Hjälp att hitta en kanske nu levande person i Danmark

Startet af Lasse Waldemarsson, 24 Apr 2012 - 23:24

Forrige emne - Næste emne

Lasse Waldemarsson

Hej alla ni duktiga forskare i Danmark.
Jag har blivit kontaktad av en person i Sverige som hemskt gärna skulle vilja hitta en kanske nu levande person. Eftersom reglerna inte tillåter att skriva om levande personer kanske några av er som känner att ni skulle kunna hjälpa till kan kontakta mig. Det gäller en dansk man som runt 1974 befann sig i Landskrona i Skåne. Han finns inte kvar i Sverige längre. Hjälp att finna honom skulle betyda väldigt mycket för denna person.
Tack på förhand
lasse.waldemarsson@telia.com

Jesper Skov

Prøv http://www.kk.dk/Borger/BoligOgByggeri/Folkeregistret/Adresseoplysninger/Adresseforespoergsel.aspx
såfremt I kender fødselsdatoen eller en adresse i Danmark, som personen har boet på efter 1968.

Med venlig hilsen

Jesper Skov

Lasse Waldemarsson

Hej Jesper
Det är just det som är problemet.
Personen som söker har bara namnet och att han fanns i Landskrona runt 1974.
Namnet är inte så vanligt.

Lasse

lis larsen

Jeg har haft en del familie der har boet i skåne i den periode også.Hvis du kontakter mig på min mail kan jeg sige om det er nogle jeg kender.Hvor de præcis har boet ved jeg ikke,da jeg er en del yngre end dem.

Lis

Lasse Waldemarsson

Hej igen
Jag har nu en möjlig adress i Köpenhamn runt 1974
Fortfarande inte mer än namnet
Kan man på något vis komma vidare med detta för att hitta rätt person?

Lasse

Eva Morfiadakis

Hej!

Fick du inte mitt mejl där jag sa till dig att kontakta skatteverket för att få personens födelsedata?
Alla som fått personnr. i Sverige ligger kvar i databasen förutsatt att personen var skriven i Sverige någon gång.

Eva M
Eva M

Lasse Waldemarsson

Hej Eva
Nix har inte fått mail, men oavsett så ska jag försöka med Skatteverket.
Nu fanns personen sannolikt bara en kort tid i Sverige
Vi vet inte exakt hur länge, men det kan ha varit vad som helst mellan några månader och upp till 10 år.
Hittar inte personen i folkräkningen 1970 och inte heller i 1980 så max 10 år.
Så om han fått personnummer i Sverige vet vi inte men som sagt, jag ska höra med Skatteverket.

Lasse