5 til 7 børn, og jeg kan simpelthen ikke finde dem.

Startet af Gitte madsen, 07 Apr 2012 - 11:10

Forrige emne - Næste emne

Gitte madsen

Marie Margrethe Nielsen. Og Peter Marius Nielsen Jæger. Der skulle være 5 til 7 børn, og jeg kan simpelthen ikke finde dem.

Peter Marius Nielsen Jæger. Død 7/1 1949. og Hans dødsattest har jeg fundet i Viby Kirkebog Begravet på Viby Kirkegård 12/1 1949. Han blev 59 år. Og han var vognmand i Viby. Og han fik ændret familiens navn til Jæger.
Født i Fiskbæk sogn, Viborg Amt 24/5 1889. Søn af husmand Peter Nielsen Jæger og hustru Marie Kirstine Jensen. Efterlevende ægtefælle Marie Margrethe Nielsen. Sidste fælles bopæl: Lykkesholm Alle 30.
Marie Margrethe Nielsen. født.14 apr. 1893, Skærtved By, Sønder Bjert S Nørre Tyrstrup H Vejle

M V H
Gitte madsen

Anne Mortensen

Oplys hvilket amt dit sogn ligger.
Oplys kirkebog og opslagstal til dine data.


Brug Krabsen:
http://www.krabsen.dk/stednavnebase/index.php
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770


Gitte Johansen

Hvis det er Valborgs forældre, skal du til Esbjerg for at lede efter børnene.

De flytter først til Århus sidst i trediverne og til Viby omkring 1940.

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mette R Francke

Hei

Jeg søkte etter vielsen Marie Margrethe Nielsen. født.14 apr. 1893, i hennes fødesogn.

Hun inngikk ekteskap med Lauritz Hansen iden 30/5 1914 i Vejle- Søndre Bjert 1914-1924 oppsalg 154.

Mette
Mette R Francke

Gitte madsen

Beklager men dem kan jeg ikke finde i Esbjerg,

Gitte Johansen

#6
Nu skriver jeg lige, hvad jeg har læst i en artikel af Valborg Jæger.

"Jeg kommer oprindelig fra Esbjerg, hvor min far var slagter, men via flere forskellige adresser endte vi i 1939 i Århus i en lejlighed i Skolegade.

Der blev vi ikke så længe, men rejste langt ud på landet til noget, der hed Viby"


Så du må prøve at finde konfirmationer eller vielser i Århus for at se, hvor de kommer fra.


PS. Jeg vil gerne hjælpe dig, men så må du komme med alle de data du har om børnene.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Hej Gitte

Nu skrev jeg, at jeg gerne ville hjælpe dig, og at du skulle komme med oplysninger, men
husk, hvis det er rimelige nye oplysninger, så er det bedre, hvis du sender dem til mig på mail. Bare tryk på kuverten ved siden af mit navn.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mette R Francke

Hei

På denne linken er det oppgitt at den ene sønnen blir gift og at hans kone dør i 1979 i Århus.

Kanskje man kan via borgerkontoret i Århus få opplysninger om den ene sønnen.

http://www.familytree.dk/familygroup.php?familyID=F444&tree=christensen

Mette
Mette R Francke

Ingelise Modis

#9
Hej.
Anna Johanna finder du viet i Viby sogn, Aarhus amt AO 1927-1950 opsl.185 , födt er hun i Ribe amt, Anst herred, Seest sogn 1910-1917 opsl. 71
Svend Aage födt samme KB opsl. 39
Holger 1918-25 opsl.6
Venlig hilsen Ingelise født Bylov
Koldingenser med bopæl i D 21379 Scharnebeck (Lüneburg)Tyskland


http://www.hovawarte-von-almodis.de

Gitte Johansen

Nu skal du bare se.


Jeg har fundet Valborg og Rigmor i Ribe, Seest.
De hedder Hansen til efternavn. 1918-1925, opslag 58 og 66.

Ved konfirmation i Esbjerg Vor Frelser 1935-1943, opslag 204, hedder Rigmor nu Jæger.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mette R Francke

#11
Hei

Jeg kikket på Svend Åge , Holger , Anna Johanne  Valborg og Rigmor sin dåp , ser at det er Marie Margrethe Nielsen sin første ektemann , Lauritz Hansen , somer faren.

Mette

Mette R Francke

Ingelise Modis

Hej.
Fra Maries förste ägteskab er der ogsaa sönnen Hans Jacob AO Sdr. Bjert, Vejle 1914-1924 opsl.7 nr.19
og datteren Ella Marie AO Seest sogn, Ribe amt 1918-1925 opsl.49
Venlig hilsen Ingelise født Bylov
Koldingenser med bopæl i D 21379 Scharnebeck (Lüneburg)Tyskland


http://www.hovawarte-von-almodis.de

Gitte madsen

Hejsa 1000 tak til Ingelise Modis / Gitte Johansen / Mette R Francke for hjælp med de opslag som i har fundet til mig.

M V H
Gitte madsen