FamilySeach

Startet af Sonja Hermann, 15 Apr 2012 - 13:21

Forrige emne - Næste emne

Sonja Hermann

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at om der er nogle der kan forklare mig dette:

Jeg leder efter Vielsen med Rasmus Pedersen og Ingeborg Hansdatter.
Da jeg har været alle kirkebøger igennem inden for 1810-1818 igennem i Glostrup Sogn - tænker jeg at jeg må have lidt hjælp.
I FamilySeach får jeg denne oplysning (vedhæftet) at de er gift den 28. oktober 1917 i Galstrup (Forventer det er Glostrup)
Fedt - tilbage til kirkebøgerne - men ak. Jeg kan ikke finde dem.

Jeg har været på: http://www.krabsen.dk/stednavnebase/
Galstrup er ikke et Sogn eller sted navn.

Jeg ved at den 16. november 1817 er de i Glostrup Sogn, da deres datter Karen Kristine RasmusDatter bliver født.

Desværre er de ikke i nogle Til- og Afgangslister for Glostrup Sogn.

Hvad gør jeg med denne oplysning?
Kassere den eller sætter den på uden at kunne kontrolere kilden.

Jeg kan i hvertfald sige med det samme at Rasmus Pedersen ikke er født i Glostrup, fordi Folketællen 1845 og 1850 siger, at han er fra Møn og ved hans død står der han er fra Stege.

Med venlig hilsen

Sonja hermann





[vedhæfting slettet af admin]
Citat af min søn: "Hvorfor skrive i kirkebøgerne, når man ikke kan læse det!"

Henrik Brandt

Hej Sonja,

Jeg tror, der mangler en side i kirkebogen. Der er ingen vielser mellem januar 1817 (opslag 302) og februar 1819 (opslag 303). Jeg ser på fejllisten (http://www.sa.dk/ao/faq/fejlliste.aspx) at Glostrup 1814-1846 er fejlmeldt og skal skannes om. Så der sker forhåbentlig noget...

mvh Henrik

Sonja Hermann

Mange Tak!

Vi må glæde os til slutningen af 2012 og frem ... har nemlig læst at de gamle kirkebøger (før 1891) bliver scannet om.

Øv ... så må jeg vente.


Med venlig hilsen

Sonja Hermann
Citat af min søn: "Hvorfor skrive i kirkebøgerne, når man ikke kan læse det!"

Egon Hansen

Du har i øjeblikket to muligheder. Mange lokalarkiver har microkort af kirkebøger for deres område, eller måske kan RA "overtales" til at finde deres microkort frem, på grund af de specielle omstændigheder.
Den anden mulighed, er at læse den engelske tekst i FS opslaget.Jeg er ikke særligt god til engelsk, men jeg syntes at der står noget om at "A" batsch er noget med familiegruppeskemaer, men du skal nok via eet af Mormonernes slægtshistoriske centre. Jeg ved ikke hvor du bor, men der er centre i flere byer.
Eet er sikkert,det er ikke en udskrift af Glostgrup kirkebog, for så havde Batsch numret begyndt med "M". Måske mangler den side fra kirkebogen også på microkortet og på den gamle mormonfilm, så er din eneste chance om slægtshistorisk center vil oplyse kilden. Måske har det medlem af kirken den originale vielsesattest? eller de har måske "gættet sig til en dato, som kunne passe med det første barns fødsel!
Jeg vil anse det sidste som mest sandsynligt, med mine andre erfaringer med FS uden "M" eller "C" batsch
Held og lykke med "jagten".
På min computer står der altså "Glostrup" !
Mvh Egon

Sonja Hermann

Mange Tak!

Så har jeg da noget mere at gå efter.

Med venlig hilsen

Sonja Hermann
Citat af min søn: "Hvorfor skrive i kirkebøgerne, når man ikke kan læse det!"

Egon Hansen

Hvis du klikker på det tredie resultat for Rasmus Pedersens vielse, derefter på Ingeborre og så på linket family, får du både et foreslået fødselsår for Rasmus Pedersen, dåbsdag , år og sogn for Ingeborres dåb, Ingeborres forældre, og nogle børn af ægteparet (men ingen født 1817, men det var selvfølgelig også temmelig kort tid efter vielsen! (sådan noget kan man jo ikke have i en ordentlig troende familie!")
Passer data for børnene, og de øvrige data med dine notater?
Mvh Egon

Sonja Hermann

Hej Egon!

Jeg har fundet dem begge.
Men jeg mangler deres vielse.
De fik et barn i 1817: Karen Kristine RasmusDatter.
Ud fra det jeg har fundet er der 5 børn -  de 4 blev konfirmeret.
Så jeg håber at jeg har dem alle sammen.

Med venlig hilsen

Sonja Hermann

Citat af min søn: "Hvorfor skrive i kirkebøgerne, når man ikke kan læse det!"