Vedhæftninger?

Startet af Jens Voigt, 23 Nov 2010 - 13:21

Forrige emne - Næste emne

Jens Voigt

Ville lige høre om der er andre der har haft problemer med at vedhæfte filer til et svar på forummet?
Forsøgte igår at vedhæfte et pdf på 90kb, men fik beskeden "Uploader fuld".

Henrik Poulsen

DIS har efter min mening valgt nogle meget skrabede muligheder for upload. Du kan max uploade 300KB pr topic og max 3 uploads pr. topic, max størrelse pr upload 128kb (tror det er der omkring) og det sætter unægteligt nogle begrænsninger som du nu er løbet ind i.

Og ja jeg er også løbet ind i de begrænsninger.

Jens Voigt

Ja ved det, men kan ikke få det til at passe med mit pdf på kun 90kb. Og har ikke tidligere uploaded noget.

Arne Christiansen

Kære kolleger
Det er ikke hemmeligt hvad indstillingerne for vedhæftninger er, men der skal jo træffes et valg vedrørende disse.
Vi vurderer løbende i organisationen bag hjemmesiden og forum om vi har de rigtige valg. Et af disse valg har været sat for snævert i dette tilfælde "max anvendt plads til filer.
Pladsen til vedhæftede filer er derfor fordoblet.

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Arne Christiansen
5230 Odense
Medlem af DIS-Danmarks bestyrelse

Jens Voigt

Hej Arne.

Det er også helt fint, men det giver ikke noget svar på mit problem. De 90kb overstiger jo ikke grænserne.

Verner Bentsen

Jeg har lige haft samme problem for en time siden. "Uploader fuld".

Havde vedhæftet 2 billeder a 66kb. Nu ændret til 2 x 33kb. Det lykkedes.

Verner

Leif Sommerdal

Et forum uden diskplads - er det ikke at gøre grin med folk.

25MB til billeder a max 150KB.
Det giver plads til 166 billeder efter min regnebog (150KB*166=24900KB)

2TB disk kan købes for ca 700 kr., med det kan kapaciteten øges ca 80.000 gange.

Er det ikke spild af tid at vurdere disse parametre, når udgangspunktet er i det vi i branchen kalder "fluekn..per" størrelse.

Mvh
Leif Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Verner Bentsen

Ja, og hvor kan man se hvor meget plads man her brugt ?

Mvh Verner

Henrik Poulsen

#8
Hej Leif ...

Du skal være min næste serveradministrator med indkøb til de priser :-) Det koster noget mere men det er nu ligegyldigt, skru nu op for de indstillinger...

Arne... er de 25MB ved at være brugt... :-)

Leif Sommerdal

Citat fra: Henrik Nancke Poulsen Dato 23 Nov 2010 - 16:07
Hej Leif ...

Du skal være min næste serveradministrator med indkøb til de priser :-) Det koster noget mere men det er nu ligegyldigt, skru nu op for de indstillinger...

 

Hej Henrik,

Nu er jeg ikke i tvivl om at serverprodukter er en del dyrere en alm. PC produkter, men jeg baserede faktisk min pris op et ultrahurtigt opslag http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=707922

Vi snakker ikke RAID mm produkter, men det burde vel heller ikke være nødvendigt til attachments.
Men - hvis du kan tilbyde en konkurrencedygtig honorering er jeg da frisk ;D

Mvh
Leif
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)