Peter Madsen død 28 nov 1894 på Kommunehospitalet, begr 4 dec i Sct Stefan

Startet af Anette Nielsen, 08 Apr 2012 - 22:15

Forrige emne - Næste emne

Anette Nielsen

Jeg søger Peter Madsens fødsel og forfædre.Han er  smed og ved sin død står han som snedker.
Ved hans død 28 nov på Kommunehospitalet begravet 4 dec i Sct Stefan er hans adr Nordbanegade 18, 3die sal.Han er gift med Frederikke Wilhelmine Hørsted og skulle efter sigende være født i Odense 19 sep 1849
Han er ikke let at finde.
Mvh Annette Nielsen


Anette Nielsen

Registerbladet viser rigtignok at han er født i Odense og gift med Frederikke Wilhelmine Hørsted.Her står han som smed og ved sin død som snedker.I FT står der ingen i nr 18 på Nordbanegade.Jeg vil prøve at finde ham i FT for Nørrebrogade 193
Tak

Anette Nielsen

Han er ikke at finde på nogle af de to adresser.Der står d 17 sep 1849 som fødselsdato og ikke d 19.
Mvh Annette Nielsen

Anne Mortensen

Kunne det  være din Peter Madsen:

kbhv, København (Staden), Dronningensgade (ulige numre), Dronningensgade (ulige nr.), nr. 9 Sidehuset, 1 sal. Matr.nr. 211, 54, FT-1880, c9597
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Peter Madsen 39  Gift Smedesvend  Odense
Frederikke Madsen 37  Gift Hustru  Kjøbenhavn
Fransiska? Jørgensen 15  Ugift Haandarbejde  Kjøbenhavn
Petra Nielsine Madsen 7  Ugift Datter  Kjøbenhavn
Alvilda Caroline Madsen 4  Ugift Datter  Kjøbenhavn
Olga ?? Madsen 2  Ugift Datter  Kjøbenhavn
 
--------------------------------------------------------------------------------

Ses på AO
opslag 18
--------------------------------------------------------------------------------

kbhv, København (Staden), Dannebrogsgade (Sundbyerne)(Lige numre), No. 8, Matrikel 25 a-d, Sidehus, 2. Sal, 26, FT-1885, C0500
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Peder Madsen 43  Gift Husfader Smedesvend Odense
Frederikke Vilhelmine Madsen f. Horstet 41  Gift Husmoder  Kjøbenhavn
Petra Nilsine Ane Madsen 12  Ugift Datter  Kjøbenhavn
Alfrida Caroline Vilhelmine Madsen 9  Ugift Datter  Kjøbenhavn
Olga Juliane Sophie Madsen 7  Ugift Datter  Kjøbenhavn
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770


Anette Nielsen

Mange Tak for hjælpen!!.
I FT 1890 har de konens 55årige søster boende Agnethe (tror jeg) Louise Hørstedt cigararbejderske.Men der er ikke noget der fortæller hvor man kan finde yderligere oplysninger om Peter Madsen

Anette Nielsen

Hej.Jeg har set alle kirkerne i Odense amt efter og der sår han ikke som født.Hvad gør jeg?
Mvh Annette Nielsen

Kaj Larsen

Hej

Peter er født 17/09-1841. (Ikke 1849.)
Efter alderen i FT 1880(39år) og 1885 (43år).

Sct Hans - Odense 1839-1847
opslag 15 # 47.


Mvh. Kaj Larsen


Anette Nielsen

Tusinde tak .Saftsuseme noget af en regnefejl.
Der står hans far som Mads Hansen og mor Else Nielsdatter af xxxxxxxxxborg.
Hans erhverv står der også , men jeg kan ikke læse ,hvad der står og måske kan en, som er kendt i Odense læse lokaliteten xxxxxxborg?
Mvh
Annette Nielsen

Kaj Larsen


Anette Nielsen


Anette Nielsen

Ups.Jeg fik sendt for tidligt.Ville lige sige , at jeg har set i Odense Sct Hans efter evt giftermål mellem Mads Hansen og Else Nielsdatter , men har ikke fundet dem .Kan nogen slå dem op på familysearch?
Mvh Annette Nielsen

Kaj Larsen

Hej

De er i FT 1834 og 1840

AO FT 1834 Købstad - Odense - Odense købstad
opslag 2.

AO FT 1840 Købstad - Odense - Odense købstad
opslag 136 # 523.

Mvh. Kaj Larsen

Anette Nielsen

Tak for hjælpen , de må have taget en rum tid at finde.Nu ved jeg,aT Skulkenborg var en gammel etagebygning i Odense.Den er revet ned ,men jeg har fået tilsendt et fint billede af  Fru Hedal.Også tak for det.på AO FT 1834 Odense Købsted Skulkenborg opslag 2     står Mads Hansen som 30 år og jeg synes der står , at han er xxxxxved de fynske Dragoner ???
Else står som hans kone , men der er hverken fødested angivet for ham eller hende.
Af børn står der Marie 8 år , Maren 7 år og Trine 1 år
Odense Købstad 1840 opslag 136 Skulkenborg  står Mads og Else med Hans Christian 5 år Andreas 2 år Dorthe 7 år Marie Frederikke 14 år Maren  10 år.Jeg vil prøve at finde deres dåb formodenlig i Sct Hans kirke. Men mellem dem og børnene står en Christian Ojexxxxc og En Inger Cathrine hvi en kunne læse deres efternavne (de er i 60erne og måske hans svigerforældre på aftægt ) og bekræfte , hvad der står som erhverv i FT 1834 så kunne jeg måske komme videre?
Mvh Annette Nielsen

Anette Nielsen

Hej.
Jeg har set efter børnene i Sct Hanskirkr,men kan ikke finde dem.Hvilken kirke ville naturligt høre til Skulkenborg?
Mvh Annette Nielsen

Kaj Larsen

Hej

Her får du 3 af børnene.

Dorthe Cathrine ( Trine i FT 1834 ) alle i samme KB

Sct Hans 1830 - 1838
opslag 47 # 9

Hans Cristian
opslag 26 # 29

Andreas
opslag 126 # 2.

---------------------------------
Samtlige personer i husstanden

Odense, Odense, Odense Købstad, Odense Kiøbstad, Nyenstad no 523, 466-F2, FT-1834, B0287
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Mads Hansen   30    Gift      dragon ved Fynske Dragoner   
Else   31    Gift      hans kone   
Marie   8    Ugift      deres børn   
Maren   4    Ugift      deres børn   
Trine   1    Ugift      deres børn   
------------------------------------------


Mvh. Kaj Larsen

Kaj Larsen

Hej

Vielsen Mads og Else
Svendborg Amt - Hellerup sogn 1813-1860
opslag 75 # 33

Marie
Svendborg Amt - Hellerup sogn 1813-1860
opslag 31 # 55

Maren
Svendborg Amt - Hellerup sogn 1813-1860
opslag 32 # 64.

Mvh. Kaj Larsen

Anette Nielsen

Hej.
Jeg er s å glad for hjælpen.Mange tak!
I FT 1850 står Else Nilsdatter til at være født 1803 i Hellerup sogn ved Svendborg.
Mads Hansen er født 1805 i Wissenberg Sogn.
Mvh Annette Nielsen