Jeg kan ikke finde ud af det. Skilsmisse, København

Startet af Bodil Lange, 20 Apr 2012 - 06:47

Forrige emne - Næste emne

Bodil Lange

Jeg er nået så langt, at jeg har fundet ud af at skilsmisser i  København skal findes her:
Arkivalieronline, andre arkivalier, Københavns Overpræsidium, SJ-Journal.

Men jeg kan ikke finde ud af at slå op i sagerne, så jeg har alvorligt brug for hjælp.

Det drejer sig om skilsmissen mellem Kristian Fridolf Jensen f. 17. januar 1893 og Rasmine Jensine Andersen f. 14. marts 1893 (Gift 25. oktober 1914 i Kirstkirken. Arkivalieronline Kristkirkens Sogn 1908-1915 viede opslag 225)

Ved folketællingen i 1921 findes Kristian på Kastrupvej 2A (opslag 86) og Rasmine på Vesterbrogade 132 A (opslag 353), hun findes desuden med eget registerblad på Politietsregisterblade fra 22/11-1918 (http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2063914&searchname=polit_simple)

Ud fra disse oplysninger formoder jeg de er blevet skilt på et tidspunkt mellem 1915 og 1918.

Med venlig hilsen
Bodil Lange

Anne Mortensen

Du vælger f.eks. 1915
Næste side er 1915 med løbenr.
Nederst står der Register o.s.v. - her finder du det navn du søger og får oplyst et løbenr. og kan videre i 1915 med løbenr.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bodil Lange

Hej

Det jeg synes er et problem er: Er de registreret efter kvindens eller mandens navn? er det seperationsdatoen eller den faktiske skilsmissedato.
Tilsyneladende er der sket en registrering alfabetisk under hver måned - MEN det ser ikke ud til helt at holde!

mvh

Bodil Lange

Anne Mortensen

Har  du prøvet at søge under begges navne ?
Jeg checkede ikke frem til 1918, men 1915 har register.

Jeg har en skilsmisse i 1934 og der er ikke register til så hvordan man søger den  ???
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770