup Skoledistrikt, Gjerndrup By, et Huus, 16, FT-1860, C3510
Christian Gravlund 44  Ugift Bødker, Dagleier  Holsted Sogn, Ribe Amt
Maren Hansen 34  Fraskilt Huusholderske  Verst Sogn, Ribe Amt ??
Niels Jensen 10  Ugift Hendes Børn  Holsted Sogn, Ribe Amt
Henning Nielsen Jensen 8  Ugift Hendes Børn  Holsted Sogn, Ribe Amt
Hans Christian Jensen 5  Ugift Hendes Børn  Her i Sognet
Karen Maria Thangaard 1  Ugift Hendes Børn  Her i Sognet
Mvh. Inge

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Christian Konstmann Autzen

Hej Inge og Gitte

Tusind tak for jeres hjælp - og begge jeres svar er til utrolig god hjælp for mig.

Nu er Karen Maria så "uægte barn", og det er da egentligt lidt utroligt, at der så også i næste generation i slægten optræder et "uægte barn"; og Karen Maria's ægtefælle er så også "uægte barn". Det er, som om den sociale arv "forfølger" op gennem tiden.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Christian Konstmann Autzen

Blot for at gøre denne tråd lidt mere færdig:

Karen Maria er faktisk døbt Tanggaard, og det er hendes ældre bror også.

Moderen synes ikke at have været gift, men har levet i et ægteskabslignende forhold med Jens Christian Nielsen; de får så 3 børn sammen. Hendes første barn, Niels Jensen, er ikke med Jens Christian som faderen - som i stedet er en Niels Jensen.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.