Skifte fra 1730 Smerupgaard, Hvidbjerg Sogn, Refs Herred, Thisted Amt.

Startet af Henny Odby Nielsen, 19 Apr 2012 - 22:54

Forrige emne - Næste emne

Henny Odby Nielsen

Jeg har tilbage i oktober 2010 spurgt herinde, om der er en, der vil hjælpe mig med et skifte, og forsøger nu igen.

Det drejer sig om et skifte fra 1730 efter Jens Larsen fra Smerupgaard, Hvidbjerg Sogn, Refs Herred, Thisted Amt. Og det, som jeg er interesseret i, er at se navnene og data på hans børn.

Hvidbjerg Sogn -  Refs Herred -  Thisted Amt:
Jens Larsen:-  
Født ca. 1659 Søndergaard, Hvidbjerg Sogn – Død 29.10.1730 Smerupgaard, Hvidbjerg Sogn. – fæster 1/3 Smerupgaard.
Anne Poulsdatter:-
Født 06.1673 Smerup – Død 19.12.1745 Smerupgaard, Hvidbjerg Sogn
Mulige forældre til:
Poul Jensen:-
Født ? – Død ?   Kirkebogen for Hvidbjerg starter først 1730 og er nogle steder ulæselig.
Bopæl: Barslev, Hvidbjerg Sogn – Gift 12.1.1747 - Lyngs-Hvidbjerg, Refs opslag 42  "Poul Jenssøn af Barsløv og Cicel Jepsdatter hjemmefødte og bor i Barsløv".
-->  Hvis Søren Jensen og Anne Poulsdatter er de rette forældre til min profil Poul Jensen, blev han gift et år efter moderens død.
-->  På nettet har jeg set, at denne Poul Jensen er koblet på Jens Larsen og Anne Poulsdatter, men mangler dokumentation.
-->  Såfremt jeg har fat i den rigtige Poul Jensen hed hans farmor Gjertrud Larsdatter Schytte og var barnebarn af Knud Pedersen Schytte fra Smerupgård, der figurerer i flere artikler fra bl.a. Thisted museum.
-->  Navnelighed: Min profil Poul Jensens ældste datter hed Gjertrud ligesom hans mulige farmor. Hans yngre datter, min profil, hed Anne Poulsdatter ligesom hans mor.

Jeg håber, at der er en herinde, der har mulighed for at hjælpe mig med den nødvendige dokumentation.

Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.