links til medlemmernes hjemmesider

Startet af Anne Ravnskjær, 07 Okt 2010 - 13:11

Forrige emne - Næste emne

Anne Ravnskjær

Hej

Er adgangen til linkes til medlemmernes hjemmesider sløjfet i forbindelse med oprettelsen af den nye hjemmeside? Jeg kan under medlemmer kun finde søgemuligheden - forskningsområder.

mvh.
Anne R

Mette Fløjborg

Kære Anne!

Medlemmer kan søge hinanden her:
http://www.slaegtogdata.dk/foreningen/medlemmerne

Du kan her søge på
- fornavn
- efternavn
- postnummer
- forskningsfelter
Venlig hilsen
Mette Fløjborg
www.flojborg.dk

Jørgen Staal Frøslund-Jensen

Det er meget, meget kedeligt, at vi nu mister alle de gode hjemmesider, der gennem årene har givet - i hvert fald mig - god inspiration.

Hvordan i alverden skulle man have en chance for at finde noget som helst blandt 5000 medlemmer, som man jo ikke kender?

Med venlig hilsen
Jørgen Frøslund
8900 Randers C

Medlem af DIS
Venlig hilsen
Jørgen Frøslund-Jensen
8900 Randers

Medlem af DIS

Mette Fløjborg

Kære Jørgen!

Du har ikke mistet noget, det er der skam endnu. Du er jo medlem, så du kan også søge. Du kan søge efter de slægtsnavne du arbejder med under 'forskningsfelter'. Du kan også søge efter en slægtsforskers navn.

Faktisk er der bedre mulighed for søgning nu end på den gamle side.

På søgesvaret får du oplyst medlemmets navn, postnummer, emailadresse, hjemmeside og forskningsfelter og måske et billede af slægtsforskeren. Hvis et medlem har fjernet 'hak' i 'Vis i søgning' i medlemsprofilen MIN SIDE, kan vedkommende ikke søges af de andre medlemmer.

Jeg kan kun opfordre til, at alle går ind på MIN SIDE (som I også blev guidet forbi, da I loggede jer ind første gang) og opdaterer oplysninger om jer selv og jeres forskningsinteresser. På den måde er det let at finde sammen med andre slægtsforskere om fælles interesser for navne eller stednavne.

Prøv som eksempel at søge på efternavn Fløjborg på siden
http://www.slaegtogdata.dk/foreningen/medlemmerne
så kan I se et eksempel på, hvad der kan vises om et medlem.
Venlig hilsen
Mette Fløjborg
www.flojborg.dk

Anne Ravnskjær

Kære Mette

Jeg brugte medlemmernes hjemmesider på samme måde som Jørgen. Det kan ikke lade sig gører nu. Jeg ved jo ikke, hvad jeg søger.

På den gamle side gik jeg ind og læste medlemmernes introduktion til deres side, udfra devisen - er der noget her, som kan være interessant for mig lige nu. Det kan jeg ikke mere. Det er jo ikke nødvendigvis andre medlemmers fokusområder, der har min interesse. Indimellem er det småting, der bringer mig vidre.

Når foreningen har fået den nye hjemmeside til at fungerer, eller jeg skulle måske sige, når medlemerne har lært at bruge den, vil jeg forslå, at det næste projekt bliver en server til at hoste medlemmernes hjemmesider.

mvh

Anne R


Helge Bay

Hej Mette

Jeg har også altid brugt listen på samme måde som du gør, nemlig ved at bladre i den for event. at finde noget som kunne tangere min egen forskning.
At skulle søge efter hjemmesiderne efter emne eller stikord er fuldstændig håbløs. For det første interessere man sig jo for mange emner, og for det andet forudsætter det, at man på vedkommende hjemmeside har brugt nøjagtig samme ord som søgeordet.

Nu har jeg ikke selv en hjemmeside, men hvis jeg havde èn og anmeldt den til listen for at gøre lidt reklame for den, ville jeg protestere skarp over, at listen ikke mere er tilgængelig som før.

Det må absolut være en ommer!

Jeg er sikker på, at man let kan finde plads her på den nye hjemmeside under rubikken "Medlemmer" til den gamle liste, eller event. bare en "link", så vi stadigvæk kan bladre i den.

Med venlig hilsen

Helge


Jørgen Staal Frøslund-Jensen

Hej Mette

Du skrev: "Du har ikke mistet noget, det er der skam endnu. Du er jo medlem, så du kan også søge. Du kan søge efter de slægtsnavne du arbejder med under 'forskningsfelter'. Du kan også søge efter en slægtsforskers navn".

Du ser nydelig ud, Mette, men jeg har altså ikke tid til at finde "ingenting" i hundredvis af tilfælde, før der måske kommer et enkelt match, som man så ikke kan bruge til noget.

Jeg tilslutter mig de øvrige medlemmer i tråden:

Giv os "Medlemmernes hjemmesider" tilbage, please.

