Preben Hald 1929 Århus

Startet af Mogens Hansen, 23 Nov 2010 - 14:01

Forrige emne - Næste emne

Mogens Hansen

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde oplysninger om Preben Halds forældre

Preben Hald er født 19 september 1929 i Århus.
Han var indlagt på et sanatorium i Århus i de første 6 måneder af hans liv for at blive behandlet for Pylorusstenose.

Hans far Karl Hald
Hans mor Anna Sofia Nielsen født 1 marts 1905

Med venlig hilsen

Mogens Hansen





Heidi Ilsoee

Ved du hvor i Århus han er døbt?

Hvis han har levet efter 1968 kan du få oplysninger om ham på borgerservice, dette koster vist 52 kr.

Heidi

Mogens Hansen

Jeg ved ikke hvor han er døbt eller hvornår, hans mor og stedfader emigrerede til USA i 1948.

Mogens


Mogens Fabritius

Hej Mogens Hansen... Jeg har kikket lidt på sagen og ikke fundet noget "endnu". Du har vel ikke andre spor... som boede forældrene i Århus? Hvad var/er faderens håndtering/stilling? Hvilken "kendsgerning" siger han er født/døbt i Århus?...
Venlig hilsen Mogens Fabritius...

Mogens Hansen

Hej Mogens Fabritius

Jeg har mine informationer fra han datter som er bosiddende i USA.
I følge passager liste er han emigreret sammen med sin mor og stedfader:
Preben Hald, student, ankomst 19 april 1948 til New York med "Gripsholm" fra Gothenburg, Sweden, han er født ca. 1930 i Århus.
hans mor Ane Sofie D født i Vinterslev

fra hans datter i USA har jeg fået oplyst at han er født d 19 september 1929 i Århus og hans mor er født 1 marts 1905

Jeg håber det hjælper lidt.

Mogens Hansen

Mogens Fabritius

Hej Mogens Hansen... Nå, jeg tog måske fejl af noget, men som jeg ser det, så har du også...
Preben Hald er født 2 juli (1929?) og død 19 sep 1992, hans hustru Natividad Hald, født 26 dec. 1926 og død 30 dec.1993. Deres vielse er i en avis, men jeg kan ikke læse/finde den tekst. Preben Hald er Korea veteran/soldat.
PH mor er gift Ane Sofie Buch, med Kaj Sixtus Buch, og har en halvsøster, Eddy Buch, født 1943.
Var PHs forældre Karl Hald og Anna Sofia Nielsen gift?
Venlig hilsen Mogens Fabritius...

Mogens Fabritius

Hej igen... Du har ikke svaret på sidste, men hvis du ikke har fundet noget selv, så giver Fødselsanstalten, Sct. Johannes sogn, (C362 J-26, film #3/af 9) #316, side 64: Bopæl, Svendsgade 5, Kongsvang. Barnets navn: Preben Hald, Forældre: Maskinsmed Karl Vindberg Rude Hald, født 8 jan. 1907, og hustru Ane Sofie Dorthea Nielsen, født 13 juni 1904. (forældrene er) B. (borgeligt) viet for sognefogeden i Viby 1928. (Preben Hald) er døbt 20 sept 1929, på Amtssygehuset. (ingen faddere nævnt) Indført i Viby kirkebog 29-7-29.
Venlig hilsen Mogens Fabritius...