Slektsprogram til nettbrett på norsk/ dansk.

Startet af Truls Wiik, 18 Apr 2012 - 16:34

Forrige emne - Næste emne

Truls Wiik

Jeg har nylig startet med slektsgranskning, men sliter med å finne ett program som passer for meg.
Det jeg er ute efter er ett program som kan brukes på nettbrett og Mac. Programmet må være på dansk eller norsk.

Er det noen der vet om ett program som passer til både Mac og nettbrett, og som er enkelt å bruke?

Mvh Truls

Inger Buchard

#1
Jeg fik en henvisning til MacFamilyTree - se http://wiki.dis-danmark.dk/index.php/MacFamilyTree og gå videre til hjemmesiden for nærmere besked.
Men jeg ved intet om Mac, så du må håbe på flere svar

Inger

Jeg ved iøvrigt heller ikke, hvad det norske Nettbrett står for?
Redaktør på DIS-Wiki

Truls Wiik

Takk for svar!

Apple sin IPad er ett nettbrett:)

Leif Sommerdal

Netbrett på norsk er en tablet computer eller tavle computer på dansk. Se definition her

Apples IPad og f.x Samsung Galaxy 10.1 er de kendste
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)



Carsten R. Nielsen

CitatDu kunne jo bruge Syniums MacFamilyTree sammen med MobileFamilyTree

Jeg er helt enig. Hvis du vil vide mere, har jeg for nylig skrevet denne introduktion til slægtsforskning på Mac med fokus på netop MacFamilyTree. Dertil er der et par bemærkninger om slægtsforskning på iPad (og iPhone):

http://www.slaegtsoglokalhistorie.dk/metodeogteknik/macgenealogi.html

MVH
Carsten
8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk

Lasse Jensen

Hej,

Jeg bruger selv Macfamilytree, og er meget glad for dette program. Jeg synes det er let at indtaste data i det, og bruger programmet rapporter og diagrammer utroligt meget. Det skal dog i samme åndedrag siges, at jeg ikke har prøvet så forfærdelig mange andre programmer, da jeg stort set med det samme forelskede mig i dette program :-)

/Lasse

Truls Wiik

Takk for svar! Skal lese litt på de linker som dere kommer med.

Har noen erfaring med å bruke slektstre på Ipad?

Hvordan er det å skrive ut slektstreet på papir fra Mac/ Ipad?

Truls:)