Med venlig hilsen
Jørgen Frøslund
8900 Randers

Medlem af DIS

PS: Jeg ville lave en tilføjelse om, at jeg har lavet en tekst til afslutning  - nej nu går det i kage, jeg kan nemlig ikke se noget af det, jeg nu skriver - Teksten, jeg omtalte (forsøgte at omtale) og mit i øvrigt dårlige billede, som jeg har insat i min profil kommer IKKE med, når jeg skriver et indlæg.

Venlig hilsen
Jørgen Frøslund-Jensen
8900 Randers

Medlem af DIS

Peder Højer

#7
Vedrørende LINKS TIL MEDLEMMERNES HJEMMESIDER

Før den nye hjemmeside havde jeg 1-2 besøg på min hjemmeside fra http://www.dis-danmark.dk/medlhjem/list_medlemmer_alpha.asp hver uge, men efter har jeg ikke haft et eneste. Det gamle link (det forannævnte) virker dog stadig. Jeg kan forestille mig at det desværre forsvinder med tiden. Den bliver jo heller ikke opdateret med nye hjemmesider.
Jeg har indtil nu brugt den liste til at bladre igennem for at se om der var noget interessant. Det kan man jo ikke gøre med medlemslisten på den nye hjemmeside.

Derfor synes jeg det ville være smart at videreføre denne liste. Jeg kan forstå på nogle af de andre indlæg at jeg ikke er alene med dette ønske.

Medl nr 10333
Peder Højer
Solrød Strand

http://hoejer.net/Aner/
peder@hoejer.net
Peder Højer (10333)

DK-2680 Solrød Strand

http://hoejer.net/aner


Anne Ravnskjær


Jeg håber, det er teknisk muligt at efterkommer medlemmernes ønske om genetablering af de gamle links til medlemmernes hjemmesider.

Er det muligt Mette?

Anne Ravnskjær

Ove Blach

Hej.

Medlemmernes hjemmesider. Er her.
MVH Ove Blach 9240
ogb@mail.tele.dk http://www.o-blach.dk

Anne Ravnskjær

Hej Ove

Mange tak for linket. Det er gemt som favorit.

Anne

Ole Munk

Så vidt jeg kan se er Oves link til den gamle hjemmeside, så mon ikke det forsvinder, når der bliver ryddet op.

Kan ellers tilslutte mig ønsket om at få mulighed for at få medlemmernes hjemmsider i listeform, så man kan bladre igennem den.

mvh Ole Munk

Hans Peter Hansen

hej

Ja det kunne være rart, vi er jo flere som har en hjemmeside. Nogen der ved hvordan man kommer på sådan en liste.

med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse

Ove Blach

Hej.

Hans Peter. Er din hjemmeside i MIN SIDE. Min var også på det gamle forum.
MVH Ove Blach 9240
ogb@mail.tele.dk http://www.o-blach.dk

Hans Peter Hansen

Hej Ove

Ja den står på min side, skal bare have skrevet lidt om hvor mine interesseområder ligger.
med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse

Mette Fløjborg

Listen med medlemmernes hjemmesider bliver ikke genskabt på samme måde som på den gamle hjemmeside.

Den ny måde er at bruge www.slaegtogdata.dk/foreningen/medlemmerne og lege med søgning nederst under forskningsfelter.

Her kan I 'surfe' og søge på de efternavne og stednavne, som I interesserer jer for.

Jeg håber, at I alle har skrevet noget om jer selv i Forskningsfelter under MIN SIDE - det er selvfølgelig en tilvænning, at alle nu kan skrive om sine interesser her - både jer med egne hjemmesider og jer uden.

En konkret søgning på ord, der interesserer jer må da være bedre end en liste i medlemmernes navneorden - i hvert fald synd for de medlemmer med efternavne, der starter med æ' ø eller å, for dem er der nok aldrig nogen, der ser.

Succes eller ikke succes? Ja, det er jo helt op til jer! Hvis I ikke skriver noget om jer selv i  'Forskningsfelter', er der ikke meget inspiration at hente.
Venlig hilsen
Mette Fløjborg
www.flojborg.dk

Jens Peter Lieberkind

Jeg synes muligheden for at skrive om og søge på forskningsfelter i medlemssøgningen er en glimrende ide! Men man kan på ingen måde få det samme gode overblik som på den gamle side. Det er synd for de medlemmer med efternavne, der starter med et bogstav, for dem er der nok ikke mange, der ser.

Citat fra: Mette Fløjborg Dato 12 Okt 2010 - 07:57En konkret søgning på ord, der interesserer jer må da være bedre end en liste i medlemmernes navneorden
En søgning stort set i blinde er bedre end at få resultaterne serveret med det samme? Ikke hvis du spørger mig.

