Agent Niels Olesen og Helgenæsgade, Århus FT 1901??

Startet af Stine S.-Christensen, 22 Apr 2012 - 23:53

Forrige emne - Næste emne

Stine S.-Christensen

Hejsa

Jeg søger efter at finde Agent Niels Olesen, hustru Gertrud Marie Laurine Olesen f. Kristensen og børnene Anine(?), Oda Johanne, Antonius og datter ??, som bl.a. skulle bo på Helgenæsgade i årene 1900-1905.

Jeg kan se i kirkebøgerne fra Maarslet under deres næstældste datters fødsel (Oda Johanne Olesen, d.14.7 1903, Maarslet, Ning, Århus, Kirkebøger 1892-1917, opslag 185), at familien skal bo på Helgenæsgade 15 i Århus Domsogn, men i 1906 FT er de væk igen (hvilket stemmer med FT 1921 fra deres nye bopæl på Dronning Margretesvej nr. 17 i Århus, hvor deres yngste datter skulle være født netop i 1906 i Varde).

Men - det, der så er lidt mystisk er, at i FT 1901 mangler Helgenæsgade fuldstændig. Jeg er nu stødt på dette problem nogle gange, at gaderne kan være der den ene FT, og i den følgende mangler gaden så (bl.a. med samme Oda Johanne og hendes mand, Alfred Christian, som jeg forgæves søger efter i FT 1930 i Nyboder, København, hvor Svanegade mangler, mens den er der i 1925). Er der nogen forklaring på dette, og er der nogle, der kan hjælpe med at finde familien på deres øvrige færden?

Tak for hjælpen

KH
stine

Anne Mortensen

Et problem med gader og folketællinger er at den manglende gade kan ligge sammen med den nærmeste alfabetiske gade f.eks. i bunden - jeg har fundet mange gader på den måde.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Gitte Johansen

Helgenæsgade 15 bliver først bygget 1902.

De andre i Helgenæsgade også omkring 1901-1902, så derfor er de ikke med i FT1901.

Jeg har kørt købstadslisten igennem og kan ikke finde Helgenæsgade.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Nu ved jeg ikke, hvad du mangler, men har du Anines fødsel, Århus, Vor Frue, 1895-1899, opslag 324.

Der står de er gift i Lading.

Århus, Sabro, Lading, 1892-1905, opslag 173
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

De bor  i FT1911, Århus, Tordenskjoldsgade, opslag 50
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Stine S.-Christensen

Kære alle sammen

Tusind tak for de mange gode og brugbare informationer, både om folketællinger generelt og om min familie. Jeg bliver så glad for, at der er folk derude, der gider hjælpe andre på den her måde, det er virkelig virkelig fedt.

Så tak tak tak!!!

KH
stine