Hjælp til søgning i Aalborg vejvisere

Startet af Dora Mortensen, 24 Apr 2012 - 17:18

Forrige emne - Næste emne

Dora Mortensen

I min søgen efter min mormors søster har jeg fundet frem til, at hun boede i Aalborg-området sandsynligvis i mange år. Hun hedder Thora Kathrine Sørine Frederikke Jensen (født Nielsen) og var gift med Hjalmar Frederik Jensen. Deres sidste fælles adresse var Abildgaardsvej 44, 9400 Nørresundby. Hjalmar døde i 1972, Thora i 1977. Hun døde på Skipper Clement plejehjem, Gl. Viborgvej 70,
9230 Svenstrup J. Dette husnr. findes ikke mere, der er park og ældreboliger i området har jeg fået oplyst af Svenstrup lokalarkiv. Et udgangspunkt kunne være at se efter, hvor langt tilbage de kan findes på adressen Abildgaardsvej 44.
Jeg havde regnet med at kunne se skiftesagliste med hendes dødsfald på Landsarkivet i Viborg, men den er endnu ikke afleveret af retten i Aalborg.
I 1921 boede parret i København, jeg har ikke senere fundet dem i nogen folketælling.
Jeg håber meget, der er en der kan hjælpe mig.

Venlig hilsen

Dora Mortensen

Susanne Hermann Uhrenfeldt

Hej Dora.
Der er desværre ikke så meget at komme efter i vejviserne for Aalborg. Abildgaardsvej i Nørresundby blev først oprettet omkring 1968, og jeg har da også fundet snedker Hjalmar F. Jensen på den adresse i 1969.
Der er huller i samlingen af vejvisere, så den næste er fra 1972, og der har jeg ikke kunnet finde hverken Hjalmar eller Thora - måske fordi personerne kun står med forbogstav og ikke hele fornavnet.
I 1976 boede Thora på Skipper Clement Plejehjem, Gl. Viborgvej 70. Det var ikke bygget i 1972.
Mvh.
Susanne Uhrenfeldt

Dora Mortensen

Hej Susanne
Så langt, så godt. Tusind tak for din hjælpsomhed. Hjalmar har været i København fra 1918 til 1925, næste kendte adresse er så Abildgårdsvej 44. Jeg tror, jeg mod betaling kan få hjælp fra Københavns kommune. Det kan blive nødvendigt, hvis alt andet glipper.

Venlig hilsen
Dora