Citat fra: Mette Fløjborg Dato 12 Okt 2010 - 07:57Her kan I 'surfe'
Nej, det er netop det vi ikke kan. Der er i hvert fald ingen chance for tilfældigt at støde på en side der ser spændende ud. (Ok, reelt giver en søgning på bogstavet 'e' nok mulighed for at surfe gennem de fleste profiler med udfyldt 'forskningsfelt', men det er altså en lidt for smart omvej!)

For ikke bare at brokke mig, tilbyder jeg gerne at stå for indretning og opdatering af en side som alternativ til søgningen for de medlemmer der er interesserede.

Mvh.
Jens Peter

Peder Højer

Hej Mette

Du skriver:
"Listen med medlemmernes hjemmesider bliver ikke genskabt på samme måde som på den gamle hjemmeside"

Så kan vi jo ligeså godt lukke denne tråd. Jeg synes det er en meget firkantet udmelding at komme med.
Jeg kan ikke få ind i mit hoved hvorfor det kunne være så stort et problem at videreføre den liste - især ikke når der er en der tilbyder at vedligeholde den. Det er da for mig ganske åbenlyst at der er flere der ønsker den søgemulighed.

mvh
Peder Højer (10333)
Peder Højer (10333)

DK-2680 Solrød Strand

http://hoejer.net/aner

Arne Feldborg

Hvis det man ønsker er en kronologisk listning at medlemmers hjemmesider mv. så kan det ske helt automagisk - behøver ingen vedligeholdelse - ud fra de oplysninger der ligger i Forums database.

Siden skal blot oprettes een gang for alle og så kan den passe sig selv fremover.

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Mette Fløjborg

Jeg videregiver - naturligvis - jeres ønsker på et 'højere' sted. Jeg kan ikke komme nærmere på et svar på nuværende tidspunkt.
Venlig hilsen
Mette Fløjborg
www.flojborg.dk

Jens Peter Lieberkind

Citat fra: Arne Feldborg Dato 12 Okt 2010 - 11:23
Hvis det man ønsker er en kronologisk listning at medlemmers hjemmesider mv. så kan det ske helt automagisk - behøver ingen vedligeholdelse - ud fra de oplysninger der ligger i Forums database.

Siden skal blot oprettes een gang for alle og så kan den passe sig selv fremover.

Helt enig i at det vil være langt den bedste og nemmeste løsning!
Men hvis "man" af uvisse årsager ikke ønsker dette, tilbyder jeg - bare for at vise god vilje - altså at gøre det manuelt (og uafhængigt af medlemsdatabasen, hvilket betyder at folk selv skal tilmelde sig.)

Peter Bøjesen Jensen

Når man klikker linket til et medlems hjemmeside efter at have søgt dette frem via søgning i medlemmer åbner hjemmesiden i samme vindue. De ville være dejligt, hvis det kunne laves så det åbner i et nyt vindue  :)
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Inger Buchard

Citat...åbner hjemmesiden i samme vindue. De ville være dejligt, hvis det kunne laves så det åbner i et nyt vindue 
Kan du ikke klare det ved at højreklikke på linket og vælge 'åbn i nyt vindue'?
Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Peter Bøjesen Jensen

Hej Inger.

Jo det ved jeg godt, at man kan  :)
Synes bare det kunne være en rar ting, hvis det ikke var nødvendigt. Det er også en lille ting, som jeg selv tit har glemt, når jeg redigerer min egen hjemmeside.
Synes også, at det er vigtigt, at få alle "småfejl" eller uhensigtsmæssigheder frem. Så må vi jo se, hvad der rettes og hvad der ikke bliver det :)
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Helge Bay

Hej Mette

På den gamle hjemmeside er adgangen til medlemmernes hjemmesider blokeret, men siden eksisterer åbenbart stadig.

Hvorfor kan vi så ikke få en link til siden her på den nye hjemmeside under rubrikken "Medlemmer"??

Mvh.

Helge 

Ove Blach

MVH Ove Blach 9240
ogb@mail.tele.dk http://www.o-blach.dk

Helge Bay

Hej Ove

Det var netop gennem dit første indlæg i tråden, at jeg blev opmærksom på, at siden stadig eksisterede.

Jeg forstår simpelhen ikke, hvorfor man ikke har kopieret siden over under rubrikken "Medlemmer" eller i det mindste har lagt en link ind.

Er der ingen fra hjemmesideudvalget, der kan forklare det?

Mvh.

Helge

Jens Peter Lieberkind

Morten Hovedskov Nielsen har i stilhed oprettet en fin liste her til aften. :)

Informationerne hentes direkte fra medlemmernes oplysninger på 'Min side', så når der er ingen tekst er ved de fleste navne, er det fordi folk ikke har udfyldt 'Forskningsfelter'.

http://www.slaegtogdata.dk/foreningen/medlemmerne/medlemmer-med-hjemmesider/

Mette Fløjborg

Venlig hilsen
Mette Fløjborg
www.flojborg.dk