Thor Thorsen skifte Nakskov 1822

Startet af Annie Rasmussen, 27 Aug 2020 - 12:48

Forrige emne - Næste emne

Annie Rasmussen

Håber der en der kan hjælpe mig ved ikke hvor jeg skal lede. Ønsker at finde et skifte efter Møller/snedker Thor Thorsen død 26 juni 1822 i nakskov Hustru Magdalen Elisabeth Christensdatter død 4 april 1837 i Nakskov.

På forhånd tak for hjælpen.

Annie Rasmussen

Klaus Guldager


Klaus Guldager

#2
Magdalen Elisabeths skifte i Nakskov

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=133006&side=227

henvisningerne i mandens skifte er gode nok - bare svære at læse rigtigt.

Jeg glemte at indsætte dette link som indledning

http://ao.salldata.dk/index.php?type=skifter&n1=Retsbetjente&n2=Maribo&n3=Nakskov



mvh
Klaus

Annie Rasmussen

hej Klaus
Tusind tak det var hurtigt Jeg skrev forkert Thor er død 26 maj. Jeg kan desværre ikke læse det hele så jeg må nok søge hjælp. I folketællingen 1803  marstal er der 6 døtre de to ældste har jeg styr på Cathrine er min 3xtip søsteren Anna Marie er der også styr på. men de andre har jeg ikke kunne finde derfor er skiftet vigtigt måske står de her.
Jeg kan se du har fundet Magdalene Elisbeth har læst lidt men kan ikke læse det hele, men det ser ud til der er nævnt andre piger som jeg ikke kunne finde.
Endnu engang tusind tak for hjælpen
Annie
Ps jeg har ikke kunne finde magdalene i 1834 men et eller andet sted må hun vel stå

Klaus Guldager

Mon ikke det er hende her

Samtlige personer i husstanden

Maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, Westre Fierding 2den Rode, , No 45, FT-1834, B1227
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Magdalene Thorsens     66     Enke(mand)            Spækhøker       
Magrethe Sophie     38     Ugift            hendes Datter

Annie Rasmussen

endnu engang tusind tak det er en datter hun bor sammen med nr 3 i rækken af døtre.Gad vide om der er ernæringsbrev dengang. Det kunne være spændende at finde ud af noget mere. jeg må nok se om jeg kan få nogle til at tyde skifterne. jeg tror der står noget vigtigt som jeg ikke kan tyde.
Hilsen
Annie

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -