Kort og matrikelstyrelsen

Startet af Jytte & Per Jakobsen, 26 Apr 2012 - 14:13

Forrige emne - Næste emne

Jytte & Per Jakobsen

 Hej
På en regnfuld torsdag håber jeg at der er nogle der kan hjælpe mig.
er der et sted under kort og matrikelstyrelsen man kan se hvem der har ejet og beboet
matrikel 12b Tulstrup ejerlauv Ikast komune nu v.adresse Tulstrup Enge 1 fra ca.1900 og frem?

hilsen Per

Gitte Johansen

I tingbøger kan jeg kun se, hvem der har ejet 12b fra 1965.
www.sa.dk/ao/andre/Tingboeger.aspx

vælg Tulstrup by, Ikast i Ejerlav

vælg bog 146, opslag 310
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

dorte frandsen

Hej Jytte og Per!

Gå ind på arkivalieronline og vælg "andre arkivalier" og derefter "tingbøger". Så kan i finde oplysninger om den omtalte ejendom.

Med venlig hilsen Dorte

Jytte & Per Jakobsen

Hej Gitte og Dorte.
Tak for jeres svar,desværre hjalp det ikke håbede at der var et register for gårde i Ikast

m.v.h. Per

dorte frandsen

Hej igen!

Det eneste gårdregister jeg kan komme i tanker om er Danske Gårde, som I sandsynligvis kan finde på biblioteket. Ellers må i på et lokalhistorisk arkiv eller landsarkivet. Men den er oldgammel! Prøv Ikast Lokalhistoriske Arkiv.

Med venlig hilsen Dorte

Jytte & Per Jakobsen

Hej Dorthe
danske gårde er prøvet Lokalarkivet er besøg men tak for henvisningen.Jeg har igår besøgt de to mat rikelnr.i Tulstrup men de kunne ikke hjælpe mig.
Der er på googel en side der hedder vort sogns historie hvor der er mange gårde desværre i ikke de to som leder efter.men tak for intressen.
mvh Per

Bjarne Smedegaard

Jeg gætter på at dokumentet fra 1855 om ejendomsbesidere kendes, da der kun spørges til eft.1900
Hammerum-herred.dk

Jeg følger med på tråden, da jeg er interesseret i Smedegaard i Tulstrup.

hilsen Bjarne Smedegaard



dorte frandsen

Hej igen!

Det ser ud til, at I har prøvet lidt af hvert, men jeg kunne tænke mig, at grunden til, at I ikke har fundet ejendommen i div. oversigter over gårde er, at der ikke har været tale om en gård, men derimod et husmandssted, udstykket fra matr. nr. 12a, så hvis I ikke allerede har været der, vil jeg foreslå realregisteret.

Med venlig hilsen Dorte

Jytte & Per Jakobsen

Hej dorte
Det burde jeg kunne sige mig selv Min farfar var foregangsmand i husmandsforeningen,sad i sognerådet i Ikast  og havde andre poster som representant for husmandsf.Det var ham med familie der boede i Tulstrup
Leder vidre og kommer tilbage hvis der kommer nyt
mvh Per

Jytte & Per Jakobsen

Hej Bjarne
kender godt Hammerum-Herred men var ikke lige opmærksom at der var en mulighed
prøver at se når vejeret bliver dårligt.tak for tippet
mvh Per

Jytte & Per Jakobsen

hej til alle som har været inde og kikke,viser at der mange som måske har det samme problem
som jeg,dsværre kunne jeg ikke komme længre lige nu.Foråret er kommet og det lægger en demper på
aktivteten her på dis.
Håber at alle får en godt forår og en god sommer. :)
mvh.Per :)