Kan jeg undvære disse?

Startet af Ole Dupont, 23 Nov 2010 - 23:26

Forrige emne - Næste emne

Ole Dupont

Nok en smule udenfor emnet - og dog.

Min PC bliver langsommere og langsommere, og flere gange "dør" den, så jeg må genstarte den. I min iver for at rydde op, er jeg stødt på en del programmer, som jeg ikke aner, hvad skal bruges til.

Jeg har lige fjernet en kompatibel-pack for Office 2007 (jeg har 2003 versionen), og nu håber jeg ikke, at det var dumt.

Men egentlig går mit spørgsmål på, om jeg kan undvære de 2 programmer, jeg har markeret med rødt på vedhæftede. Jeg er ikke helt med på, hvad de skal bruges til.

Nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak.



[vedhæfting slettet af admin]
De bedste hilsner

Ole Dupont

Ulf J. Krarup

God aften Ole!

Inden du starter på noget som helst vil jeg foreslå at du går ind i Systemgendannelse og opretter et nyt gendannelsespunkt.

De to programmer som du har markeret, fylder 7,6 GB så du kan fjerne disse - lave en genstart af din PC og måle hvad du har vundet. Med Win XP burde du være operativ efter omkring 2 minutter.

Du kunne da også køre 1) Diskoprydning og derefter 2) Diskdefragmentering og sluttelig 3)  en Oprydning på denne link: http://onecare.live.com/site/da-dk/center/cleanup.htm , som er en oprensning i hjertet af din PC - der kan måske ligge 100 filer dér, der blot fylder op.

Med venlig hilsen
Ulf (5250 Odense SV)

Henrik Poulsen

Hej Ole...

Det du er ved at slette er nogle drivere til Garmin og Dynastream. Germin er formentlig noget navigation og Dynastream er vist noget fitness udstyr. Så hvis du ikke skal tilslutte det mere så kan du bare fjerne dem.

De er dog næppe grunden til dine problemer. Scan din PC for virus (AVAST og Microsoft er gratis), Mallware (Mallwarebytes er gratis) og køb et PC cleaner program evt fra www.spamfighter.dk

2007 office compatibility er så du kan læse DOCX filer fra Office 2007 i Office 2003

Henrik Poulsen

#3
Hej Ole...

Husk at læse hele licensaftalen fra Microsoft på onecare  .....  det er sku morsomt   :-\

Glem alt om OneCare det hjælper ikke noget.

Knud Aagaard

Hej
Et program som RegScrubXP kan også rydde lidt op i registreringsdatabasen.
Prøv evt. msconfig til at sorterer i opstartsprogrammerne.
Hilsen
Knud Aagaard