HJÆLP TIL OPSLAG

Startet af Birgit Madsen, 26 Apr 2012 - 13:35

Forrige emne - Næste emne

Birgit Madsen

Hej

Er der nogen der kunne lave et opslag for mig ... den kongelige fødselstiftelse 1849-1859 opslag 13

Thora emilie scchrøder Datter af Christian Frederik Schrøder og Kirstine Kaas.... BARN NR 3007 OG MORS NR 2778.

Jeg har brug for noget om forældrene da jeg ikke kan finde dem...barnet har jeg tjek på

På forhånd tak

mvh
Birgit


Lise-Lotte M K Eklöf

Kan det være hende her selvom der står f. Schrøder, det ville ikke være første gang der blev skrevet forkert

kbhv, København (Staden), Ladegaardsvej (Ulige numre), Ladegaardsvej, Ladegaarden Fruentimmerafd., 3, FT-1880, c1491

Kirstine Kaas født Schrøder 57  Enke Alle under Fattigvæsnet Forsorg  Kjøbenh.

Birgit Madsen

hej

ja, det ved jeg ... derfor jeg gerne vil have nogen til at kigge på sagen for mig.....at hun var på fattighus i 1880  hjælper mig jo ikke hvor hun og faderen er født...jeg har jo været folketællinger igennem uden at finde noget. Men tak

mvh

Birgit

Henrik Brandt

#3
Hej,

I folketællingen fra 1880 står der Kjøbenh., det vil sige fødested København.

Her er vielsen mellem Christian Frederik Schrøder og Kirstine Kaas:
https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/FVRN-HJY

Se Vor Frelser 1848-68, opslag 39, nr. 6.

Ifølge folketællinger er både Christian Fr. Schrøder og hans kone født i København:

København, København (Staden), Klædebo Kvarter, Peder Hvitfeldts Stræde 104, Kjælder, 509, FT-1845, C2788
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Lars Andersen   41    Gift      Arbeidsmand som Gartner   Nærum, Søllerød Sogn, Kjøbenhavns Amt
Birthe Kirstine Larsdatter   50    Gift      Kone   Gladsaxe, Kjøbenhavns Amt
Caroline Juliane Marie Sivertsen   16    Ugift      Datter af Konens 1. Ægteskab   Kjøbenhavn
Sophie Rasmine Margrethe Andersen   5    Ugift      Datter   Kjøbenhavn
Christian Frederik Schröder   38    Ugift      Arbeidsmand   Kjøbenhavn
Ole Nielsen   32    Ugift      Arbeidsmand   Daglykke, Asminderød Sogn, Frederiksborg Amt
Ludvig Ferdinand Sønderholm   25    Ugift      Arbeidsmand   Kjøbenhavn
Anton Frederik Ferdinand Aagesen   29    Ugift      Arbeidsmand   Fredensborg
Ole Peter Halberg   31    Ugift      Arbeidsmand   Tobberød, Tikjøb Sogn Kronborg Amt
Jens Peter Kasten   22    Ugift      Arbeidsmand   Kjøbenhavn
Ane Marie Jensen   33    Ugift      lever af at gaae hos Folk i ugeviis   Beistrup, Hjørring Amt

København, København (Staden), Christianshavn Kvarter, Christianshavn kvarter II, Dronningensgade 244, sidehuset, 3die sal, 1793, FT-1850, C1881
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Christian Frederik Schröder   43    Gift      arbeidsmand   Kjöbenhavn
Christine Kaus   29    Gift      hans kone   Ditto
Emma Wilhelmine   7    Ugift      deres børn   Ditto

Der er en dreng, Johan Christian Friderich Schrøder, som er født i oktober 1807 og døbt i december i Trinitatis Kirke. Det ser ud som om, at navnet Johan er overstreget. Måske er det den rigtige... Alderen passer i hvert fald nogenlunde med folketællingerne. Forældrene er arbejdsmand Christian Friderich Schrøder og hustriu Anne Christine Valentin. Se Trinitatis 1793-1811, opslag 231, højre side.

Dette kan måske være Kirstine Kaas' dåb: https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/XYNH-KYV

mvh Henrik

Birgit Madsen

#4
Takker  .. jeg kigger på det.  JA.. det er hendes dåb...det havde jeg aldrig tænkt med den stavning..jeg har meget at lærer endnu  ;)

mvh
Birgit

Inger-Lise Legarth

Til Birgit Madsen.
Jeg har foretaget opslag på fødselsstiftelsen barn nr. 3007.
Hovedprotokollen. udlev. 26 maj som nr. 245.
Udg. fra stiftelsen nov. 23

Udsætterprotokollen: Til moderen Kirstine Kaas ugift 444/43  555/451  954/46 229/48 29 aar f. i København,hvor hun har tjent,de samme aar, siden gaaet paa Hørspinderiet.Hun tager til Dronningensgade paa Christianshavn nr. 244 1 sidesal hos arbejdsmand Hansen.

Venlig hilsen
Inger-Lise Legarth

Birgit Madsen

Hej Inger-Lise

Tusind tak :D

mvh
Birgit