Anna Katrine Mathilde

Startet af Anita Selvejer, 17 Apr 2012 - 19:23

Forrige emne - Næste emne

Anita Selvejer

Jeg søger oplysninger om Anna Katrine Mathilde Christensen født Knudsen hun er født 6 September 1883 i Orehoved på Falster og konfirmeret 3 Oktober 1897 i Nykøbing Falster. Her mister jeg hende men ved at hun blev gift med Heinrich Christensen der døde som tysk soldat i 1 verdenskrig, og at hun fik 2 piger født i flensborg den ene Annie Christensen havde et handicap og blev anbragt på en instution da Anna kom tilbage til Danmark (omkring 1912-13) men hvor finder jeg hende? søsteren har jeg alle oplysninger på. Nogle i familien mener at vide at Anna døde omkring 1951 da hun boede i Strandgade i Kbh. men siderne om kvinder der er døde i Vor frelser sogn fra 1947 til 1958 mangler så der kan jeg ikke finde hende. Ideer til hvordan jeg finder Annies fødsel, Konfirmation eller død, eller nogen der ved hvor og hvornår Anna og Heinrich blev gift så hører jeg gerneom det. Anita

Anne Mortensen

Prøv også Christianskirken.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Else Skovbo Jensen

Hej


fra indvandrerdatabasen har jeg følgende oplysninger

Efternavn:  Christensen Fornavn:  Anna Katrine Mathilde
Erhverv:  Syerske Fødelokalitet:  Nørre Vedby
Føderegion:  Maribo Amt Fødeland:  Danmark
Fødselsår:  1883 I DK fra:  1913
Bopæl, lokalitet:  København Amt, region:  København og Frederiksberg
Lov af:  12 07 1946 Tillæg:  B2
Løbenr:  7
Bemærkninger: født Knudsen. Har mistet dansk indfødsret ved 1908 i tyskland, hvortil hun samme Aar var indvandret, at indgaa Ægteskab med en tysk Statsborger, der 1928 er afgaaet ved døden, af ægteskabet er der 2 børn. Andragerindens Døtre har erhvervet dansk indfødsre


med venlig hilsen
Else

Anita Selvejer

Tak for hjælpen jeg er kommet lidt videre nu, jeg har selv forsøgt mig i indvandrerdatabasen men har desværre ikke kunnet finde den ene af Anna Kathrine Mathildes døtre men jeg ved også kun at hun er født mellem 1908 og 1911 og skulle hedde Annie.