Abonner - reklame ?

Startet af Anne Mortensen , 23 Nov 2010 - 09:51

Forrige emne - Næste emne

Anne Mortensen

Er der ikke brug for at gøre reklame/opmærksomhed på Abonner.
Min erfaring er, at der her på Slægt  og Data er langt flere der ikke ser  svar på deres indlæg end på gamle DIS.

Der er indlæg der ikke reagerer på det/de svar der er givet – her mener jeg ikke at sige tak – selv om tak luner, der kan også være en manglende reaktion på opfølgende spørgsmål,  men vælger at tro,  at vedkommende ikke er  klar over at "send svar til min mail" fungerer på en anden måde her  end på gamle DIS.

Jeg har ikke lavet statistik, men har gemt et indlæg fra 12.11 fra en Bruger hvor 4 personer har lavet i alt 8 svar  det sidste 13.11 – har sendt en "Kunne du bruge hjælpen" 20.11.
Dags dato har der ikke været nogen respons.
Mon dette er ukendskab til Abonner ?

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Hans Poulsen

Hej Anne

"..Der er indlæg der ikke reagerer på det/de svar der er givet..".

Din tankegang er nem at følge. Løseligt vil jeg tro, at jeg har skrevet otte - ti indlæg i den sidste månedstid eller to uden nogen reaktion, men i min sygelige selvovervurdering vælger jeg at tro, at den udeblevne respons simpelthen skyldes, at det svar, spørgeren har fået, har været fyldestgørende eller været en igangsætter, som gør yderligere indlæg overflødige.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Peter Bøjesen Jensen

Hvis man i sine profil indstillinger under abonnement og e-mail sætter flueben i punktet "sæt abonnering til, når du poster et svar til et emne" burde der altid komme besked, når der er nye svar.

Jeg har i hvert fald ingen problemer med, at jeg ikke får besked.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Anne Mortensen

Hej

Takker for begge indlæg.

Jeg vil stadig mene, at der er flere der ikke har fundet vejen til Abonner og håber de læser Peter Bøjesen Jensens indlæg for sådan er det jo det skal gøres.

Det er ikke mange dage siden, at et medlem i dette Forum havde problem med at få besked til sin mail.
Det er heller ikke ualmindeligt at læse "jeg havde ikke set/vidst der var indlæg der var ikke besked i min mailbox".

Har i specielle tilfælde hvor jeg syntes at oplysningerne ikke skulle gå til spilde sendt en mail og gjort opmærksom på svaret i indlægget.
-----------------------------

Hvis man ikke ønsker at sætte abonnering til automatisk kan man i det tilfælde man ønsker at følge et bestemt indlæg trykke på Abonner og når man ikke ønsker flere mails trykke på Abonner igen og svare på spørgsmålet der kommer frem.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Verner Bentsen

Hej

Jeg synes man skulle ændre "Abonner" funktionen.

1. gang man trykker på "Abonner" vises billede "Abonner" ; vedhæftet.
2. gang man trykker på "Abonner" vises billede "Fjern abonnement" ; vedhæftet.

Er det ikke muligt at fjerne "fjern abonnement" funktionen i "Abonner" knappen ?

Man kan gå ind i sin Profil -> Abonnement og e-mail.

Her vises hvilke indlæg man abonnerer på.

Hvis man vil slette et abonnement, sætter man et flueben ved det ønskede indlæg og trykker "Afmeld".

På den måde kan man undgå utilsigtet at fjerne abonnementet.

Alternativ: Ændre tekst og farve i "fjern abonnement" funktionen, så man klart og tydeligt kan se at man er ved at fjerne et abonnement.

"Er du sikker på at du vil FJERNE ABONNEMENT på nye svar i dette emne?

Mvh
Verner






[vedhæfting slettet af admin]

Birthe Vinther-Knudsen

Tak for indlægget. Yderst relevant!!!!!!!!!!!! ::)

Selv om jeg nu har læst emnet, føler jeg mig meget usikker på, hvordan det hele fungere.

Måske er jeg bare utålmodig?

Har fortsat ikke et endeligt svar på mit indlæg "Vielse", har besvær med at forfølge tråden.

Har behov for en opringning!

Venligst
SnookerSvend
30262242

Henning Søegaard

Hej.
Jeg har læst svar fra Peter Bøjesen, men jeg kan ikke finde "min profil", kun "mine indstillinger", og der kan jeg ikke se nogle indstillinger for abonner.
Det er ikke ene fornøjelser ved den nye hjemmeside, der er også "bøvl", jeg vil give Anne Mortensen ret.

mvh Henning Søegaard
Medlemsnr. 9035

Arne Christiansen

Tag et kig på de to vedhæftede filer og prøv om det ikke hjælper.

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Arne Christiansen
5230 Odense
Medlem af DIS-Danmarks bestyrelse

Henning Søegaard

Hej Arne.
Nu "fes" den ind. Jeg var ikke logget ind, det var problemet. Jeg loggede ind fra starten, og troede så jeg var logget ind til det hele, men det er ikke tilfældet, jeg skulle logge ind en gang til.
Der kan måske være flere der falder i der, nå, vi skal lære så længe vi lever.

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Hwenning Søegaard